عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در رفسنجان مطرح کرد:

رهبر انقلاب بر مباحث خرد اقتصاد کشور دست گذاشتند اما تنها هستند

  • شناسه خبر: 120092
رهبر انقلاب بر مباحث خرد اقتصاد کشور دست گذاشتند اما تنها هستند

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: در طول ۸ سال گذشته جهت گیری نامگذاری بحث های مقام معظم رهبری در بحث های خرد اقتصاد کشور بوده است ،جایی که دقیقا مشکل داریم و باید در این زمینه همت و کار مضاعف داشت .

خانه » اقتصادی » رهبر انقلاب بر مباحث خرد اقتصاد کشور دست گذاشتند اما تنها هستند

به گزارش خانه خشتی ، محسن زاینده رودی دبیر هم اندیشی استادان در دانشگاه‌های آزاد استان کرمان صبح امروز  در کارگاه اموزشی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تامین اجتماعی که از سوی دانشگاه حضرت نرجس(س) رفسنجان در آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری این شهر برگزار شد، به نقش مهم دانشجویان و سبک الگوی زندگی اشاره کرد و  اظهار داشت :دانش اقتصادی زیربنای اقتصاد مقاومتی است و مسئله، مشکل ساختاری است که همه دولتها داشتند .
وی افزود :سیاستهای تامین اجتماعی در اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی نقش مهمی داشته است .مشکلات اقتصادی به ساختار بر می گردد .مشکل ساختاری مشکل ریشه داری ۵۰ تا ۷۰ ساله ماست  که به سالهای زیادی قبل بر می گردد و تا جایگاه مطلوب فاصله داریم .


وی بیان داشت :پایین بودن بهره روی نیروی کار ،پایین بودن بهره وری سرمایه و عدم تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری همه اینها مشکلات ساختاری اقتصاد ایران است .
زاینده رودی تصریح کرد :بحث عدم توجه به حوزه خرد و عدم توجه به مدیریت منابع  از دیگر مشکلات اقتصادی ما است .در طول ۸ سال گذشته جهت گیری نامگذاری بحث های مقام رهبری در بحث های خرد بوده است .جایی که دقیقا مشکل داریم و باید در این زمینه همت و کار مضاعف داشت .
وی افزود :الگوی مصرف و سبگ زندگی و جهاد اقتصادی و همدلی باید به ان توجه کنیم .ریشه همه مشکلات مسائل خرد است که باید روی ان کار شود ، ما در مسیر مدیریت منابع و توجه به حوزه های خرد حرکت می کنیم .
وی با بیان اینکه ما کشوری ثروتمند در منابع انسانی و ملی هستیم گفت :در حالیکه ما در این زمنیه ثروت داریم ولی در رتبه های کمتری قرار داریم این شان و جایگاه ملت ایران نیست و این مسئله به ساختار و مدیریت منابع  کشور بر می گردد .


وی افزود :ضعف نظریه پردازی در ساختار اقتصادی ما وجود دارد و این نکته مهمی است .باید الگو و شاخص تعیین کنیم .در تولید علم بسیار ضعیف هستیم باید برنامه ریزی کنیم و بدانیم در جهت چه شاخص هایی باید حرکت کنیم .
زاینده رودی تصریح کرد :اقتصادان خوب داریم ولی نظریه پرداز نداریم .ما دانشگاهیان باید الگو باشیم. همه چیز از جمله مدرسه معلم محیط در زمنیه نظریه پرداز دخیل هستند .اگربخواهیم توسعه پیدا کنیم باید همه چیز تغییر یابد.
وی افزود :همت ،کار ، سرمایه و الگوی مصرف و جهاد در اقتصاد مقاومتی دخیل و مهم هستند .مسئله امرار معاش مردم و ارتباط با دنیا خارج با ساختار اقتصادی ربط دارد .


وی بیان داشت :از مسائل مهم ساختار اقتصادی ارتباط ساختار اقتصادی که بر روی دیگر ساختارها از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می گذارد اگر تحولی در ساختار اقتصادی صورت گیرد در ساختار فرهنگی اثر مثبت می گذارد .
زاینده رودی گفت  :اقتصاد مقاومتی رویکرد اقتصاد ایران را از نگاه کوتاه مدت و سطحی و فیزیکی و کلان نگر به رویکرد بلند مدت و ساختاری و حماسه ای و خرد تبدیل می کند و نگاه ما را تغییر می دهد .

برچسب ها:
اقتصاد اقتصاد مقاومتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان