عضو هیئت امنا مسجد جمکران:رفسنجان در زمینه علم و تقوا سرآمد است

  • شناسه خبر: 11657
عضو هیئت امنا مسجد جمکران:رفسنجان در زمینه علم و تقوا سرآمد است

خانه خشتی:استاد حوزه علمیه قم و عضو هیئت امنا مسجد مقدس جمکران گفت: رفسنجان از دیرباز سرآمد عام و خاص در بحث علم، دانش و تقوا بوده است. به گزارش خانه خشتی:حجت‌الاسلام احدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با اشاره به خطبه ۲۲۴ نهج‌البلاغه در باره انس با خداوند، اظهار داشت: اگر […]

خانه » آخرین اخبار » عضو هیئت امنا مسجد جمکران:رفسنجان در زمینه علم و تقوا سرآمد است

خانه خشتی:استاد حوزه علمیه قم و عضو هیئت امنا مسجد مقدس جمکران گفت: رفسنجان از دیرباز سرآمد عام و خاص در بحث علم، دانش و تقوا بوده است.

به گزارش خانه خشتی:حجت‌الاسلام احدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با اشاره به خطبه ۲۲۴ نهج‌البلاغه در باره انس با خداوند، اظهار داشت: اگر کسانی که به نماز جمعه مشرف می‌شوند، حقیقت این نماز را درک کنند، این امر را متوجه می‌شوند که با مهم‌ترین موضوع در عالم ارتباط برقرار کرده‌اند و این ارتباط را هرگز قطع نمی کنند.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) دلایل انس با خدا را چنین بیان کرده است که خداوند بر افکار ما آگاه است، درون ما را می‌داند و نیز می‌داند کار نیکی که انجام می‌دهیم با بصیرت و یا از روی خودنمایی است.

احدی خاطرنشان کرد: روز قیامت عده‌ای کور محشور می‌شوند و دلیل آن این است که آن‌ها آیات الهی را می‌دیدند، اما نسبت به آن بصیرتی نداشتند و ساده از کنار آن می‌گذشتند.

وی با بیان این سئوال که چرا جوانان ما با دیدن این آیات باز هم به سمت گناهان می‌روند، ابراز داشت: دل‌هایی که با خدا مانوس می‌شوند، فقط به سوی خدا می‌روند و باید این مهم را مد نظر بگیریم که از غیر خدا و حب دنیا دل بکنیم و تنها به سوی خدا پیش برویم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: جوان تحصیل کرده‌ای که با مدرک عالی از دانشگاه فارغ‌ التحصیل می‌شود، نباید فریب دل‌بستگی‌های دروغین دنیوی را بخورد، زیرا آن درسی که خوانده است، هدر می‌رود.

احدی اذعان داشت: هر چه خوبی در دنیا انجام دهیم، خداوند از ما می‌پذیرد و در پرونده اعمالمان ثبت می‌کند و بدی‌ها و گناهان ما با خوبی‌ها محو می‌شود.

وی عنوان کرد: رفسنجان از دیر باز سرآمد عام و خاص در بحث علم، دانش و تقوا بوده و نماز عید فطر سال جاری این شهرستان در کشور بی‌نظیر بود و این امر یکی از نشانه‌های مذهبی بودن این خطه و جوانان مؤمن و متعهد آن است.

احدی گفت: نماز جمعه حرم خداوند است و کسی که برای این فریضه آماده می‌شود باید خود را از گناه و نگاه به نامحرم حفظ کند و به گونه‌ای نماز را به پا دارد که پس از اقامه نماز پاک شده باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان