توضیحات تری میسان پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر

  • شناسه خبر: 11761
توضیحات تری میسان پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر

توضیحات تری میسان پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر به گزارش “خانه خشتی”: تیری میسان دیدبان: آقای میسان! معمولا قاعده بر این است که در انتهای بحث یک جمع بندی ارائه می شود. با توجه به اینکه ۱۱ سال از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گذشته است ما می خواهیم این جمع بندی را در ابتدا از شما بشنویم. […]

خانه » آخرین اخبار » توضیحات تری میسان پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر

توضیحات تری میسان پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر

به گزارش “خانه خشتی”:

تیری میسان

دیدبان: آقای میسان! معمولا قاعده بر این است که در انتهای بحث یک جمع بندی ارائه می شود. با توجه به اینکه ۱۱ سال از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گذشته است ما می خواهیم این جمع بندی را در ابتدا از شما بشنویم. توضیح بدهید که حادثه ۱۱ سپتامبر توسط چه اراده هایی در آمریکا یا غیر آمریکا طراحی و اجرا شد؟ هدف آنها چه بود؟ آیا به اهدافشان دست پیدا کردند یا نه؟

ما قصد نداریم داستان های رسانه ای و گزارش های رسمی در خصوص ۱۱ سپتامبر را مرور کنیم بلکه به صورت صریح و شفاف می خواهیم بدانیم آن روز چه اتفاقی افتاد. در این راه ناگزیریم به سابقه تحولاتی که به یازده سپتامر منجر شد بپردازیم.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری آمریکا باید انتخاب می کرد که یک امپراتوی مقتدر باشد یا دولتی که ثروت و رفاه را مهم می شمارد. ایده ای که در عملیات طوفان صحرا ( DESERT STORM ) {این نبرد بنا بر گفته دانشنامه جنگ و صلح بزرگترین نبرد قرن بیستم پس از جنگ جهانی دوم از لحاظ تعداد تجهیزات و متحدان است.} در جنگ اول خلیج فارس به اتفاق افتاد نشان داد آمریکا بیشتر به دنبال رهبری سایر قدرت ها به عنوان یک امپراتوری نظامی است نه در پی صرفا قدرت اقتصادی. سعی آنها این بود که اتحادی بزرگ از کشورهای دنیا علیه عراق ایجاد کنند. اما بعد از آن برای ترمیم اقتصاد داخلی از جنگ افروزی بیشتر خودداری کردند. بنابر این به شدت بودجه های نظامی و تعداد سربازان آمریکایی کم شد. گروه هایی در آمریکا با این سیاست ها مخالف بودند. این گروه ها غیبت شوروی در عرصه سیاست بین الملل را بهترین فرصت برای گسترش قدرت آمریکا در جهان می دانستند. سال ۱۹۹۵ اکثریت کنگره در دستان این گروه بود و کلینتون از سوی آنان تحت فشار قرار گرفت که دوباره آمریکا را مسلح کند. بودجه نظامی آمریکا زیاد شد در حالی که دشمنی نداشت و دلیلی برای این قدرت نمایی نبود. حتی با افشای رابطه کلینتون با مونیکا لوینسکی به وی برای ورود به بحران کوزووو فشار آوردند. این گروهها فقط متشکل از چند فرد قدرتمند نیستند گرچه در ابتدا این گروه کوچک بود اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری تا ۱۱ سپتامبر، ائتلاف بزرگتری از این افراد شکل گرفت که از امپراتوری جهانی (global empire) حمایت می کردند. ایده اصلی این سلطه گری از سوی طرفداران اشتراوس ( یهودی آلمانی تبار و بنیان‌گذار کارخانه شلوار جین Levi’s) مطرح شد.

باید توجه داشت در جنگ بین دموکراسی و دیکتاتوری، همیشه دیکتاوری پیروز است. یهودیان نیز که نمی خواستند قربانی دیکتاتوری باشند تصمیم گرفتند خودشان دیکتاتور باشند و این بهانه خوبی برای هر کاری است که انجام دادند.

دولت اسرائیل برای تحقق پروژه های صهیونیستی یک امر لازم بود. از سوی دیگر دولت آمریکا به عنوان منبع این قدرت به حساب می آمد و لابی صهیونیستی معتقد بود که خود اسرائیل در اهمیت ثانویه قرار دارد و باید قدرت را در درون مرزهای آمریکا حفظ کند. از آنجا نیز پایگاهی برای قدرت صهیونیستی در هر جا که ممکن باشد ایجاد کنند. این لابی حتی حاضر بودند تمام مردم و شهروندان اسرائیل را قربانی کنند و این مسئله اصلا برایشان مهم نبود چرا که مهم حفظ قدرت در چارچوب ایالات متحده بود.

برچسب ها:
پیرامون تری میسان توضیحات حادثه 11 سپتامبر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان