فرماندار رفسنجان عنوان کرد:

۱۲۸۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در رفسنجان ثبت‌نام کردند

  • شناسه خبر: 121192
۱۲۸۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در رفسنجان ثبت‌نام کردند

فرماندار شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ۱۲۸۸ نفر تا ساعت ۲۴ شامگاه یکشنبه داوطلب شوراهای شهری و روستایی در شهرستان رفسنجان شدند گفت: ۱۰۷ داوطلب مربوط به شهر رفسنجان است.

خانه » اجتماعی » ۱۲۸۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در رفسنجان ثبت‌نام کردند

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار‌داشت: هزار و ۲۸۸ نفر آمادگی خود را جهت شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان اعلام و ثبت‌نام خود را نهایی کردند که ۳۳۰ نفرشان سابقه عضویت در شوراهای ادوار پیشین را دارند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و ۳۵ نفر در حوزه روستایی ثبت‌نام کردند که ۸۴ نفر از آنها زن و مابقی مرد هستند گفت: ۱۹۳ نفر از مجموع داوطلبان در شوراهای شهری ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار شهرستان رفسنجان افزود: فرآیند انتخابات همزمان با ابلاغ وزیر کشور از ٢۵ اسفند‌ماه سال ۹۵ در رفسنجان آغاز و معتمدین هیئت‌های اجرایی مرکز شهر و بخش‌های مرکزی، کشکوئیه، فردوس و نوق تشکیل شد.

وی خاطر‌نشان کرد: برای شوراهای اسلامی شهرها ٢٧ کرسی نیاز داریم که ٧کرسی مربوط به شورای شهر رفسنجان و برای شهرهای کشکوئیه، سرچشمه، بهرمان و صفائیه  نیز هر شهر ۵ کرسی تعلق می‌گیرد.

ملانوری تصریح کرد: از ٨۴نفر زن ثبت‌نام کننده ٢٢نفر در حوزه شهری و ۶۶ نفر در حوزه روستایی و از هزار و ۱۴۴مرد ثبت‌نام کننده ١٧١ برای شوراهای اسلامی شهرها و ٩٧٣ نفر برای روستاها نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رفسنجان با اعلام تعداد ثبت‌نام کنندگان به تفکیک شهرها گفت: رفسنجان ۱۰۷ نفر، کشکوئیه ۲۸ نفر، سرچشمه ۳۳ نفر، بهرمان ۸ نفر و صفائیه ۱۷ نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی در ۹۴ روستا انتخابات برگزار می‌شود که در این بخش ۶۶۲ نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع ۳۲۴ نفر انتخاب می‌شوند افزود: در بخش کشکوئیه، ۲۴ روستا دارای شرایط حضور در انتخابات هستند که ۱۵۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۷۳ نفر انتخاب می‌شوند.

فرماندار شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در بخش نوق نیز از ۱۰ روستای داراری شرایط ۶۹ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۲ نفر انتخاب و در بخش فردوس نیز با ۴ روستا ۱۴۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۶ نفر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: تحصیلات ثبت‌نام کنندگان از مجموع افراد ۵۱۳ نفر زیر دیپلم ، ۲۹۶ نفر دیپلم، ۷۷ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، ۲۶۰ نفر لیسانس، ۶۸ نفر فوق لیسانس، ۶ نفر دکترا و ۸ نفر با مدرک حوزوی ثبت‌نام کردند.

ملانوری با بیان اینکه ۸۹۸  نفر از شرکت کنندگان بدون سابقه عضویت در شورا و ۳۳۰ نفر دارای سابقه عضویت در شورای قبلی هستند با اشاره به ترکیب سنی شرکت‌کنندگان گفت: ۱۱۴ نفر زیر ۳۰ سال ، ۸۱۹  نفر بین ۳۰ تا ۵۰ سال ، ۲۷۹ نفر بین ۵۰ تا ۷۰ سال و ۱۶ نفر با سن ۷۰ سال به بالا ثبت‌نام کردند که زمان رسمی بررسی تایید صلاحیت‌ها، ۱۷ تا ۲۳ فرودین‌ماه اعلام می‌شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان