تفریح معقول، به موقع و هدفمند موجب ایجاد جامعه امیدوار می شود

  • شناسه خبر: 116892
تفریح معقول، به موقع و هدفمند موجب ایجاد جامعه امیدوار می شود

مشاور شهردار در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اشاره به نقش تفریح در ایجاد امید در جامعه گفت: تفریح معقول، به موقع و هدفمند موجب ایجاد جامعه امیدوار می شود.

خانه » آخرین اخبار » تفریح معقول، به موقع و هدفمند موجب ایجاد جامعه امیدوار می شود

به گزارش خانه خشتی دکتر شهرام مقصود مشاور شهردار در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» تفریح را یکی از جذابیت های زندگی برشمرد و افزود: تفریح یکی از مسائل مهم و از راه های کسب آرامش در زندگی است که موجب حذف تنش ها و فشارهای عصبی و روحی و کاهش خستگی و غم و اندوه در افراد شده و سطح انرژی را ارتقاء می دهد.

وی هدف اصلی تفریح را کسب نشاط و نیروی تازه برای کار و فعالیت عنوان کرد و با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) گفت: بایستی از مسرت و شادی ساعت تفریح نیرو گرفت و از آن نیرو برای انجام وظایف استفاده کرد.

مشاور شهردار رفسنجان با بیان اینکه امروزه تفریحات ناسالم تحت عنوان لهو و لعب مرسوم می باشد، اظهار کرد: اعمالی به اسم تفریح که در آن به جای آرامش درونی و لذت بردن از زندگی، نافرمانی از خدا و آزار دیگران جای دارد، موجب ایجاد مخاطره جسمی و روحی برای فرد می شوند و در زمره تفریح قرار نمی گیرند.

دکتر مقصود نبود فرهنگسازی مناسب و عدم ایفای نقش خانواده و جامعه نسبت به نوجوان و جوان را در ایجاد تفریحات ناسالم مؤثر خواند و گفت: تفریح آن چیزی است که موجب کسب آرامش و نشاط برای ادامه فعالیت و زندگی عادی می شود.

وی با اشاره به نظرسنجی مردمی در شش شهر همطراز رفسنجان، به بیان عوامل کاهش تفریحات توسط مردم پرداخت و افزود: شش عامل بی حوصلگی، خستگی، نداشتن پول، نبود فضای تفریحی و نداشتن وسیله نقلیه به ترتیب جزو عواملی است که مردم آن ها را علت عدم پیشروی به سمت تفریحات می دانند.

مشاور شهردار رفسنجان در ادامه با بیان اینکه امروزه تفریح تنها به پول خرج کردن تبدیل شده است، تصریح کرد: برای افزایش جایگاه تفریحات در بین شهروندان بایستی فرهنگسازی کنیم که تفریح کردن فقط بازار رفتن نیست بلکه با هزینه های بسیار کم نیز می توان در زمان های خستگی تفریح کرد.

شهرام مقصود دو عامل صدای آب و سکوت کویر را در افزایش آرامش مؤثر خواند و افزود: فرهنگسازی، آموزش و معرفی فرصت ها و ایده هایی از قبیل زیباترین کویرها، تپه ها، ماسه بادی برای کویرنوردی و کوهنوردی، بیابانگردی و طبیعت گردی در گرایش مردم به تفریحات کم هزینه تأثیر دارد.

وی نیاز به تفریح را متناسب با زمان و شرایط سنی متغیر دانست و افزود: در شهرهای توسعه یافته نیز ممکن است متناسب با سطح نیاز مردم فضا برای تفریح ایجاد نکرده باشند.

مشاور شهردار رفسنجان با بیان اینکه خانواده و جامعه در تفریحات فردی نقش مهمی دارند، اظهار کرد: خانواده از دوران کودکی فرد را با تفریحات سالم آشنا می کند و می تواند برای تفریح ایده بدهد.

دکتر مقصود با اشاره به وجود تجهیزاتی از قبیل وسایل بازی کودکان و ورزش بزرگسالان در بوستان های شهر رفسنجان، گفت: خانواده ها می توانند با زمان بندی مناسب برای تفریحات گروهی برنامه ریزی کنند.

وی با انتقاد از گسترش وسایل ارتباطی در فضای مجازی، آن را یکی از دلایل دوری افراد از یکدیگر بیان کرد و افزود: خانواده نقش مهمی در معرفی ایده های جدید و جذاب تفریحی برای فرزندان دارد و می تواند با آگاهی و فرصت سازی زمینه های تفریح را در شهر و جامعه افزایش دهد.

مشاور شهردار رفسنجان تفریح را یکی از عوامل ایجاد امید دانست و گفت: جایی که تفریح نباشد، شادی نیست؛ جایی که شادی نباشد، غم و اندوه وجود دارد و جایی که غم و اندوه باشد، ناامیدی است.

وی ادامه داد: تفریح معقول، به موقع و هدفمند موجب ایجاد جامعه امیدوار می شود.

برچسب ها:
امید تفریح رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان