مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی:

واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌ عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود/ هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد مقابلش می‌ایستم/ هرجا مدیریت‌ غیرانقلابی و بی‌حال داشتیم کارها کند شد

  • شناسه خبر: 120909
واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌ عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود/ هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد مقابلش می‌ایستم/ هرجا مدیریت‌ غیرانقلابی و بی‌حال داشتیم کارها کند شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود، گفتند: در سال ۹۵ با اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید.

خانه » سیاسی » واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌ عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود/ هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد مقابلش می‌ایستم/ هرجا مدیریت‌ غیرانقلابی و بی‌حال داشتیم کارها کند شد

به گزارش خانه خشتی، سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خیر مقدم تولیت آستان قدس رضوی، در محل رواق امام خمینی(ره) آغاز شد.

ازجمله محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* امسال سال مهمی برای کشور است.هم به جهت نیاز کشور به یک تحرک مهم اقتصادی که ان‌شاالله مسئولان کشور به ان بیاندیشند و بپردازند و هم به جهت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که در جای خود مهم است.

* در سال ۹۵ با اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید؛ از دو جهت؛ هم از جهت پایبندی به انقلاب که مظهر آن راهپیمایی ۲۲ بهمن بود؛ جهت دوم پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود.

*سال گذشته به گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه رمضان، محرم و صفر و باقی مراسم دینی داده شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود؛ هم در قضایای مربوط به انقلاب و هم در قضایای مربوط به مسائل دینی حضور مردم از همیشه بیشتر بود. این خیلی مهم است. از این جهت که اولا سمت و سوی حرکت ملت ایران را به رخ دوست و دشمن می‌کشد.

* نه راهپیمایی ۲۲ بهمن مربوط به یک سلیقه سیاسی است و نه مراسم محرم و اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی است؛ مربوط به همه است.

* این نشان می‌دهد سمت و سوی ملت ایران مربوط به هر سلیقه سیاسی که باشند سمت و سوی انقلابی و دینی است.

*در طول سال ۹۵ حوادث تلخ وجود داشت که آخرین آن جان باختن آتش‌نشانان عزیز بود که فداکاری کردند.

* امسال هم ملت ایران هم باید اتحاد ملی خود را نشان بدهند و هم باید پایبندی خود به انقلاب و نظام و مباحث دینی را نشان بدهند و اثبات کنند و هم به رخ دوست و دشمن بکشند.

* به این مناسبت بحث امروز را در دو بحث انتخاب کردم: یک مساله اقتصاد است، که البته دور از اصطلاحات اهل فن آنچه که نیاز است مردم بدانند را عرض می‌کنم و در بحث دوم مطالبی را در زمینه انتخابات با عرض خواهم رساند.

* مساله اقتصاد مساله اولویت‌دار کشور است. نه فقط امسال، چندسال است که این مساله در راس مساله‌های اولویت‌دار کشور قرار دارد.

*اولویت امروز ملت ایران مساله اقتصادی است و مساله اول دشمنان جمهوری اسلامی هم مساله اقتصادی است. امروز برای اینکه دشمنان بتوانند اهداف خود را پیاده کنند دنبال راهکارهای اقتصادی و ضربه‌زدن است.

*‌ هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی ملت را نسبت به نظام اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملت و نظام فاضله بیاندازد.

*البته عرض کنم که دشمن نادان بی‌دین سال‌هاست تلاش می‌کند اما موفق نشده و نخواهد شد.

* پیش از آنکه وارد بحث شوم لازم است دو نکته را بیان کنم: نکته اول؛ دشمن در تبلیغات وسیع خود تلاش می‌کند که کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی به جمهوری اسلامی نسبت بدهد. آنها می‌خواهند اینگونه القا کنند که نظام اسلامی قادر نیست مشکلات مردم را حل کنند و گره‌ها را بگشایند. این حرف ناشی از بغض و عداوت و کینه آن‌ها به نظام اسلامی و خلاف واقع است.

* خدماتی که نظام اسلامی به ایران و ملت ایران در این مدت کرده است یک خدمات برجسته و فوق العاده است. اگر این خدمات را با خدمات دوران طاغوت مقایسه کنیم مشخص خواهد شد که نظام اسلامی چه خدماتی عرضه کرده.

*بله ضعف‌هایی وجود دارد اما این ضعف‌ها ناشی از ضعف مدیریت ماست. گاهی در مدیرانی بودند که ضعف‌هایی داشتند. فهرست خدمات نظام اسلامی بسیار طولانی‌تر از این مواردی‌ست که عرض خواهم کرد. جمعیت کشور ما تقریبا دوبرابر شده است اما کارهایی که انجام شده دو برابر نیست، بسیار چشمگیر است. در زیرساخت‌ها کارهای شده که حقیقتا در مقیاس کشورهای دیگر بسیار عظیم است. برای مثال راه‌های کشور ۶ برابر شده و ظرفیت بنادر کشور ۲۰ برابر شده. سدهای مخزنی کشور ۳۰ برابر شده. تولید برق کشور ۱۴ برابر شده است. صادرات غیرنفتی ۵۷ برابر شده. تولید محصولات پتروشیمی ۳۰ برابر، تولید محصولات فولادی ۱۵ برابر. این‌ها کارهای زیربنایی است.

* در زمینه علم و فناوری تعداد دانشجویان از اول انقلاب ۲۵ برابر و مقالات علمی ۱۶ برابر شده است. این‌ها هنر نظام اسلامی است.

* ضعف‌های زیادی هم وجود داشته که مربوط به مدیریت‌های ماست نه حرکت نظام اسلامی. بنده از این ضعف‌ها خبر دارم. ما هرجا یک مدیریت فعال انقلابی داشتیم کار پیش رفته؛ هرجا مدیریت‌های ضعیف، غیرانقلابی و بی‌حال داشتیم کارها کند شده است. باید مدیران تلاش را بیشتر کنند. اگر مدیریت در کشور متدین، انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات حل خواهد شد. ما مشکل غیرقابل‌حل نداریم.

* واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید بعنوان یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود. اگرچه در داخل تولید می‌شود وارد نشود. اینکه نگاه کنیم از موارد مصرفی گرفته تا کیف و کفش بانوان و لوازم التحریر وارد می‌شود مایه شرمندگی است. هم شرمندگی مقابل تولیدکننده داخلی هم در مقابل آن که این اجناس را به ما صادر می‌کند.

* یک مساله قاچاق است که بسیار مهم است. گفته می‌شود ۱۵ هزار میلیارد تومان صرف قاچاق می‌شود که این حداقل رقمی‌ست که امروز می‌گویند و بسیار بزرگ است. مسئولان سوراخ دعا را گم نکنند. ما می‌گوییم جلوی قاچاق سازماندهی‌شده را بگیرند. به بنده گزارش دادند که از فلان بندر ۳ تا ۵ هزار کانتینر وارد کشور می‌شود که تنها ۱۵۹ تای آن بازدید می‌شود! حالا مجاری غیرقانونی و مناطق آزاد بماند! بنده به رییس‌جمهور این را تذکر دادم. جلوی قاچاق را گرفتن این نیست که بروند در بازار رضای مشهد فلان انگشتر فروش نقره را بگیریم که چرا فلان جنس قاچاق را آورده‌ای!

*توانایی‌ها و استعدادهایمان بسیار زیاد است. وقتی می‌گوییم در آینده کارهایی انجام خواهد گرفت با تکیه به همین استعداد بالقوه است. ما جوانانی که در سن کار باشد، یعنی بین ۱۵ تا ۴۰ ساله، ۳۳ میلیون جوان داریم. یعنی یک کشور جوان که دارای توانایی است تا کار کند. از نظر اهل فن این حدفاصل سنی بهترین دوره برای کار است.

* اخیرا آماری به بنده دادند که معلوم شد ما در زمینه گاز در دنیا اول هستیم و هیچ کشوری اندازه ما گاز ندارد. این کشور کشور ثروت‌مندی‌ست و بیخود نیست که دشمنان چشم طمع به این کشور دوخته‌اند و می‌خواهند ان را زیر سلطه دربیاورند. البته این آرزوی همیشگی آنهاست و قطعا آن را به گور خواهند برد.

* انتخابات خیلی مهم است. اگر می‌خواهید شعار بدهید «هیهات من الذلت» بگویید «هیهات از برگزار نشدن انتخابات»! آنچه در درجه اول برای این حقیر مهم است شرکت عمومی در انتخابات است و همه کسانی که می‌توانند رای بدهند به پای صندوق رای بیایند. در انتخابات مرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه انتخابات هرچه شد باید پذیرفته بشود.

*:بنده هیچ‌وقت در انتخابات دخالت نمی‌کنم و حتی نمی‌گویم به چه کسی رای بدهند؛ تنها در یک جا دخالت می‌کنم آن هم وقتی‌ست که عده‌ای بخواهند جلوی رای مردم بایستند و رای آنها را بشکنند. هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد بنده مقابلش می‌ایستم. در سال‌های گذشته هم در سال‌های ۷۶، ۸۴، ۸۸، ۹۲ این اتفاق صورت گرفت و بنده ایستادم. برخی از آنها مقابل چشم مردم بود و دیدند اما در برخی مردم مطلع نبودند اما بنده در جریان بودم و ایستادم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • الی

    واردات باید کارشناسی و حساب شده باشه وگرنه وارد نکردن جنس باعث میشه رقابت از بین بره و مصرف کننده هم جنس بنجل مصرف کنه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان