امام جمعه رفسنجان در جمع دانش آموزان دبیرستان فرهنگ مطرح کرد:

امام جمعه مرزبان است / مخالفت مطلق با اجرای موسیقی نداریم

  • شناسه خبر: 116906
امام جمعه مرزبان است / مخالفت مطلق با اجرای موسیقی نداریم

امام جمعه رفسنجان گفت: امام جمعه به عنوان مرزبان است و برای هر کار ضد فرهنگی و ضد دینی در شهر اول او باید پاسخگو باشد، ما مخالفت مطلق با اجرای موسیقی نداریم.

خانه » فرهنگی مذهبی » امام جمعه مرزبان است / مخالفت مطلق با اجرای موسیقی نداریم

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در کرسی آزاد اندیشی دبیرستان دخترانه فرهنگ که صبح امروز به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد در پاسخ به سوالی که چرا شما با برپایی کنسرت و سخنرانی زنان مخالفید پاسخ داد: در زمینه سخنرانی بانوان با هیچ موردی مخالفت داشتیم و در صورت امکان اجازه می دادیم که از تریبون نماز جمعه نیز بانوان سخنرانی کنند.

وی ادامه داد : در باره موسیقی آنچه برای کشور و مصالح ان ملاک است فتوای رهبر فرزانه انقلاب است که موسیقی را بر دو نوع حلال و حرام بیان داشتند.

رمضانی پور افزود: موسیقی حرام انسال را از یاد خدا باز می دارد و فساد انگیز است و صحبتی درباره ان نیست و موسیقی حلال آن است که انسال را از یاد خدا غافل نمی کندکه سرودهای انقلابی از این نمونه هستند.

رمضانی پور با بیان اینکه ترویج مطلق موسیقی حرام است تصریح کرد: کنسرت یکی از مصادیق ترویج موسیقی است ، یک عده راه می افتند که موسیقی را در جامعه پخش کنند این اشتباه است.

وی تصریح کرد: ما می توانیم موسیقی را در حد حلال و مشروع ان هم توسط هنرمندان توانای شهر خودمان داشته باشیم.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: امام جمعه به عنوان مرزبان است و برای هر کار ضد فرهنگی و ضد دینی در شهر اول او باید پاسخگو باشد، ما مخالفت مطلق با اجرای موسیقی نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا معنویت در جامعه کم شده بیان داشت: هرچه به سمت دنیا برویم معنویت نیز از زندگی ها کاسته می شود و هرچه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود بیشتر شاهد رفتارهای ناهنجار هستیم.

رمضانی پور ادامه داد: نهی از منکر وظیفه همگانی است و تنها وظیفه سازمان و فرد خاصی نیست.

وی با بیان اینکه حتی یک ریال بودجه برای مبارزه با منکرات نداریم خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید این موضوع را پیش بینی کنند که تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

امام جمعه گفت: شما دانش اموزان نیز باید کارکرد خود را در این زمینه بالا ببرید و با تذکرهای لسانی  قدمی در این راه بردارید.

رمضانی پور راجع به حقوق خود که مورد سوال دانش آموزان بود گفت: بنده ۱۸۰ هزار تومان بابت امام جمعگی و ۲۲۳ هزار تومان نیز از سوی رهبری دریافت می کنم و با اجاره بهای منزلم در قم سر جمع با کمتر از یک میلیون تومان زندگی ام اداره می شود.

برچسب ها:
امام جمعه مرزبان موسیقی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان