رفسنجان میزبان یک شهید دست بسته غواص دیگر خواهد بود + عکس

  • شناسه خبر: 119150
رفسنجان میزبان یک شهید دست بسته غواص دیگر خواهد بود + عکس

شهید حسن عبداللهی یکی از ۱۷۵ شهید غواص دست بسته بعد از گذشت ۳۱ سال به زادگاهش رفسنجان بازمیگردد.

خانه » فرهنگی مذهبی » رفسنجان میزبان یک شهید دست بسته غواص دیگر خواهد بود + عکس

به گزارش خانه خشتی ، روز پنجشنبه گذشته ۵ اسفند ۹۵ سردار باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت سرداران و ۹۴۰ شهید شهرستان رفسنجان از شناسایی پیکر مطهر شهید حسن عبداللهی خبر داد این درحالی است که چنیدن سال قبل پیکر مطهر شهید به نام شهید عبداللهی در گلزار شهدای رفسنجان دفن گردیده است.

مهدی عبداللهی برادر این شهید گرانقدر در گفت و گو با خانه خشتی در این باره بیان داشت: در سال ۱۳۷۴ پیکر مطهر شهیدی که پلاک شهید عبداللهی را به همراه داشت نه با لباس غواصی بلکه با لباس بسیجی در رفسنجان خاکسپاری شد .

وی افزود: بعد از بازگشت ۱۷۵ شهید غواصی که در کشور تشییع شدند بر اساس خوابهای متعددی که از شهید بیان میشد خانواده شهید پیگیر این موضوع و خواستار آزمایش DNA شدند.

عبداللهی ادامه داد: بر اساس نتایج آزمایش های صورت گرفته هفته گذشته طی تماسی از تهران اعلام شد که شهید حسن عبداللهی جزو ۱۷۵ شهید دست بسته غواص بودند و تعیین هویت شدند و پیکر مطهر این شهید تاکنون در معراج الشهدای تهران نگه داری میشده است.

وی بیان داشت: شهید حسن عبداللهی در کربلای چهار سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل شدند و نزدیک به ۳۱ سال مفقود بودند.

مسئول کانون شهید عبداللهی در رفسنجان تصریح کرد: پیکر شهید عبداللهی به همراه هشت شهید گمنام روز سه شنبه به رفسنجان می آید و روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر در رفسنجان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: محل قبلی دفن شهید به عنوان شهید گمنام شناخته می شود و پیکر شهید عبداللهی نیز در قطعه ۲ گلزار شهدای رفسنجان در جوار این شهید گمنام خاکسپاری می شود.

 

برچسب ها:
رفسنجان شهید حسن عبداللهی شهید غواص میزبان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان