ره آورد سفر یکروزه فرمانده کل سپاه پاسداران به جنوب کرمان:

از افتتاح انحصاری ترین تکنولوژی آبیاری آسیا در رودبارجنوب تا حضور در قلب محرومیت / تصاویر

  • شناسه خبر: 118704
از افتتاح انحصاری ترین تکنولوژی آبیاری آسیا در رودبارجنوب تا حضور در قلب محرومیت / تصاویر

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در فرودگاه جیرفت سفر یکروزه خود به جنوب کرمان جهت بهره برداری از چند طرح محرومیت زدایی و بازدید از مناطق محروم را آغاز کرد.

خانه » اقتصادی » از افتتاح انحصاری ترین تکنولوژی آبیاری آسیا در رودبارجنوب تا حضور در قلب محرومیت / تصاویر

به گزارش خانه خشتی به نقل از دقیانوس ما ، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در آیین بهره‌برداری از فاز اول طرح ۶۰۰ هکتاری کشاورزی «تکل حسن» از مناطق محروم جنوب استان کرمان با تأکید بر اینکه مردم به ویژه محرومین ولی‌نعمت ما هستند، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی از مردم در مناطق محروم و بهره‌گیری از منابع طبیعی و به‌کارگیری بهینه آنها در این زمینه است که از ابتدای انقلاب با حرکت جهادی جهاد سازندگی آغاز شد، اما متأسفانه به‌تدریج نگاه غیرانتفاعی منجر به تعطیلی آن گردید.

وی با بیان اینکه حرکت جهادی و احیا و ادامه روند فعالیت جهاد سازندگی در اوایل انقلاب مطالبه چند سال گذشته مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از سپاه و بسیج است، اظهار کرد: بحمدالله اقدامات مؤثری دراین خصوص توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شده و بنده به مردم منطقه این نوید را می‌دهم که به‌طور دقیق، جامع و مستمر از این منابع طبیعی بهره خواهند برد.

سرلشکر جعفری در ادامه، ضرورت بهره‌گیری از علم و دانش فنی روز در کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه‌ بر‌این با به‌کارگیری اصول اقتصاد مقاومتی و کامل کردن چرخه کاشت، داشت، برداشت و رساندن محصول به بازار که مردم دراین خصوص نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند می‌توان شاهد آبادانی و رونق مناطق محروم بود.

فرمانده کل سپاه نگاه انقلابی و مدیریت جهادی را کلید رفع محرومیت‌ و بهبود زندگی و معیشت مردم در مناطق محروم عنوان و تصریح کرد: با نگاه انقلابی و مدیریت جهادی می‌توان تبعات فاصله گرفتن از حرکت جهادی سالهای آغازین انقلاب را جبران کرد که در این زمینه بحمدالله سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) طی سال‌های گذشته گام‌های مهم و تأثیرگذاری را برداشته‌اند.

وی افزود: ان‌شاءالله با فراگیری این رویکرد و به میدان آمدن سایر بخش‌ها و احساس مسئولیت بیشتر دستگاه‌های مسئول می‌توان چشم‌انداز مطمئنی از جریان محرومیت‌زدایی از چهره مناطق غیربرخوردار کشور داشت.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: صبغه مردمی سپاه هیچ‌گاه بین این نهاد با مردم و مشکلات آنان فاصله نینداخته است و ما در این زمینه مشتاقانه ورود کرده‌ایم و در خدمت به مردم رفع این‌گونه مشکلات از زندگی آنان لحظه‌ای دریغ نمی‌کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با تقدیر از اقدامات جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در رفع محرومیت در اقصا نقاط کشور تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در راستای رسیدگی به مناطق محروم و کم‌برخوردار که از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و سپاه آن را دنبال می‌کند، با کمک مردم شاهد رونق کشاورزی در این مناطق باشیم.

مدیر طرح آبیاری قرارگاه خاتم در رودبار جنوب نیز در خصوص این پروژه گفت: تکنولوژی آبیاری زیر سطحی برای اولین بار در آسیا اجرا می شود و انحصاری قرارگاه خاتم الانبیا است و مصرف آب در این سیستم ۸۰ درصد کاهش می یابد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم سرلشکر جعفری با حضور در جمع مردم روستای تکل حسن و گفت‌وگو با آنان، در جریان مشکلات مردم محروم این منطقه قرار گرفت.

به گزارش دقیانوس فرمانده کل سپاه همچنین با حضور در منطقه محروم طبق نمداد از توابع شهرستان رودبار جنوب از نزدیک وضعیت مردم این روستاها را مشاهده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و طی دستوری به مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء تاکید کردند ظرف چند ماه آینده باید تغییرات محسوسی در زندگی این مردم رخ دهد و با ساخت مسکن و تامین زیرساختهای کشاورزی و اقتصادمقاومتی کمکی در خور شان به ولی نعمتان ما شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ره آورد سفر یکروزه فرمانده کل سپاه پاسداران به جنوب کرمان رودبار جنوب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان