تایم: اسرائیل احساس انزوا می کند، ثبات روانی نتانیاهو زیر سؤال است

  • شناسه خبر: 11700
تایم: اسرائیل احساس انزوا می کند، ثبات روانی نتانیاهو زیر سؤال است

به گزارش “خانه خشتی” : مجله آمریکایی تایم، رژیم صهیونیستی را در لفاظی علیه ایران منزوی توصیف کرد. تایم در گزارشی نوشت: اسرائیل در ابراز تهدید علیه ایران در انزوای استراتژیک قرار گرفته و نتانیاهو و ایهود باراک مجبور شده اند به همین خاطر فتیله تهدید را پایین بکشند. موضع این دو با مخالفت فرماندهان امنیتی […]

خانه » آخرین اخبار » تایم: اسرائیل احساس انزوا می کند، ثبات روانی نتانیاهو زیر سؤال است

به گزارش “خانه خشتی” : مجله آمریکایی تایم، رژیم صهیونیستی را در لفاظی علیه ایران منزوی توصیف کرد.

تایم در گزارشی نوشت: اسرائیل در ابراز تهدید علیه ایران در انزوای استراتژیک قرار گرفته و نتانیاهو و ایهود باراک مجبور شده اند به همین خاطر فتیله تهدید را پایین بکشند. موضع این دو با مخالفت فرماندهان امنیتی و مقامات نظامی مواجه شد. تحلیل گرانی چون شای فلدمن به سخنان ژنرال اوری ساگیا از مدیران ارشد وزارت دفاع اسرائیل اشاره می کنند.
تایم از قول فلدمن می نویسد: ژنرال ساگیا برای اولین بار علنا پرسید که آیا اسرائیل می تواند بر قضاوت و ثبات روانی زمامداران فعلی اش در مدیریت جنگ تکیه کند؟ او با فهرست کردن شماری از اشتباهات استراتژیک آقای باراک و اشاره به تغییر ناگهانی روحیه در آقای نتانیاهو، درباره این که این رهبران بتوانند فشار و استرس ناشی از یک جنگ تمام عیار را تحمل کنند، ابراز تردید کرد.
مجله آمریکایی می افزاید: یووال دیسکین، رئیس سابق شین بت، در ماه آوریل موضعگیری نتانیاهو و باراک را زیر سؤال برد و درباره شایستگی آنان در اداره کشور ابراز تردید کرد. حتی شائول موفاز، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و معاون سابق نتانیاهو در دولت نیز، پس از دیدار با نتانیاهو در هفته گذشته، او را «گیج و تحت فشار» توصیف کرده است.
تایم خاطرنشان می کند: همه این ها موجب شده که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک نتوانند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند و حتی شیمون پرز، رئیس جمهور نیز اخیرا با حمله به ایران بدون حمایت آمریکا مخالفت کرد. کاخ سفید نیز با حمله یک جانبه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مخالف است. هفته پیش ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا هشدار داد که حمله اسرائیل تنها برنامه اتمی ایران را کمی به تاخیر می اندازد، تحریم های بین المللی را بی اثر می کند و ایران را به سوی ساخت سلاح اتمی سوق می دهد.
در همین حال نشریه آلمانی دی ولت از «احساس انزوا» در رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: نشانه های اخیر در آمریکا مبنی بر ناموفق ارزیابی کردن حمله احتمالی به ایران و مخالفت با آن، احساس انزوا در تل آویو را تقویت کرده است. آمریکایی ها در اقدامی غیرمنتظره اعلام کردند نیروهای شرکت کننده خود در رزمایش اکتبر را از ۵ هزار نفر به ۱۲۰۰نفر کاهش می دهند. بهانه این کار مشکل بودجه اعلام شده اما گفته می شود اوباما بدین ترتیب خواسته که ناخرسندی خود را از جانبداری نتانیاهو نسبت به رقیب وی (رامتی) در انتخابات نشان دهد.
به نوشته دی ولت «اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر ایران شدت می گیرد و نتانیاهو عصبانی است که اوباما به جای فشار علیه ایران، به اسرائیل فشار می آورد.»

 تست دروغ سنجی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل

بنیامین نتانیاهو خواستار تحقیق و انجام تست دروغ سنجی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به خاطر افشای مذاکرات محرمانه شد.
«یدیعوت آحارونوت»، پرتیراژترین روزنامه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از یکی از شرکت کنندگان در نشست امنیتی نوشته بود که مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل بر سر چگونگی مواجهه با برنامه اتمی ایران اختلاف نظر دارند و شماری بر این عقیده اند که حمله به تأسیسات هسته ای ایران دیگر مؤثر نیست و خسارات عظیمی را در اسرائیل برجای می گذارد.
این عضو کابینه که هنوز هویتش فاش نشده است همچنین گفته بود: «ما اطلاعات کامل و به شدت نگران کننده ای را در مورد روند برنامه هسته ای ایران شنیدیم و به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد. ایرانی ها به طور خستگی ناپذیر به فعالیت هسته ای ادامه می دهند و سرعت آن را کاهش نداده اند. آنها در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند.»
نتانیاهو به دنبال افشای محتوای مذاکرات جلسه سه شنبه، جلسه روز چهارشنبه کابینه امنیتی را لغو کرد و در عین حال خواستار تست دروغ سنجی شد تا فرد افشاکننده مذاکرات معلوم شود! در نشست امنیتی مذکور رؤسای سازمان های اطلاعاتی (اطلاعات نظامی ارتش، موساد و شین بث) حضور داشته اند. نتانیاهو می گوید «یک نفر به امنیت شهروندان خیانت می کند و باید تحقیقاتی انجام شود». اما به گزارش رادیو اسرائیل شائول موفاز رئیس اپوزیسیون در پارلمان و معاون مستعفی نتانیاهو گفت: «اول از همه خود نتانیاهو باید مورد تحقیق قرار گیرد.»
ایتمار آیخنر، خبرنگار یدیعوت آحارونوت، در گفت وگو با بی بی سی درباره جزئیات نشست کابینه امنیتی می گوید: «وزیران کابینه قدری تعجب کردند که سازمان های اطلاعاتی در مورد ایران اتفاق نظر ندارند. اختلاف نظر در دستگاه اطلاعاتی نه فقط درباره جزئیات بلکه درباره موضوعات اساسی است از جمله اینکه « آیا زمان برای اقدام سپری نشده است؟»
به هم ریختگی در کابینه امنیتی اسرائیل در حالی است که اختلافات شدیدی هم میان آمریکا و نتانیاهو وجود دارد به نحوی که رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرده، همدست اسرائیل در درگیری نظامی با ایران نخواهد شد.
ایهود باراک با تأیید این اختلافات گفته است «اولویت ها برای آمریکا و اسرائیل در مقابله با برنامه هسته ای ایران متفاوت است و ساعت آمریکا هماهنگ با ساعت اسرائیل کار نمی کند». آمریکایی ها اخیراً ضمن به تأخیر انداختن چند باره رزمایش مشترک با اسرائیل اعلام کردند تعداد شرکت کنندگان را از ۵ هزار نفر به ۱۵۰۰نفر کاهش می دهند.
در همین حال در فضای به هم ریخته داخلی رژیم صهیونیستی، ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: « مردم اسرائیل مرتب فکر می کنند که بامداد فردا که از خواب برمی خیزند، جنگی در گرفته باشد.» او از صهیونیست ها خواست دستخوش این هراس عمیق نباشند(!)
برخی تحلیلگران مجموعه مجادلات چند هفته اخیر در میان سران رژیم صهیونیستی را نوعی جنگ زرگری- با حضور موافق و مخالف جنگ!- در جهت القای جدی بودن اراده جنگ علیه ایران می دانند و معتقدند صهیونیست ها بدین ترتیب می خواهند که فشارهای غرب و آمریکا علیه ایران را سنگین کنند هرچند که همین اتفاق می تواند فضای بی ثباتی سیاسی و اقتصادی و سیاست بازدارندگی امنیتی اسرائیل را با خطرات جدی مواجه کند.

برچسب ها:
تايم: اسرائيل احساس انزوا مي كند، ثبات رواني نتانياهو زير سؤال است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان