گزارش تکان‌دهنده روزنامه السفیر لبنان از شکنجه کودکان در زندانهای بحرین

  • شناسه خبر: 11804
گزارش تکان‌دهنده روزنامه السفیر لبنان از شکنجه کودکان در زندانهای بحرین

گزارش تکان‌دهنده روزنامه السفیر لبنان از شکنجه کودکان در زندانهای بحرین بیروت – روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ فاش کرد: کودکان زندانی بحرینی پشت دیوارهای بتونی با اهانت، شکنجه و تعرض جنسی روبرو بوده و علاوه بر آن تعداد زیادی از‌آنان با تیر مستقیم و گاز اشک آور کشته شده اند. به گزارش”خانه خشتی”: روز دوشنبه ایرنا […]

خانه » آخرین اخبار » گزارش تکان‌دهنده روزنامه السفیر لبنان از شکنجه کودکان در زندانهای بحرین

گزارش تکان‌دهنده روزنامه السفیر لبنان از شکنجه کودکان در زندانهای بحرین

بیروت – روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ فاش کرد: کودکان زندانی بحرینی پشت دیوارهای بتونی با اهانت، شکنجه و تعرض جنسی روبرو بوده و علاوه بر آن تعداد زیادی از‌آنان با تیر مستقیم و گاز اشک آور کشته شده اند.

به گزارش”خانه خشتی”: روز دوشنبه ایرنا از بیروت، این روزنامه لبنانی نوشت: تعداد زیادی از خانواده های بحرینی که کودکانشان در جریان درگیری های اخیر توسط نظام این کشور به شهادت رسیده اند، بر سر قبر آنها حاضر می شوند.

السفیر افزود: همچنین صدها خانواده بحرینی برای دیدن فرزندان خود به زندان های رژیم آل خلیفه مراجعه می کنند .

به نوشته این روزنامه، بحرین در سال ۱۹۹۲ توافقنامه حقوق کودکان سازمان ملل را امضا کرده است. با این وجود مرکز حقوق بشر این کشور اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۱۱ کودک زیر ۱۸ سال توسط پلیس و نیروهای امنیتی بحرین کشته شده اند که البته اطفال شیرخواری که بر اثر گاز اشک آور جان باخته اند نیز باید به این آمار اضافه شود.

بر اساس گزارش این مرکز، بیش از ۳۰ نوزاد توسط پلیس و نیروهای امنیتی بحرین کشته شده اند که ˈساجده فیصلˈ پنج روزه و ˈیحیی یوسف احمدˈ یک ماهه از جمله آنها هستند.

به گفته ˈمریم خواجهˈ رییس مرکز حقوق بشر بحرین که با روزنامه السفیر گفت و گو کرده ، تاکنون ۴۵ زن بحرینی به دلیل استشمام گاز اشک آور مجبور به سقط جنین شده اند.

خواجه با اشاره به اینکه مشخص نیست چه موادی در گازهای استفاده شده از سوی ماموران رژیم آل خلیفه به کار رفته، افزود: این مواد باعث فقدان حافظه، مشکلات بینایی و مشکل دستگاه گوارشی می شود که علاوه بر مشکلات معمول گازهای اشک آور ، غیر عادی است .

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز، بیش از ۱۰۰ کودک بحرینی هم اکنون در بند رژیم آل خلیفه هستند که به طرق مختلف از قبیل سیم های برق، تعرض ، ضرب و شتم و توهین و تحقیر، مورد اذیت و آزار قرار می گیرند.

به نوشته السفیر، کوچکترین زندانی در بحرین، ˈعلی حسن علیˈ ۱۱ ساله است که ۲۵ روز به تهمت اقدام علیه امنیت ملی و ارتکاب جرایم بازداشت شده است .

به گفته خواجه، پس از نوامبر سال ۲۰۱۱ بازداشت کودکان بحرینی افزایش چشمگیری یافته و علاوه بر دستگاه اطلاعاتی کشور، نیروهای نظامی نیز مستقیما کودکان را بازداشت کرده و تحت آزار جسمی و جنسی قرار می دهند.

برچسب ها:
السفیر لبنان تکان‌دهنده روزنامه شکنجه کودکان در زندانهای بحرین گزارش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان