دستگیری یک رمال و دعانویس در رفسنجان

  • شناسه خبر: 121475
دستگیری یک رمال و دعانویس در رفسنجان

فرمانده انتظامی “رفسنجان” از دستگیری فردی که با رمالی و دعانویسی اقدام به فریب مردم می کرد خبر داد.

خانه » اجتماعی » دستگیری یک رمال و دعانویس در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی به نقل از معاونت اجتماعی پلیس رفسنجان، سرهنگ “نصرالله عباسی” گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با رمالی و دعانویسی و همچنین سوءاستفاده از اعتقادات مردم اقدام به کلاه‌برداری و فریب آن‌ها می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی محل اختفا متهم و اطمینان از صحت موضوع نسبت به هماهنگی قضایی اقدام و در یک عملیات غافلگیرانه وارد محل اختفا متهم شده و او را در حال نوشتن دعا و عریضه برای مشتریان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از محل ۵ جلد کتاب، تعدادی دعای دست نویس و مقداری خاک و نشادر کشف که متهم به همراه اقلام کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس انتقال داده شد.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه باورهای خرافی، گاه ظرفیت های بالایی دارند تا در زیر چتر تقدس اشاعه پیدا کنند در حالی که هیچ ریشه و منشأ دینی و علمی ندارند بیان داشت: مطابق قانون مصوب سال ۱۳۲۴ هرگونه اقدام به رمالی، جن‌گیری و فالگیری جرم محسوب می‌شود و افرادی که از طریق رمالی و پیشگویی در منزل یا مغازه اقدام به فریب مردم کنند و این کار به‌عنوان کسب و پیشه خود قرار دهند مرتکب جرم شده و قانون برای این افراد مجازات یک تا ۷ سال حبس و جزای نقدی پیش‌بینی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان از شهروندان خواست: فریب اینگونه افراد شیاد و کلاه‌بردار را نخورند و درصورتی‌که با این‌گونه موارد روبرو شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها:
دستگیری دعانویس رمال
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان