مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق:

حذف تحریم ها با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی / تورم به ۸ درصد کاهش یافته است

  • شناسه خبر: 120431
حذف تحریم ها با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی / تورم به ۸ درصد کاهش یافته است

مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق گفت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برخی تحریم ها حذف شد، روند سعودی تورم سیر نزولی داشت به گونه ای که تورم ۴۵ درصدی به ۸ درصدکاهش یافت .

خانه » اقتصادی » حذف تحریم ها با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی / تورم به ۸ درصد کاهش یافته است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام محمودآبادی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان صحبتهایش را از اقتصاد مقاومتی شروع کرد و گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی باشد باید نگاه درون زا باشد و از نیروی انسانی تحصیل کرده  و فعالیتهای دانش بنیان استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: در شهرستانی مانند رفسنجان ۴ هزار میلیارد سرمایه گذاری شده است که۱۵۰۰ میلیارد آن محقق شده است که در این راستا مشکل اشتغال زایی و تورم حل خواهد  شد.
وی از بعضی مدیران نقد کرد و افزود: مسئولانی هستند که وظایف خود را انجام نمی دهند و وارد بحث های سیاسی می شوند. حرکت باید جهادی و الهی باشد و مدیران بایستی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا به مردم خدمت کنند.

محمودآبادی خاطر نشان کرد: توجه به فعالیت های اقتصاد مقاومتی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است .
وی تصریح کرد: گام برداشتن در این راستا و رسیدن به اهداف متعالی باید بر اساس توانمندی و علم و دانش باشد.
وی ادامه داد: با مدیریت و تدابیرهای خوب رهبری، ایران پله های ترقی و صعود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر به نقطه ای رسیدیم که یکی از کشورهای دارای امنیت در منطقه هستیم به طوری که سرمایه گذاران خارجی بسیاری در ایران به لحاظ داشتن امنیت ورود پیدا کرده اند.
وی تصریح کرد: امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی هدف صالح داشتند و اشاره به ابلاغ دستاوردها و نتایج فعالیت ها به ولی نعمتان که مردم هستند داشتند.
وی ادامه داد: زیرا مردم صاحب نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید بدانند که افرادی را که خود انتخاب می کنند چه فعالیتهایی را انجام می دهند و آیا به وظایفشان به خوبی عمل می کنند؟
محمود آبادی بیان کرد: استان کرمان در کشور نمونه و پایلوت اقتصاد مقاومتی است و به قول فرمانده سپاه ( سردار حاج قاسم سلیمانی)  که استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشانی دولت است، هر جا در کشور سخن از اقتصاد مقاومتی است فعالیت های این اقتصاد در استان کرمان به خوبی می درخشد و سراسر ایران باید از کرمان الگوهای اقتصاد مقاومتی را بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی در دولت قبل اکثر محصولات و کالاها تا بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند، نان۶۶۷ درصد افزایش قیمت داشت و شیب بسیار خطرناکی در رکود داشتیم از طرفی تحریم ها و محدودیت های صادرات نفت، محدودیت واردات پول های بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی، ظلم ها و ناجوانمردی هایی که دشمنان علیه ایران داشتند با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تیزبینی ایشان اقتصاد مملکت رشد چشمگیر دارد.
وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شد نرمش قهرمانانه در ابتدای دولت به کار گرفته شود، در راستای توسعه اقتصادی بود تا الگوی اقتصاد مقاومتی ایران به عنوان کشوری اسلامی و دینی در تمام دنیا اشاعه یابد.
محمودآبادی افزود: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برخی تحریم ها حذف شد، روند سعودی تورم سیر نزولی داشت به گونه ای که تورم ۴۵ درصدی به ۸ درصدکاهش یافت .
وی اظهار کرد: در استان کرمان اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم نمود خوبی پیدا کرده و بنیاد مستضعفان در قلعه گنج این منطقه محروم با کمک مردم صندوقهای خرد راه اندازی و به آنها کمک کرد و اکنون هزاران گردشگر خارجی به این محل سفر می کنند.
مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور افزود: در رودبار جنوب نیز که خاک حاصلخیز و بهترین آب را دارد سپاه در آن محل فعالیت های کشاورزی را اجرا کرده و برای مردم در این منطقه  اشتغالزایی شده است  .
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بسیاری مراکز گردشگری از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان، باغ فتح آباد ، قلعه دختر و … احیا شده بیان کرد: وقتی خداوند نعمتی را به بشر ارزانی می دارد باید از آنها استفاده کرد، و مردم بدانند بزرگتیرن آسیب برای نظام، یأس و ناامیدی است .
وی خاطرنشان کرد: رشد فعالیت های اقتصادی در دولت تدبیر و امید از -۶ به بالای ۸ درصد رسیده است که اتفاقی خوشایند است.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی تورم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان