صرف بیش از ۹۴۰ میلیون تومان هزینه در بخش فرهنگی توسط شهرداری رفسنجان در سال ۹۵

  • شناسه خبر: 120526
صرف بیش از ۹۴۰ میلیون تومان هزینه در بخش فرهنگی توسط شهرداری رفسنجان در سال ۹۵

علی اکبر پورمحمدی شهردار رفسنجان با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری، از صرف بیش از ۹۴۰ میلیون تومان هزینه در این بخش توسط شهرداری رفسنجان در سال ۹۵ خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » صرف بیش از ۹۴۰ میلیون تومان هزینه در بخش فرهنگی توسط شهرداری رفسنجان در سال ۹۵

به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پورمحمدی در برنامه «شهر من رفسنجان» ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و تقارن آن با روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: هر چه داریم از شهدا  داریم؛ آسایش، آرامش، اقتصاد، زندگی و از همه مهم تر امنیت ما مرهون جان فشانی های شهداست؛ کسانی که با جرأت رفتند و با اعتقاد برای نظام جان دادند؛ باید به پدران و مادران شهدا به خاطر تربیت چنین فرزندانی تبریک و دست مریزاد گفت.

وی در ادامه با اشاره به اولویت های شهرداری در سال ۹۵، بودجه سال جاری را بالغ بر ۹۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بودجه شهرداری طی سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ بر اساس مطالعات محلی که در سطح شهر به طور دقیق، کامل و به روز انجام شده، تنظیم و نوشته شده است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه برای طرح های عمرانی و ۴۰ درصد برای هزینه های جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: تا پانزدهم اسفند ماه نزدیک به ۷۰ درصد بودجه شهرداری محقق گردیده و بیش از ۹۰ درصد کارهایی که در طرح داشتیم، انجام شده است.

پورمحمدی آسفالت شهر را مهم ترین اولویت شهرداری در سال ۹۵ و بنا به درخواست های فراوان مردمی در مطالعات محلی مطرح کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت های آسفالت از لحاظ افزودن کارخانه و … تأمین گردید و طی سال جاری زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری ۲۶ خیابان به پایان رسید.

وی با اشاره به اجرای روکش آسفالت ۱۱۱ خیابان و ۱۲۶ کوچه در سال ۹۵، اظهار کرد: بیش از ۳۷۰ کوچه و خیابان در سال جاری لکه گیری و نزدیک به ۴۰۰ هزار تن آسفالت مصرف شد.

علی اکبر پورمحمدی با اشاره به اهمیت انجام کار فرهنگی در کنار فعالیت های عمرانی، گفت: در بحث فرهنگسازی تلاش کردیم با هماهنگی ادارات ذیربط، راهنمایی و رانندگی، پلیس، بهداشت، بهزیستی، مجموعه دانشگاه ها و علوم پزشکی برنامه های فرهنگی مورد نیاز شهر را انجام و در اجرای آن سرعت بخشیم.

وی به برپایی مراسم مختلف در مناسبت های گوناگون از قبیل اعیاد، سوگواری، نماز جمعه، تجلیل از کارگران، بانوان و غیره اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن در پارکها، اجرای برنامه در ۸۰ مسجد در ماه مبارک رمضان و تجلیل از حافظان قرآن از جمله اقدامات شهرداری در بخش فرهنگی بوده که برای اجرای آن بیش از ۹۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

پورمحمدی پخش برنامه «شهر من رفسنجان» از رادیو شهری با موضوع امید شهروندی را از جمله اقدامات مهم شهرداری در بخش فرهنگی عنوان کرد و گفت: با حضور کارشناسان در ۳۶ برنامه مباحثی از قبیل آموزش، بهداشت، هنر، ورزش، تفریحات، گردشگری، اقتصاد و تحکیم خانواده را دنبال کردیم و به مردم ارائه دادیم.

شهردار رفسنجان از بیان انتقادات مردمی در رادیو ابراز خرسندی کرد و گفت: انتقاد سازنده در جراید و رادیو بسیار مفید و تأثیرگذار بوده است؛ در رادیو مرتباً از مردم خواستیم سؤال و انتقادات خود را مطرح کنند؛ آنچه که همیشه و در این ۱۰ سال سعی کردم دنبال کنم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سنگین بخش خدمات شهری، از جمع آوری روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر خبر داد و با اشاره به فعالیت های سازمان پارکها و فضای سبز، افزود: در سال جاری علاوه بر اقداماتی از قبیل آبیاری قطره ای، آبشوئی و سم پاشی درختان و لایروبی جوی ها، بیش از ۸ میلیون نهال گل در شهر کاشته شد و بیش از ۱۵ هزار اصله درخت به مردم اهدا گردید.

علی اکبر پورمحمدی در ادامه از جابجایی بیش از یک میلیون و ۸۷۰ مسافر در سطح شهر توسط سازمان اتوبوسرانی خبر داد و درآمد این بخش را بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شهرداری بیش از ۹۶۰ میلیون تومان به این مبلغ اضافه کرده و در نهایت بایستی بیش از یک و نیم میلیارد تومان پرداخت کنیم؛ در حالی که می بایست این هزینه تماماً توسط دولت پرداخت شود که محقق نگردیده است.

شهردار رفسنجان به اقدامات سازمان آتش نشانی در سال ۹۵ اشاره کرد و با تأکید بر اینکه متوسط زمان رسیدن به محل حادثه در رفسنجان مطابق با بهترین استاندارد جهانی ۳ دقیقه می باشد، گفت: با توسعه بخش آتش نشانی و افزایش ایستگاه ها سعی کردیم خدمات رسانی به مردم را سرعت بخشیم.

وی در ادامه درآمد شهرداری از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی را ۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری در هفته های آتی، افزود: احداث پارک جنگلی در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار، تعریض خیابان ۱۷ شهریور با هزینه تملک بیش از ۶۰ میلیارد ریال و صرف ۶۵۰ میلیون تومان هزینه احداث و راه اندازی سالن ورزشی شهدای رحمت آباد با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع از جمله پروژه های عمرانی شهرداری در سال ۹۵ می باشد که بزودی افتتاح خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به بهره برداری از پارکینگ طبقاتی با گنجایش ۵۵۰ خودرو در ۵ طبقه و احداث نمازخانه بوستان نماز در آینده نزدیک، اظهار کرد: برای احداث پارکینگ طبقاتی با زیربنای بیش از ۱۲ هزار متر مربع بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار رفسنجان به ساخت میدان تقاطع شهرک هزار واحدی با جاده کرمان با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این میدان بنا به درخواست مردم کریم آباد، سعادت آباد، شهرک هزار واحدی و مجموعه های منطقه به تصویب شورای ترافیک شهرستان رسید و ما نیز با فوریت یک ماهه آن را اجرا کردیم.

آسفالت بیش از ۲۴۵۰ متر از جاده ابراهیم آباد شامل زیرسازی، آسفالت و روکش با مشارکت شهرداری و دهیاری و شورای اسلامی ابراهیم آباد از جمله اقداماتی بود که علی اکبر پورمحمدی به آن اشاره کرد و از افتتاح آن در اوایل سال جدید خبر داد.

شهردار رفسنجان در پایان با تشکر از همکاری رادیو شهری رفسنجان در اطلاع رسانی خدمات و دریافت نظرات مردمی، به طور ویژه از شورای اسلامی شهر به دلیل همکاری در طرح ها و مصوبات قدردانی کرد و با تشکر از مسئولین شهر، امام جمعه، فرماندار و رؤسای ادارات، از شورای معاونین، کارمندان، کارکنان و کارگران شهرداری و مشارکت و همکاری مردم در بخش های عمومی و خصوصی سپاسگزاری کرد.

برچسب ها:
شهرداری رفسنجان فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان