صاحب امتیاز روزنامه وطن امروزدر رفسنجان مطرح کرد:

معنویت حلقه مفقوده ی سیاست ورزی کشور / کدام وجدان اجازه می دهد که یک نفر ۵۰ برابر پایین دستش حقوق بگیرد / آشتی ملی یک آدرس غلط است

  • شناسه خبر: 118247
معنویت حلقه مفقوده ی سیاست ورزی کشور / کدام وجدان اجازه می دهد که یک نفر ۵۰ برابر پایین دستش حقوق بگیرد / آشتی ملی یک آدرس غلط است

مهرداد بذرپاش گفت: معنویت حلقه مفقوده در سیاست ورزی کشور است دروغ گفتن به مردم یکی از اجزای این حلقه مفقوده است به قول برخی سیاسیون همه راست را به ملت نگوییم اما نگفتن عین دروغ است و باید حواسمان باشد.

خانه » سیاسی » معنویت حلقه مفقوده ی سیاست ورزی کشور / کدام وجدان اجازه می دهد که یک نفر ۵۰ برابر پایین دستش حقوق بگیرد / آشتی ملی یک آدرس غلط است

به گزارش خانه خشتی ، مهرداد بذرپاش شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان معنویت را حلقه مفقوده در سیاست ورزی کشور دانست و اظهار داشت: دروغ گفتن به مردم یکی از اجزای این حلقه مفقوده است به قول برخی سیاسیون همه راست را به ملت نگوییم اما نگفتن عین دروغ است و باید حواسمان باشد.

بذرپاش آرمان ها را جزء دیگر این حلقه مفقوده برشمرد و گفت: الان نباید اصولگرا و اصلاح طلب داشته باشیم بلکه باید تقسیم بندی آرمان گرای واقع بین و منفعت طلب باشد ؛ هیچکس از اینکه آرمان را از ملت بگیرند سودی نبرده ملتی منفعت طلب هیچ گاه از حاکمان راضی نمی شوند هیچ وقت از وضع موجود راضی نیستند.

وی افزود: چرا باید آرمان گراها را خانه نشین کرد ؟ نباید هر حرکت آرمانی را به نام تندروی خانه نشین کرد و به نام ماجراجویی کنار گذاشت.

رئیس سازمان ملی جوانان گفت: اصلی ترین شاخصه یک فرد وطن دوست این است که حداقل عرق خاک داشته باشد اگر ناموس و خاک کشور به خطر افتاد اولین نفر در خط ایستاده و می گوید من دفاع می کنم این افراد باید تقدیر شوند نه با بدترین عناوین از انها یاد شود .

وی ادامه داد: زمانی که خاک این کشور به خطر افتاد و بچه هایی که به طلاییه و دکوهه می روند ادعای وطن دوستی می کنند  یا ان کسی که بورس گرفت و به امریکا رفت و شروع به درس خواندن کرد، وطن دوستی در شبکه ووآ رقم نمی خورد بلکه در کف طلائیه رقم خورد.

بذرپاش بیان داشت: ان کسی که از ملی گرایی یک تیپ ظاهری دارند یا آن فردی که در حلب مظلومانه پیکرشان بر نگشت یا در دست داعش اسیر هستند و شهید شدند کدام باید ادعای وطن دوستی کنند یا آقایی که ادعای ملی گرایی داشت و ترسید پسرش را به کرماناشاه بفرستد از ترس داعش.

وی دوگانه های فرهنگی را یکی دیگر از حلقه های مفقوده معنویت در سیاست ورزی برشمرد و تصریح کرد: دین باید عامل پیرورزی ما در انتخابات شود کسی که با زدن دین بخواهد به قدرت برسد مگر می شود مگر دستگاه حاکم اجازه می دهد اصلی ترین قوه ایستادن مردم اعتقاد است و ما اعتقادمان به دین تجلی دارد وقتی دوگانه درست کردید دین را تراشیدید که در صحنه پیروز شوید و اگر بنیه اعتقادی ملتی را ضعیف کردید مگر می شود ان کشور را اداره کرد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: اعتقاد نداشتن به وعده های الهی و قاعده های قرآنی دیگر حلقه گم شده صحنه سیاسیت ورزی ما است، دانشجویان تولید گفتمان کنید و به بیرون منتشر کنید ، در سیاست ورزی اینها را فراموش کردیم در نتیجه چنان توقعات علیه او درست خواهد کرد و اتفاقات ناگوار می افتد.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در پاسخ به یکی از سوالات دانشجویان در زمینه برجام و اینکه سرانجام ان چه می شود بیان داشت: ترامپ برجام را بهم نخواهد زد به دلیل مدافعینی که برجام دارد و منافعی دارند و دستاورد اصلی او است و سعی می کند ان را حفظ کند، برجام تمام توقعات طرف امریکایی را برطرف می کند ، نظارت کامل از فضای هسته ای ایران بر اساس برجام دارند اگر بهم بخورد عملا باید رویکرد دیگری اتخاذ کند ؛ برجام نظارت و کنترل همه جانبه بر ایران را اعمال کرده و ابزار خوبی برای ادامه مسیر از سوی طرف امریکایی است.

وی افزود: آمریکا سند برجام را به عنوان سند شکست خورده القا نمی کند چون نمی تواند برجام ۲ را رقم بزند، برجام امکان تحریم ها دیگری به امریکا می دهد و مانع از تحریم های جدید نمی شود تمدید تحریم ۱۰ گانه تحریم اخیر انجام شد که نقض صریح برجام بود ما باید میرفتیم در داگاه کمیسیون مشترک ایرن طرح عوی کرد اما چرا خبری نشد آمریکا محکم ایستاد باید اجماع صورت گیرد هر کشوری که تحریم کرده نمی پذیرد و اجماع منتفی است.

رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه انتقادات باید از نوع کاری باشد یکی از روشهای بهبود عملکرد مدیت کشور است و برگشت به گذشته مفید نیست خاطر نشان کرد: امنیتی ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی بر سر کار است در حوزه عملیات روانی کار کردن خوب است اما نه با مردم عملیات روانی با مردم خودمان کار خوبی نیست وقتی خوب است که بر روی دشمن اجرا شود.

وی ادامه داد: وقتی اعلام می کنید که همه چه چیز اروم است می گوییم برجام نقض شد می گویند مگر مهم است می گوییم رکود اقتصاد کشور را به مرز نابودی می برد می گویند مگر گذشته بهتر از این بوده، می گویند ۶۰ درصد دولت قبل اشتغال درست کردیم می گوییم ادرس بدهید گفتند نمی بینید عینک بزنید.

بذرپاش بیان داشت: دهک های بالا و پایین کشور فاصله معناداری پیدا می کند وقتی حقوقهای نامتعارف را از ۲۰ میلیون قرار دادیم کدام وجدان اجازه نمی هد کارگر شش ماه حقوق یک میلیونی ندارد قانونش اجازه می دهد که حقوق ۵۰ میلیونی دریافت کنند مگر می شود ۵۰ برابر قشر پایینش دریافت کنند.

وی تصریح کرد: دروغ محض است که حقوق های نامتعارف در گذشته بود اگر یک دانه سند داشتند رو میکردند الان در عملیات روانی سنگین قرار گرفتیم صحنه رسانه ای قوی برای این کار وجود دارد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: نقد یعنی واقعیت را بگوییم به دولت قبل ایراداتی وارد است اما فاصه معنادار این دولت و قبل همه مردم هم متوجه شدند که بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه در دولت قبل دولت جدی امد و گفت کار پوپولیستی است بنزین گازوئیل دوبرابر شد اما هیچ پولی به یارانه اضافه نشد دولت به حذف یارانه لااقل پردرآمدها اقدام نکرد نظرشان این بود که یارانه همه مردم خرج زیر ساختها می شود سه چهار دهک بالا که نیازی ندارند هیچ تاثیری در سبد مصرفشان ندارد الان چهار سال گذشته و این حذف اتفاق نیافته است یا حرف غلطی بود یا پشیمان شدند یا برای انتخابات این کار را نکردند که برای انتخابات که هدف پوپولیستی است و اگر حرف غلطی بود چرا زود تصمیم گرفتند.

بذرپاش گفت: درباره مسکن مهر قانون اساسی می گوید حکومت موظف است که زمینه تهیه مسکن مردم را فراهم نماید و این قانون برای دهک های پایین است  در اغاز این دولت گفتند هدف از این کار پوپولیستی است مسکن اجتماعی مطرح شد و بی نتیجه ماند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل بیکاری این است ک بازار توسط واردات قاچاق پرشده سالانه ۲۴ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شود ، مرز بستن که اجرایی نیست رد یابی کالا همچون طرح های  ایران کد و شبنم کد که در گذشته هم انجام شد که در این دولت دستور توقف داده شد طرح جدید هنوز ارائه نشده است .

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت: ما دنبال دلیل بیکاری میگردیم اینها دلسوزی کردن برای مردم است اقتصادکشور در حال نابودی است  اینها  دعوای شخصی و حزبی نیست بلکه نیاز به دل پاک و نیت خالص دارد که گفته شود.

وی یکی دیگر از علل مهم بیکاری در کشور را انتظار کاذب ایجاد شده ناشی از برجام دانست و گفت: کشور در رکود ۲.۵ ساله فرورفت  ما مخالف توافق نبودیم مخالف توافق بد بودیم وقتی آب مردم هم را به برجام ربط می دهید چنین مشکلاتی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: عملیات روانی یعنی ادرس غلط که در ان حق و باطل مخلوط می شود ، وقتی تصمیمی میگیریم و می گوییم در صورت عدم موفقیت برمیگردیم برگشتن یعنی صدها سال عقب ماندگی یک کشور ، وقتی نیروی انسانی را توهین کنیم و بی انگیزه کنیم دیگر با یک دکمه برگشت پذیر نیست.

بذرپاش خاطر نشان کرد: دوگانه فرهنگی جزو دردهای عمیق جامعه ماست ما برای نشاط مردم برنامه درستی ارائه نداده ایم مد مطلوب برای شبکه های اجتماعی ارائه ندادیم باید برای این تدبیر جدی کرد جامعه ما از فقر نشاط مفرط رنج می برد نتوانستیم الگوی نشاط اسلامی خوبی ارائه دهیم و وفتی جوانان کاری انجام می دهند به ما برمیخورد.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در پاسخ به سوال دانشجویی که درباره مطرح شدن بحث آشتی ملی توسط یکی از سران فتنه پرسید که آیا این پروژه داخلی است یا همچون طرح امریکایی اسرائیلی سال ۸۸ بیان داشت: ملت با هم قهر نیستند سالها با هم آشتی هستند اگر منظور از آشتی ملی مقاصد سیاسی است برای این است که حواس جامعه از موضوع اصلی که ارتقای معیشت است برداشته شود ،اصلی ترین مسائل مردم رفع مشکلات اقتصادی بیکاری ، رونق و رکود است.

وی تصریح کرد: آشتی ملی یک ادرس غلط است که یک موضوع را منتشر می کنند یک عده مخالف و موافق و جامعه تبدیل به دو قطب مخالف و موافق می شود این یک بازی و یک ادرس انحرافی است.

 

برچسب ها:
آشتی ملی حقوق سخنرانی مهرداد بذرپاش در دانشگاه ولیعصر رفسنجان معنویت مهرداد بذرپاش وجدان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اصلاح طلب

    آقای بذر پاش تو رو با این افکارت اگه ملت که نه اگه همون حوزه انتخابی ات هم قبول داشت که بهت رأی میداد الآن تو مجلس بودی برادر من!!!!!!! ولمون کن بابا!!!!!! توده های مردم بخدا خسته شدن از این افکار و حرفای پوپولیستی!!!! شما اصول گراها 8سال هر گلی می بایست به سر ملت بزنید زدین برادر من!!وهر جا که در مقابل انتخاب و رأی ملت قرار گرفتین چه تو انتخابات مجلس و چه تو انتخابات ریاست جمهوری و انشاءاله در انتخابات سال آینده بازنده بودین!!!!!! بنظر من باید تفکرتون رو عوض کنید والسلام.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان