دهن کجی هند به تحریم آمریکا علیه ایران

  • شناسه خبر: 11706
دهن کجی هند به تحریم آمریکا علیه ایران

به گزارش “خانه خشتی” : موضع مقامات ارشد هند درباره معاملات نفتی با ایران، آمریکا را گیج و شوکه کرده است. روزنامه پاکستان تودی در ارزیابی بی اعتنایی هند به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: هند با بی پروایی تمام مشغول انجام معاملات نفتی با ایران است، چرا که اولا ایران بزرگ ترین […]

خانه » آخرین اخبار » دهن کجی هند به تحریم آمریکا علیه ایران

به گزارش “خانه خشتی” :

موضع مقامات ارشد هند درباره معاملات نفتی با ایران، آمریکا را گیج و شوکه کرده است.

روزنامه پاکستان تودی در ارزیابی بی اعتنایی هند به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: هند با بی پروایی تمام مشغول انجام معاملات نفتی با ایران است، چرا که اولا ایران بزرگ ترین تامین کننده نفت هند است و ثانیا یافتن جایگزین برای نفت ایران کار دشواری است. بنابراین کمپانی های نفتی هند به سختی در حال رقابت هستند تا بتوانند با فعالیت در محدوده ممنوعیت های مالی ایران به واردات نفت از این کشور ادامه دهند.
این روزنامه می نویسد: منابع دولتی هند با تمجید و تعریف از بازدید مانموهان سینگ نخست وزیر هند از ایران گفتند «ما هنوز بزرگ ترین خریدار نفت ایران هستیم و همچنان به این کار ادامه می دهیم. کمپانی ها، دقت و وسواس زیادی در انتخاب دارند.» و اکنون این یکی از اظهاراتی است که واشنگتن را تا حد گیج شدن و شوک مطلق پیش خواهد برد.
پاکستان تودی معتقد است: دهن کجی هند و چین- بزرگ ترین خریداران نفت ایران- به تحریمهای ایالات متحده به این معناست که اگر بزرگ ترین خریداران نفت ایران از تحریم ها پیروی نمی کنند پس مقاصد واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته ای خود از طریق هدف گرفتن قدرت مالی تهران بی فایده خواهد بود. علاوه بر این هند یکی از اعضای غیرثابت شورای امنیت سازمان ملل است و باید این را در نظر گرفت که برنامه هسته ای ایران و نتایج تحریم ها یکی از بزرگ ترین دغدغه های شورای امنیت است. مخالفت و اکراه هند با الحاق به این جبهه قطعا چیزی نیست که مورد استقبال قرار بگیرد.
نویسنده پاکستان تودی با طرح این پرسش که هند تا کجا در جبهه پشتیبان ایران پیش خواهد رفت، نوشت: ظاهرا دهلی نو همچنان آماده است تا با تحریم های ایران مخالفت کند. البته آمریکا پیش از این ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی را از تحریم های نفتی ایران مستثنی کرد اما به نظر می رسد دهلی نو اهمیتی به این تحریم ها نمی دهد و چنین نشان می دهد که قصد ندارد در آینده نیز به تحریم کنندگان بپیوندد.
در پایان این تحلیل آمده است: تدبیر هند در حال ایجاد سردرگمی و پیچیدگی در قواعد روابط بین الملل و سیاست خارجی این کشور است. هند همواره علاقه کمی به ایران داشته است که آن هم به دلیل نیازهای نفتی این کشور به ایران و علاقه هند به یافتن یک مسیر آرام و صلح آمیز به افغانستان است. اما وفاداری به این رابطه برغم مخالفت های جهانی، می تواند نشان دهنده رابطه و پیوستگی دوجانبه باشد. حالا هم نه تنها نخست وزیر هند در اجلاس عدم تعهد در تهران شرکت می کند بلکه با طفره از اقدام تحریمی در مورد نفت ایران، ترکیب کمدی ها و تراژدی ها در سناریوی اشتباه آمریکا کاملا آشکار است.

برچسب ها:
دهن كجي هند به تحريم آمريكا علیه ايران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان