توهین یا جنگ روانی هدفمند؟

  • شناسه خبر: 12013
توهین یا جنگ روانی هدفمند؟

توهین یا جنگ روانی هدفمند؟ به گزارش “خانه خشتی”:فیلم توهین آمیز«معصومیت مسلمانان» در حالی این روزها باعث برانگیخته شدن احساسات مسلمانان شده است که بر اساس اظهارنظر «تری جونز» کشیش افراطی آمریکایی، این فیلم برای نمایش در ۱۱سپتامبر امسال تولید شده بود.۱۱سپتامبری که به باور بسیاری از کارشناسان فضای ضد اسلامی را بر افکار عمومی […]

خانه » آخرین اخبار » توهین یا جنگ روانی هدفمند؟

توهین یا جنگ روانی هدفمند؟

به گزارش “خانه خشتی”:فیلم توهین آمیز«معصومیت مسلمانان» در حالی این روزها باعث برانگیخته شدن احساسات مسلمانان شده است که بر اساس اظهارنظر «تری جونز» کشیش افراطی آمریکایی، این فیلم برای نمایش در ۱۱سپتامبر امسال تولید شده بود.۱۱سپتامبری که به باور بسیاری از کارشناسان فضای ضد اسلامی را بر افکار عمومی کشورهای غربی تحمیل کرد که این فضا زمینه استفاده و بهره برداری را پس از این واقعه برای دولتمردان آمریکایی فراهم آورد.

دستگاه‌های سیاسی-رسانه‌ای غربی تا چندین سال پس از این واقعه و به ویژه در زمان حمله آمریکا به افغانستان و عراق سعی در زنده نگاه داشتن این فضای رسانه‌ای علیه مسلمانان داشت. به گونه‌ای که حتی تا چندین سال پس از این اتفاق تصاویر برجای دوقلو در ماه چندین بار از سوی این رسانه ها پخش شد واز طرف دیگر هالیوود هم به عنوان یکی از غول‌های رسانه‌ای آمریکا فیلم‌های مختلفی دراین باره تولید کرد. فیلم‌هایی که همه آنها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به بحث اسلام هراسی و ایجاد تردید در افکار عمومی نسبت به مسلمانان مربوط می شدند.

می‌توان گفت که جدیدترین ساخته کارگردان آماتور آمریکایی یعنی سام پازل در همین راستا تولید شده است چرا که مخاطب در این فیلم هم به عینه شاهد همان گونه سیاه نمایی های قبلی که در فیلم‌های حرفه‌ای‌تری هم‌چون پادشاهی و مجموعه دروغ‌ها وجود دارد، خواهد بود. سیاه نمایی‌هایی که در تمام آنها تصویر مسلمانان از چند حالت خارج نیست:

۱-مسلمانان در اکثر این فیلم‌ها افرادی هرزه به نمایش گذاشته می‌شوند که دائما به دنبال برقراری ارتباط با زنان و سوء استفاده از آنان هستند.

۲-در بسیاری از این فیلم‌ها اسلام دین خشونت معرفی می‌شود به گونه‌ای که کاراکتر مسلمانان دراین گونه فیلم‌ها از هیچ حرکت خشونت‌آمیزی دریغ نمی‌کنند که نمونه بارز این مسئله را می‌توان در  فیلمی هم‌چون «مجموع دروغ‌ها» به کارگردانی ریدلی اسکات مشاهده کرد.

۳-عقب مانده نشان دادن مسلمانان و زندگی آن‌ها در مناطقی بسیار فقیر و دورافتاده از دیگر مواردی است که هالیوود در اکثر فیلم‌های ضداسلامی به آن توجه فراوانی دارد.

سام پازل کارگردان جدیدترین و توهین آمیزترین فیلم ضد ایرانی سینمای آمریکا هم تمام این مسائل را به طور یک جا در فیلم خود آورده است و به طور مستقیم به پیامبر اسلام حمله می‌کند و تمام مسائل ذکر شده را در شکل‌های مختلف، به مسلمانان نسبت می دهد.

رسانه‌های غربی تلاش دارند تا فضا را به سمتی که مد نظر دارند سوق دهند چرا که بدون تردید تری جونز و سام پازل کاملا از واکنش مسلمانان کاملا آگاهی داشته اند. شاید به همین علت است که بسیاری از کارشناسان از برنامه‌ریزی قبلی نمایش این فیلم صحبت می کنند و براین باورند که در روزهای سپتامبر رسانه‌های غربی به دنبال برانگیختن احساسات مسلمانان بوده‌اند تا از واکنش‌های مسلمانان سوء استفاده‌های مورد نظر خود را ببرند چرا که اگر نگاهی به اخبار رسانه‌های غربی در این چند روز داشته باشیم پوشش خبری در مورد واکنش‌های مسلمانان و از جمله کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی بیش از بحث توهین به پیامبر اسلام و مقدسات یک میلیارد و اندی نفر از جمعیت دنیا مطرح می‌شود که این موضوع نشان از برنامه‌ریزی پشت پرده‌ای دارد که تلاش‌های خود را باز هم مانند ۱۱سپتامبر بر سیاه نمایی علیه مسلمانان متمرکز کرده است. تلاشی که با دستاویز قرار دادن صحنه‌های آتش زدن و اعتراضات مسلمانان برای مظلوم‌نمایی دوباره غرب تمهیدات خاصی را تدارک دیده که رسانه‌های خبری در این تدارکات جنگ روانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

علی فرازمند

برچسب ها:
توهین یا جنگ روانی هدفمند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان