بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 118603
بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت عالم روحانی یار دیرین امام(ره) ، انقلاب و رهبری در رفسنجان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت عالم روحانی یار دیرین امام(ره) ، انقلاب و رهبری شب گذشته در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با حضور دهقان ریاست این دانشگاه و همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از سوی انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شد.

رسول منتجب نیا در این مراسم با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه صحنه های قبل و بعد ازا نقلاب اظهار داشت: آنچه که قبل از پیروزی انقلاب تا بعد از رحلت ایشان برایم ملموس بوده است ویژگیهای منحصر به فرد ایشان است .در طول تاریخ شخصیتهایی بزرگی داشتیم که ماندگار بودند یک گفتمان و حرکت را به جامعه ارائه دادند ایشان از این دسته بودند .
منتجب نیا بیان داشت :وی برای جامعه ما یک راه  و روش و گفتمان و سیاست را به جامعه ارائه داد که ماندگار است .میراث هاشمی از بین نمی رود .در این نسل و نسلهای دیگر باید بماند .
وی افزود :ایشان با تاسیس دانشگاه ازاد قدم بزرگی در رشد علمی و فرهنگی جامعه داشت .ایشان تا اخر عمرش فراجناحی زندگی کرد .همیشه تکیه گاهی برای جناح های دیگر بود و موضعش فراجناحی بود .
منتجب نیا با بیان اینکه هاشمی عالم ، عارف و زمان شناس بود گفت :هاشمی در نظراتش بسیار عمیق و دقیق بود .با همفکرانش و رقباو مخالفانش خوب رفتار می کرد .در صحنه های مختلف عاقلانه برخورد می کرد .


وی افزود :عادلانه و بیطرفانه بحث می کرد اینهمه توهین به خانواده اش و فرزندانش شد ولی عاقلانه و عادلانه برخورد می کرد .
وی اعتدال در فکر و اندیشه  را از دیگر ویژگیهای هاشمی برشمرد و گفت :فکر وروحیه سازگاری داشت .وی در تاسیس نظام در پرتو رهنمودهای امام راحل حرف اول را می زد .در دولت خودش و سازندگی کار کرد کشوری که به خاطر دفاع مقدس نابود شده بود فعالیت کرد .طرحها و زیربناهای نوعی ایجاد کرد .
وی افزود :ایجاد مراکز خدماتی علاوه بر طرح مترو از فعالیتهای ایشان است . ایشان یک اسلام شناس به تمام معنا بود .کافی است که کتابها و خطبه های ایشان را مطالعه کنید .بحث های تفسیری واقع اموزنده است .
منتجب نیا در خصوص اینکه چرا عده ای با هاشمی مخالف بودند گفت :کسانی بودند در مورد ایشان انتقاد می کردند و مخالفت می کردند به خاطر نقاط قوت ایشان مخالفت می کردند نه به خاطر نقاط ضعف .باور کنید برخی افراد از روی حسادت مخالفت می کردند .یا برخی ایشان را مزاحم خود می دانستند .یا با مرام و ایده های ایشان مخالف بودند .یکی از بی مهرهای که به ایشان شد در دروان اصلاحات توسط برخی دوستان تندرو ما بود توهین ها و جسارتهایی کردند .البته انها پشمیان شدند .انها براساس روحیه افراط گری داشتند این اقدامات را انجام میدادند .
وی افزود :وظیفه ما است این گونه شخصیتها را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم و نگذاریم نام و یاد انها تحت تاثیر برخی از بدخواهی قرار گیرد .معتقدم نخبگان و استاتید و همه روی این مسئله کار کنند .باید شناخت هاشمی جزو واحدهای درسی باشد .چون ایشان یک روش و مکتب است و جوان باید بداند بیش از همه امام راحل به هاشمی اعتماد داشت .

 

برچسب ها:
چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امیر

    ممنون و تشکر از دوست عزیزم جناب اقای بادپروا بخاطر زحمات و تلاشهایی که انجام دادن ..سپاسگذارم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان