بازی کلامی وپازل جنگ روانی آمریکا و اسرائیل

  • شناسه خبر: 11758
بازی کلامی وپازل جنگ روانی آمریکا و اسرائیل

به گزارش” خانه خشتی”: پروژه مشترکی به نام «تکذیب وتایید حمله» عصر دیروز یکی از روزنامه‌های انگلیسی از بیم نهادهای اطلاعاتی آمریکا از حمله خودسرانه اسرائیل با بمب الکترونیکی مغناطیسی به ایران خبر می‌دهند هیلاری کلینتون و ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین اظهار نظرهای خود هر گونه تعیین خطوط قرمز برای ایران […]

خانه » آخرین اخبار » بازی کلامی وپازل جنگ روانی آمریکا و اسرائیل

به گزارش” خانه خشتی”:

پروژه مشترکی به نام «تکذیب وتایید حمله»

عصر دیروز یکی از روزنامه‌های انگلیسی از بیم نهادهای اطلاعاتی آمریکا از حمله خودسرانه اسرائیل با بمب الکترونیکی مغناطیسی به ایران خبر می‌دهند هیلاری کلینتون و ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین اظهار نظرهای خود هر گونه تعیین خطوط قرمز برای ایران را به طور جدی رد کرده‌اند.

وزیر امورخارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که با رادیو بلومبرگ انجام داده به این مسئله اشاره کرده است که آمریکا هیچ گونه تصمیمی برای تعیین خطوط قرمز برای ایران ندارد. از سوی دیگر نولاند، وزیر امورخارجه امریکا هم به گونه‌ای دیگر صحبت‌های کلینتون را تایید کرده است و به این نکته اشاره دارد که آمریکا در حال حاضر دیپلماسی را راه حل مشکل ایران می‌داند.

در این میان به نظر می‌رسد که این صحبت‌های مقامات وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به صحبت‌های چند روز پیش بنیامین نتانیاهو بوده است که لزوم تعیین خط قرمز برای ایران را از قدرت‌های بزرگ خواستار شده و به نوعی درخواست تعیین ضرب الاجلی برای ایران دارد.

کلینتون حتی نسبت به این تعجیل اسرائیل واکنش نشان داده است و دلیل این اضطراب اسرائیل را احساسات این مقامات مبنی بر مورد هدف بودنشان توسط ایران عنوان می‌کند و در کنار این مسئله باز هم به موضع آمریکا درباره راه حل‌های دیپلماتیک ایران اشاره کرده است.

این اظهارنظرهای مقامات اسرائیلی و آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که به باور برخی از کارشناسان، اسرائیل به هیچ وجه بدون هماهنگی آمریکا دست به اقدامی نمی‌زند.

اسرائیل و پروسه جنگ روانی

علی  طاعتی، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی، دراین باره می‌گوید: که اسرائیل در طول این چندین ماه دائما به دنبال ایجاد یک جو روانی ودامن زدن به آن است. به گونه‌ای که تا چندماه پیش دائما از احتمال تصمیم گیری برای حمله به ایران سخن به میان می آورد و در چند هفته اخیر از قطعیت این حمله می‌گوید.حتی در تازه ترین صحبت‌های مقامات این رژیم ما شاهد ادعای آنها درباره اقدام بدون کمک آمریکا علیه ایران هستیم.

این استاد دانشگاه در ادامه می افزاید: همه اینها یک پروسه جنگ روانی است که اسرائیل تلاش می کند با کمک آمریکا آن را پیش ببرد. درواقع خبری از اقدام نیست و اسرائیل که از تبعات حمله به ایران آگاه است سعی دارد یک مانور روانی –رسانه ای برای ایرانیان ترتیب دهد تا به سرمایه گذاران در ایران این گونه القا کند که هر لحظه اقدام حمله کردن وجود دارد.یعنی به شرحی دیگر،اسرائیل سیاست فشار از طریق جنگ روانی را دنبال می کند وحتی به دنبال خارج کردن سرمایه ها از طریق سیاست رعب و وحشت است.

دراین میان بسیاری از تحلیل گران وحتی مقامات ارشد آمریکایی همچون ژنرال دمپسی این حرکت اسرائیل را یک دیوانگی می دانند و حاضر به دخالت در این جنون وهمکاری با این رژیم نیستند.

بازی مشترک برای افزایش فشارها

علی طاعتی درباره این واکنش مقامات آمریکایی به این مسئله اشاره دارد که آمریکایی ها از تبعات فوق العاده ناگوار هر گونه حمله به ایران آگاه هستند و برای همین از چندین ماه قبل پرونده این موضوع را به نوعی مختومه کرده اند وآن چه که امروز در رسانه ها گفته می شود تنها یک بازی سیاسی محصول مشترک آمریکا و اسرائیل است.به باور این تحلیل گرسیاسی، غرب خیلی زودتر از شروع این گونه گمانه زنی ها وبراساس گزارشات نهادهای اطلاعاتی خود متوجه ناممکن بودن حمله به ایران شده وبرای همین این جنگ روانی را دنبال می کند.

این کارشناس منطقه ای همچنین از تکمیل لحظه به لحظه این پازل جنگ روانی برای افزایش فشار روی ایران سخن می گوید وخاطر نشان می کند:درواقع اینکه هر هفته یک موضوع جدید از سوی مقامات اسرائیلی ودر کنار آن کشورهای غربی مطرح می شود یک پروسه تدریجی است که نا امن نشان دادن ایران به جهان را دنبال می کند.

دراین راستا با توجه به صحبتهای این استاد دانشگاه احتمال هر گونه حمله به ایران حداقل تا چندسال آینده منتفی خواهد بود وبا توجه به صحبتهای این کارشناس سیاسی به نظر می رسد که دامن زدن به گمانه زنی ها درباره جنگ توسط رسانه های داخلی چندان به صلاح اقتصاد کشور نیست.

علی فرازمند

برچسب ها:
آمریکا و اسرائیل بازی پازل جنگ روانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان