یک قدم تا خوشبختی والیبال ایران

  • شناسه خبر: 11695
یک قدم تا خوشبختی والیبال ایران

به گزارش “خانه خشتی” : ایران – ژاپن، بازی دوم پلی آف لیگ جهانی والیبال، امشب ساعت ۱۹  در حالی امروز ایران در دومین بازی پلی اف لیگ جهانی برابر ژاپن قرار می‌گیرد که لیگ جهانی در یک قدمی والیبال ایران قرار دارد و صدای آن در گوش ملی پوشان است. در بازی امشب فقط […]

خانه » آخرین اخبار » یک قدم تا خوشبختی والیبال ایران
به گزارش “خانه خشتی” :
ایران – ژاپن، بازی دوم پلی آف لیگ جهانی والیبال، امشب ساعت ۱۹
 در حالی امروز ایران در دومین بازی پلی اف لیگ جهانی برابر ژاپن قرار می‌گیرد که لیگ جهانی در یک قدمی والیبال ایران قرار دارد و صدای آن در گوش ملی پوشان است.
در بازی امشب فقط و تنها فقط یک ست شاگردان ولاسکو را به لیگ جهانی می‌رساند. در بازی اول ایران ۳ بر صفر چشم بادامی‌ها راشکست داد و امروز برای برتری در مجموع دو بازی و صعود به لیگ جهانی والیبال به نظر نمی‌رسد ولاسکو و شاگردانش کار سختی پیش رو داشته باشند. حالا ایرانی‌ها امیدوارند امشب پیش از سوت پایان بازی صعود به لیگ جهانی را جشن بگیرند؛ افتخاری که برای اولین بار رخ می‌دهد.
خولیو ولاسکو می‌گوید شاگردانش در بازی اول با ژاپن او را شگفت زده کرده‌اند. او اعتراف می‌کند انتظار نداشته که تیمش در سه گیم متوالی بتواند ژاپنی‌ها را شکست بدهد، به خصوص اینکه در ست سوم ژاپنی‌ها با زیاد کردن فاصله امتیازی‌شان در‌آستانه برد آن گیم قرار گرفته بودند. اما در امتیازهای پایانی ورق برگشت و ملی پوشان ایران با ارائه یک بازی دیدنی و دفاع خوب روی تور و همچنین اسپک‌های مهار نشدنی شهرام محمودی، قائمی و حمزه زرینی توانستند فاصله امتیازی را جبران کنند و با پیشی گرفتن از ژاپنی‌ها به امتیاز ۲۵ برسند تا کار به گیم چهارم نرسد و شاگردان ولاسکو در سه ست متوالی ژاپن را شکست دهند و در‌آستانه صعود به لیگ جهانی قرار بگیرند.
ولاسکو درباره گیم سوم می‌گوید: «بازیکنان تمرکز خود را گیم سوم از دست داده بودند. بعد از اینکه گیم دوم را با اختلاف بردیم برای گیم سوم بازیکنان در سرویس، دریافت و اسپک مرتکب اشتباهات زیادی شدند. یک سری اشتباهات عجیب و غریب هم انجام می‌دادند که معمولاً سرزدن این اشتباهات از آنها بعید است. این گیم بازیکنان اشتباهات زیادی را مرتکب شدند که باعث تعویض‌های زیاد من شد، البته خوشبختانه هر بازیکن تعویضی که وارد زمین می‌شد به نوبه خود از شکست ما جلوگیری کرد. ویژگی خوب تیم ملی والیبال ایران این بود که در دقایق پایانی گیم سوم بازی را مدیریت کرد و نتیجه را برگرداند. این اولین بار نبود که چنین اتفاقی افتاد. در مصر هم وقتی گیم اول تیم ما عقب افتاد بازیکنان بازی را ادامه دادند و برنده شدند.»
سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال درباره عملکرد شاگردانش هم صحبت می‌کند: «چیزی که می‌دانستم این بود که بازیکنان ژاپن سرعت زیاد دارند و ما باید به اندازه آنها سرعتی کار می‌کردیم. توپ‌هایی که بازیکنان ما به منطقه ۲ و ۴ می‌دادند سرعت خوبی داشت. شهرام محمودی و حمزه زرینی خوب کار کردند و در کل اینکه سعی کردیم در طول بازی پاس‌های سریع داشته باشیم.»
امشب در آستانه بازی دوم، ایران همان شرایط بازی با مصر را دارد. در قاهره هم تیم ملی والیبال در بازی اول سه بر صفر مصر را شکست داد و برای برنده شدن در مجموع دو بازی صعود به مرحله بعد پلی اف لیگ جهانی و رویایی با ژاپن از بازی دوم تنها به یک ست احتیاج داشت؛ اتفاقی که در همان ست اول افتاد تا خیال ولاسکو و تیمش راحت شود. حالا همه امشب در انتظار تکرار همان اتفاق هستند؛ موضوعی که با توجه به بازی جمعه شب دور از دسترس نیست.
البته سرمربی آرژانتینی والیبال در ادامه می‌گوید خوشحال است که در نهایت تیم او برنده شد و به لیگ جهانی نزدیک‌تر شد: «با این پیروزی به لیگ جهانی خیلی نزدیک‌تر شدیم. اگر گیم سوم دیدار اول را واگذار کرده بودیم شرایط برای دیدار دوم سخت‌تر می‌شد اما حالا برای بازی آینده ژاپنی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و در مقابل ما فقط به یک گیم نیاز داریم برای صعود به لیگ جهانی. اینکه پیروزی در یک ست برای ما کافی است نباید بر عملکردمان تأثیر بگذارد. غفلت کنیم به احتمال زیاد ضربه خواهیم خورد. باید با تفکر وارد زمین شویم و اشتباه‌های ست سوم بازی نخست را تکرار نکنیم. همانند همیشه به دنبال نمایشی زیبا هستیم.»
او درباره بازی دوم که امشب برگزار می‌شود می‌گوید: «برای بازی امشب روی دفاع بازیکنان کار خواهیم کرد چون بازیکنان در بازی جمعه شب در دفاع پرش‌های بلندی داشتند در صورتی که توپ‌های ژاپنی‌ها در ارتفاع پایین زده می‌شد و این باعث از دست رفتن برخی از امتیازات می‌شد. باید بازیکنان با آرامش دفاع کنند و به آنها این ذهنیت را بدهیم که در بازی دوم برنده خواهند بود.»

در طرف مقابل سرمربی جوان ژاپن هنوز امیدوارانه به بازی دوم فکر می‌کند. ژاپنی‌ها برای صعود به لیگ جهانی باید امشب در بازی دوم در سه ست متوالی ایران را شکست دهند تا کار به امتیاز شماری برسد. مورکووا می‌گوید: «البته فکر می‌کردیم که بازی سختی مقابل ایران خواهیم داشت. ما در جام ملت‌ها هم در همین سالن بازی سختی برابر ایران داشتیم. تیم ملی ایران بعد از انتخابی المپیک تمرینات زیادی داشت و با برگزاری دیدارهای تدارکاتی در اروپا کاملاً آماده شده بود.»
سرمربی ژاپن با اشاره به سختی کار شاگردانش برای صعود به لیگ جهانی ادامه می‌دهد: «شکست ۳ بر صفر ما در دیدار امشب کارمان را سخت کرد چون حالا حتی اگر یک گیم را هم واگذار کنیم نمی‌توانیم به لیگ جهانی صعود کنیم اما من بازیکنان جوان و خوبی دارم و به همین دلیل به بازی آینده امیدوارم.» البته ژاپنی‌ها تحت تأثیر جو فوق العاده سالن ۱۲هزار نفری و تشویق تماشاگران قرار گرفته‌اند و برای بازی امشب هم نگران آن هستند؛ نکته‌ای که سرمربی چشم بادامی‌ها به آن اعتراف می‌کند: «سر و صدای تماشاگران که کاملاً‌ فضای سالن را پر کرده بود آزاردهنده بود. چون آنها یک لحظه هم ساکت نمی‌نشستند و این کار ما را خیلی سخت‌تر کرد.»

برچسب ها:
يك قدم تا خوشبختي واليبال ايران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان