رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی:

تعبیر «آشتی‌ملی» معنی ندارد/مردم با اهانت‌کنندگان به عاشورای حسینی در سال ۸۸ آشتی نمی‌کنند/ مسئولین باید نشان دهند در حوزه اقتصاد چه اقدام و عملی کردند

  • شناسه خبر: 118363
تعبیر «آشتی‌ملی» معنی ندارد/مردم با اهانت‌کنندگان به عاشورای حسینی در سال ۸۸ آشتی نمی‌کنند/ مسئولین باید نشان دهند در حوزه اقتصاد چه اقدام و عملی کردند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.

خانه » سیاسی » تعبیر «آشتی‌ملی» معنی ندارد/مردم با اهانت‌کنندگان به عاشورای حسینی در سال ۸۸ آشتی نمی‌کنند/ مسئولین باید نشان دهند در حوزه اقتصاد چه اقدام و عملی کردند

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در دیدار پر شور هزاران نفر از مردم آذربایجان، حضور منسجم، مقتدارنه و پرطراوت ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را «مایه‌ی آبروی انقلاب و نظام و ایران» خواندند و با اشاره به اینکه مسئولان نباید این حضور را به معنای گله نداشتن مردم تصور کنند، افزودند: آمریکا می‌خواهد با تکرار ترفند تهدید و جنگ نظامی، توجه مسئولان کشور را از صحنه جنگ واقعی یعنی جنگ اقتصادی منحرف کند، مسئولان هوشیار باشند و همه همت خود را صرف حل مشکلاتی همچون بیکاری، رکود، گرانی و تبعیض کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور پرشکوه ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را «مایه آبروی انقلاب و نظام و ایران» خواندند و با تشکر صمیمانه‌ی قلبی از مردم خاطرنشان کردند: امسال نه فقط منابع داخلی از افزایش حضور مردم در بسیاری از شهرها سخن گفتند بلکه دشمنان انقلاب هم بر خلاف سالهای قبل، با استفاده از تعابیر «میلیونی» به این حضور عزت‌بخش اذعان کردند و زبان بنده حقیقتاً از ادای تشکر از ملت قاصر است.
ایشان با اشاره به تلاش بی‌وقفه سیا، موساد، دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و هزینه شدن دلارهای نفتی قارونها برای فضاسازی بر ضد انقلاب و جمهوری اسلامی گفتند: در تمام طول سال، صدها شبکه ماهواره‌ای، فضای مجازی و ورشکستگان فراری از ایران، به تحقیر و تضعیف و متهم سازی نظام مشغولند اما حضور عظیم ملت همچون باران رحمت الهی، در روز ۲۲ بهمن این فضای غبارآلود را پاکیزه می‌کند و همچون رودخانه‌ای زلال و مبارک، آلودگی‌ها را می‌زداید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأمل در ترکیب جمعیتی راهپیمایی ۲۲ بهمن را ضروری و بسیار مهم برشمردند و افزودند: اکثر این جمعیت عظیم، دوران تلخ و سیاه اختناق طاغوت، پیروزی انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را ندیده‌اند اما با احساس و معرفت و روشنفکری و روشن‌بینی به خیابانها می‌آیند.
ایشان خاطرنشان کردند: حضور امیدآفرین و ایستادگی نسل سوم و چهام در میدان دفاع از انقلاب و نظام، نشان‌دهنده رویندگی و بالندگی انقلاب و نکته‌ای بسیار مهم و درخور توجه است.
رهبر انقلاب اسلامی، تلاش دشمنان را برای ناکارآمد نشان دادن نظام، کوبیدن آب در هاون برشمردند و افزودند: ما البته مثل همه جای دنیا نابسامانی‌هایی داریم که به هیچ‌وجه از آنها نمی‌گذریم اما دشمن در تلاش است پیشرفتها و کارهای بسیار مهم ۳۸ سال اخیر را نادیده بگیرد و مردم را مأیوس کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با استناد به گزارشهای واقعی، پیشرفتهای کشور را در ۴ دهه اخیر در برخی امور زیربنایی، شگفت‌انگیز خواندند و یادآوری کردند: برخی از این پیشرفتها و جهش‌ها در دوره‌های صدساله هم معمولاً امکان پذیر نیست.
ایشان آبرو و عزت ملی ایرانیان را در مقایسه با دوران تحقیرآمیز طاغوت، از دستاوردهای پرافتخار انقلاب برشمردند و افزودند: رژیمِ تو سری خور از امریکا و انگلیس، ملت را ذلیل و خوار کرده بود اما امروز همه به عزت و اقتدار ملت و حضور تعیین‌کننده ایران اذعان دارند و می‌دانند در تقریباً همه مسائل منطقه، اگر ایران حضور نداشته باشد و اراده نکند، کاری به پیش نخواهد رفت.
رهبر انقلاب ۲۲ بهمن را «نعمتی الهی و فرصتی گرانقدر» برای اعلام مواضع و خواسته‌های ملت دانستند و افزودند: امسال، ملت نشان داد در مقابل دشمنان ایستاده است و به دنبال تحقق اسلام و پیشرفت نظام اسلامی برخاسته از مردم است و هر مسئولی با ملت همراه نباشد و ایستادگی نکند ملت او را بدون تردید پس خواهد زد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای به مسئولان کشور تأکید کردند: حضور پرشور مردم در مقابل دشمن کمین کرده برای بلعیدن ایران را به حساب گلایه نداشتن آنها از عملکرد مسئولان نگذارید چرا که مردم از مسائل مختلف از جمله تبعیض و کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات گلایه‌مندند و احساس ناراحتی و رنج می‌کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در حال پایان یافتن است و مسئولان دولت و دیگر قوا باید به مردم گزارش دهند در این زمینه چه کرده اند؟
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مسئولان نباید به مردم بگویند «باید چنین بشود»، بلکه باید بگویند «چنین شد».
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «بیکاری و رکود و گرانی» را از مشکلات مهم کشور خواندند و گفتند: البته مسئولان در تلاش هستند اما ظرفیت‌های کشور بیش از اینهاست و راه خروج از مشکلاتِ چند بعدی هم مشخص است.
ایشان به سخنان ۶ سال پیش خود در زمینه هدف‌گذاری دشمن برای تشدید فشارهای اقتصادی و دلسرد شدن مردم اشاره کردند و افزودند: مسئولان باید به مسائل اقتصادی توجه کامل کنند، البته مسائل فرهنگی و علمی نیز مهم است اما در نگاه کوتاه‌مدت، مسائل اقتصادی در اولویت است.
رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل هدف واقعی دولت قبلی و فعلی امریکا در تکرار ترفند «تهدید ایران به جنگ» افزودند: امروز هم مثل قبل از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند و آن مسئول اروپایی هم به مسئولان ما می‌گوید «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود»، اما این حرف یک دروغ محض است و آنها می خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کنند و به جنگ نظامی سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز در عرصه پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غربی‌ها با ملت ایران باز بمانند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، نظارت و پیگیری طرحها و برنامه‌ها را کاملاً ضروری خواندند و گفتند: از رئیس جمهور محترم خواسته‌ام به مدیران اجرایی تذکر دهد که مدیریت باید با شفافیت و نظارت و پیگیری همراه باشد وگرنه صرف اینکه مدیران بگویند «بشود» و طرف مقابل هم بگوید «چشم»، پیشرفتی صورت نمی گیرد و کار عینی انجام نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» تأکید کردند: منظور این آیه فقط توجه به قوه نظامی نیست بلکه معنای آیه این است که هرچه می‌توانید درون خود را از همه نظر قوی کنید که این همان استحکام ساخت داخلی است که بارها گفته‌ام.
رهبر انقلاب اسلامی، تحقق رشد ۸ درصدی را به استناد نظر متخصصان و به شرط استفاده کامل از ظرفیتهای داخلی امکان پذیر دانستند و خاطرنشان کردند: معنای واقعی رشد، رشد تولید و استحکام داخلی اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی است نه فقط فروش بیشتر نفت که البته آن هم مفید است.
ایشان با انتقاد از عناصری که فقط روی کمبودها و ضعفها دست می گذارند و آنها را بزرگنمایی می‌کنند، افزودند: نکته قابل تأمل این است که این عناصر همان کسانی هستند که خودشان به دشمن گرای تحریم‌ها را داده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، حادثه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبریز را درسی مهم و همچون موتور پیش‌برنده ملت در پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: مردم آذربایجان در همه تحولات مهم اجتماعی و سیاسیِ ۱۳۰ سال گذشته کشور مانند قضیه تنباکو، مشروطه، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اصلی‌ترین محورهای مبارزه بوده‌اند و این، شناسنامه و تاریخ پر افتخار آذربایجان است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تحرکات تفرقه‌افکنانه برخی گروهها در سالهای اول انقلاب در تبریز، گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حرکتها که برخاسته از سیاستهای قدیمی انگلیسی‌ها بود، فرمودند «هیچ‌کس نگران نباشد، چراکه خود مردم تبریز جواب آنها را خواهند داد» و همین‌گونه نیز شد.
ایشان، هوشیاری قشرهای مختلف مردم از جمله مردم و جوانان و نخبگان آذربایجان را در مقابل اختلاف‌افکنی و وسوسه‌های دشمنان ستودنی خواندند و گفتند: آذربایجان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامی است و مردم آن در راه دفاع از وحدت ملی از جانشان مایه گذاشته‌اند که همه باید قدردان این فداکاری باشند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تنوع قومیتهای مختلف همچون ترک، فارس، لُر، کُرد، عرب و بلوچ را فرصتی ارزشمند برای ایران دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن همواره به ایجاد شکاف قومیتی چشم طمع دوخته تا به خیال خود از هر گسلی در کشور استفاده و زلزله ایجاد کند، در حالی‌که هیچ گسلی در کشور وجود ندارد و مردم، یکپارچه و متحد هستند.
رهبرانقلاب اسلامی با اشاره به سینه سپر کردن و ایستادگی اقوام بزرگ ایرانی و از همه بهتر مردم آذربایجان در مقابل سیاستهای خباثت‌آلود دشمنان، مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی از علمای اهل سنّت بلوچ، مرحوم شهید شیخ‌الاسلام از علمای اهل سنّت کردستان و همچنین سردار جوان و عرب خوزستانی شهید علی هاشمی را نمونه‌هایی از حرکت متحد و هماهنگ اقوام در دفاع از اسلام و انقلاب دانستند و افزودند: ملت ایران متحد، منسجم، همراه و همدل است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای از همین زاویه به تعبیر مطرح‌شده در روزهای اخیر با عنوان «آشتی ملی» اشاره و و با بی‌معنی دانستن این تعبیر و انتقاد از پر و بال دادن به آن در روزنامه‌ها، گفتند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.
ایشان افزودند: البته کسانی که با اصل انقلاب مخالف بودند و می‌گفتند «انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف ماست»، عده‌ای معدودند و در مقابل اقیانوس عظیم و پر طراوت ملت ایران، فقط یک قطره کوچک هستند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مردم ایران در جایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی مقابل دشمن در میان است، با همه وجود ایستاده و با یکدیگر متحد و مجتمع هستند، البته ممکن است در فلان قضیه سیاسی دو نفر با هم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما این چیز مهم و مؤثری نیست و مسئله‌ای عادی و طبیعی به‌شمار می‌رود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: اقیانوس خروشان، منسجم و متحد ملت باید روز به روز تقویت شود.
رهبر انقلاب با اشاره به شعله های امید مقدس و الهی که همواره دل ملت را گرم کرده است افزودند: با وجود همه پیشرفتها ما تاکنون در تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب، تنها قدمی کوتاه برداشته‌ایم و باید به سوی جامعه‌ی اسلامیِ عادلانه، پیشرفته، مقتدر و با عزت گامهای بلندی برداریم که به فضل الهی با ادامه مسیر ملت و نظام، قطعاً پیروزی و آینده متعلق به ملت عزیز ایران خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: مردم غیرتمند آذربایجان در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ حماسه ای تاریخی و به‌یادماندنی آفریدند و در ۲۲ بهمن امسال نیز بار دیگر بصیرت و آگاهی خویش را اثبات کرده و با رهبر خود تجدید میثاق کردند.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، با بیان اینکه ایرانیان هیچ گاه فریب شیطان بزرگ را نخورده و نخواهند خورد، تأکید کرد: ملت ایران با وحدت و یکپارچگی ثابت کرده‌اند که در دفاع از منافع و امنیت ملی متحد هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
88 آشتی ملی تعبیر رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان