استاندار کرمان در جشن بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان مطرح کرد:

دانشگاهها در توانمندسازی اقتصاد روستایی نقش ندارند / تولید از روستا آغاز می شود

  • شناسه خبر: 120317
دانشگاهها در توانمندسازی اقتصاد روستایی نقش ندارند / تولید از روستا آغاز می شود

استاندار کرمان گفت: نقش دانشگاه در توسعه بسیار اندک است و در توسعه پایدار و توانمند‌سازی مردم در اقتصاد روستایی دانشگاه نقشی ندارد.

خانه » اقتصادی » دانشگاهها در توانمندسازی اقتصاد روستایی نقش ندارند / تولید از روستا آغاز می شود

به گزارش خانه خشتی ، علیرضا رزم‌حسینی امروز در مراسم جشن دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اظهار‌ داشت: نقش دانشگاه در توسعه بسیار اندک است و در توسعه پایدار و توانمند‌سازی مردم در اقتصاد روستایی دانشگاه نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه بازنگری در سیستم آموزشی دانشگاه‌ها لازم و باید انجام شود گفت: چرا باید دانشگاه کشاورزی در استان باشد، اما راندمان کشاورزی افزایش پیدا نکند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جای سوال دارد که چرا نتوانستیم برای آب و خاک این منطقه کاری کنیم افزود: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول یارانه در استان کرمان توزیع می‌شود در حالی که بودجه عمرانی استان ۲۲۰ میلیارد تومان است و توسعه این‌گونه ممکن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان به ۸ منطقه اقتصادی تقسیم شده است و شرکتهای بزرگ مسئولیت اقتصادی استان را تحویل گرفتند تصریح کرد: دانشگاه ولی‌عصر(ع) می‌تواند مسئولیتی را در این منطقه پذیرا باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه اگر این مدل اقتصادی، حداقل ۸  سال در استان اجرا شود، به یک توسعه متوازن می‌رسیم گفت: با وجود مس شهربابک هنوز روستاها در این منطقه توسعه نیافته و روستاها در حال تخلیه‌شدن هستند.

وی با بیان اینکه در بقیه کشور هم همین‌گونه است افزود: دانش اقتصادی مردم باید افزایش یابد و یاد بگیرند از منابع خود چگونه استفاده کنند تا به سطح ارتقای منطقه کمک شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: امروز شایسته است، نقش دانشجویان برای توسعه پیشرفت کشور و همچنین نقش آنها در توسعه علم و فناوری در جایگاه واقعی خود وارد شود.

لازم به ذکر است در این مراسم تفاهم نامه ای میان دانشگاه ولیعصر رفسنجان و استانداری کرمان برای توسعه منطقه خنامان رفسنجان منعقد گردید که طبق ان دانشگاه ولیعصر به عنوان معین اقتصادی این منطقه انتخاب گردیده است.

برچسب ها:
استاندار کرمان توسعه دانشگاه ولیعصر رفسنجان روستا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان