هنر بهترین و ملموس ترین واسطه برای آموزش های شهروندی است

  • شناسه خبر: 119720
هنر بهترین و ملموس ترین واسطه برای آموزش های شهروندی است

بهشته بهشتی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اارئه تعریفی از هنر، گفت: بهترین، ساده ترین و ملموس ترین واسطه برای آموزش های شهروندی هنر است.

خانه » آخرین اخبار » هنر بهترین و ملموس ترین واسطه برای آموزش های شهروندی است

به گزارش خانه خشتی، بهشته بهشتی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با ارائه تعریفی از هنر، آن را تلاشی برای آفرینش اتفاقات پیرامون انسان در قالب نقاشی، موسیقی و … به صورت لذت بخش و موردپسند مردم عنوان کرد و با ابراز امیدواری از جایگاه خوب هنر در میان شهروندان رفسنجانی اظهار کرد: در سال های اخیر نهادها، ارگان ها، مدارس، مردم و علی الخصوص خانواده ها توجه خاصی به مقوله هنر دارند و خانواده ها برای ورود فرزندشان به دنیای هنر احساس نیاز می کنند.

وی با اشاره به تأثیر مثبت هنر در میان خانواده ها، تصریح کرد: خانواده ها در حال حاضر خود را مجاب می دانند که فرزندشان را به سمت یکی از رشته های هنری سوق دهند.

این هنرمند رفسنجانی با بیان اینکه آشنایی مردم با هنر بایستی به صورت عمومی و بیرون از درهای بسته اتفاق بیفتد، گفت: وقتی کارگاهی در یک خیابان یا پارک برگزار می کنیم، به طور واضح تعداد زیادی علاقمند به سمت ما کشیده می شوند که به خودشان جرأت می دهند این هنر را امتحان کنند.

وی بیرون کشیدن هنر از پشت درهای بسته در قالب اجرای تئاتر خیابانی، نقاشی خیابانی و … را موجب ایجاد فرصتی برای ارزیابی هنر دانست و افزود: خداوند همه انسان ها را هنرمند خلق کرده است؛ یک نوزاد یا کودک دنیایی از خلاقیت است؛ نگهداری و پرورش این خلاقیت و هنرمند ماندن مسئله ای است که باید به آن توجه کرد.

بهشتی با بیان اهمیت نقش هنر در مدیریت شهری، یک مدیر موفق را فردی معرفی کرد که با استفاده از عناصر در اختیار خود بهترین تأثیر را بگیرد و بهترین نتیجه را به سیستم بدهد و ادامه داد: مدیریت، یک هنر به تمام معناست؛ یک مدیر باید توان و سرمایه ای که همان سرمایه انسانی است و خداوند در هر جامعه ای قرار داده، شناسایی کرده و به آن بها بدهد.

وی افزود: خدواند به انسان های هنرمند عنایت و توجه داشته است و باید این توانایی ها به کار گرفته شود؛ چه بسا این انسان های متفکر و صاحب نظر در حوزه فرهنگی و هنری می توانند بسیار مؤثر باشند.

این هنرمند رفسنجانی در ادامه تقویت نمادهای شهری را در ایجاد زیبایی و معرفی فرهنگ، تاریخ و فرهنگ شهادت مؤثر خواند و گفت: بهترین، ساده ترین و ملموس ترین واسطه برای آموزش های شهروندی هنر است.

بهشته بهشتی یک انسان متولد شده را سرشار از احساسات دربند کشیده دانست که در صورت خلق و ارائه اثر هنری تبدیل به هنرمند می شود و خودش را از اسارت ها نجات می دهد و افزود: علاوه بر اینکه برخورداری یک انسان از سلامت روحی موجب ایجاد نشاط می شود، قطعاً داشتن شهر زیبا نیز به یک شهروند امید می دهد.

وی وجود امکانات هنری در شهر را موجب ایجاد احساس رضایت و ماندگاری در شهر بیان کرد و یادآور شد: اگر شهروندی از امکانات فرهنگی هنری شهر بهره ببرد و اوقات فراغتش را با رفتن به سینما، تئاتر و یا دیدن نمایشگاه پر کند، احساس سرخوردگی نکرده و از شهر خارج نمی شود.

این هنرمند پرورش تفکر و فرهنگ عمومی را در حفظ زیبایی شهر مؤثر دانست و گفت: هنرمند، مردم و مسئولین هر یک به نوعی برای حفظ زیبایی و ایجاد نشاط و طراوت شهروندی مؤثرند و سهم هنر و هنرمند در اینجا حساس تر است.

برچسب ها:
رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان فرهن هنر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان