مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 119129
مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

مجلس گرامیداشت اربعین حجته الاسلام هاشمی رفسنجانی و پنجمین بزرگ داشت امام جمعه فقید رفسنجان عصر امروز با حضور مسئولین و مردم شریف رفسنجان برگزار شد .

خانه » فرهنگی مذهبی » مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، مجلس گرامیداشت اربعین حجته الاسلام هاشمی رفسنجانی و پنجمین بزرگ داشت حجت اسلام شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان عصر جمعه شیشم اسفند ماه با حضور مسئولین و مردم شریف رفسنجان برگزار شد .
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام مهاجر نماینده رئیس جمهور در دانشگاه مذاهب و خاطره گویی محسن هاشمی و مداحی حاج عبدلله علیزاده همراه بود.

محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با اشاره به برگزاری بیش از هزار مراسم ترحیم و تعزیه خوانی در سراسر ایران از زمان رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از مردم که درد و آلام ما را تسکین دادند و به ما تسلی دادند تشکر می کنم.
وی بیان کرد: سخن گفتن در مورد پدر برای من سخت است می دانید که در طول این ۴۰ روزی که از رحلت ایشان می گذرد در جماران، تشییع، تدفین و بعد در مراسم های ترحیم مردم بزرگوار ایران سنگ تمام گذاشتند که جای تشکر ویژه دارد.
وی تصریح کرد: مراسم های ترحیم بعد ازتشییع ِ میلیونی، نزدیک به هزار مراسم در سراسر کشور بود که خودجوش و با منابع مالی مردم شکل گرفت و واقعا شأن آیت الله هاشمی بعد از فوتشان رعایت شد.


هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: خیلی از افراد سرشناس ایشان را یار نهضت و یار دیرین آیت الله خامنه ای، ایثار گر، فداکار و با صفت های بسیار مناسبی از ایشان یاد کردند و یکی از بزرگان گفته است آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کشور علاوه بر دینداری  دغدغه توسعه را داشت و رفاه مردم برایشان مهم بود و سعی می کرد با آینده نگری مسائل را در کشور را ببیند و نگذارد آینده کشور دچار مشکل شود.
وی خاطرنشان کرد: نمونه های بارزی وجود دارد که یکی از آنهامانند دانشگاه آزاد است که در سال ۶۱ در بهبوهه جنگ مطرح نمود و امروز ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حتی در نقاط محروم وجود دارد و کسانی که مشکلات دارند از تحصیلات باز نمی مانند و در حال حاضر همه در سراسر کشور می توانند در این دانشگاه حضور و علم بیاموزند.
محسن هاشمی تصریح کرد: ایشان در زندان تفسیر قران را شروع  کرد و امروز از ایشان نزدیک به ۶۰ جلد تفسیر راهنما و تفسیر قرآن در اختیار مردم  وجود دارد.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحوم حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان شش سال از آیت الله هاشمی بزرگتر بوددر سن نوجوانی با هم به قم رفته و مستقر می شوند این مردم رفسنجان بودند که از طریق نامه به آیت الله بروجردی تقاضا می کنند که حجت الاسلام هاشمیان به رفسنجان برگردد و نمایندگی ایشان را داشته باشند زیرا مردم رفسنجان به او احتیاج داشتند.
وی ادامه داد: هاشمیان در سال ۳۶ به رفسنجان بر می گردند و ضمن داشتن نمایندگی بروجردی، نمایندگی وکیل در توکیل امام رضوان الله خمینی را هم داشتند و باید شما رفسنجانی ها بدانید که نمایندگی توکیل به تعداد انگشت شمار امام دادند و به رفسنجان بازگشته و به نمایندگی از آیت الله بروجردی نمایندگی در توکیل امام راحل را بر عهده داشت.
وی خاطرنشان کرد: در نمایندگی توکیل مشکلات منطقه رفسنجان را به تهران ارسال می کردند و سعی در حل این مشکلات داشتند.

برچسب ها:
آیت الله هاشمی مسجد حاج شریف رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    چه ازدحام جمعیتی ....!!!

    شهروند

    سلام چرا این موقع ؟؟؟؟ چرا یک هفته بعد از چهلم؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان