شیخ «صادق کاظم الجمری»:ملت بحرین آماده جانفشانی تحت امر آیت‌الله خامنه‌ای است

  • شناسه خبر: 11651
شیخ «صادق کاظم الجمری»:ملت بحرین آماده جانفشانی تحت امر آیت‌الله خامنه‌ای است

خانه خشتی: یکی از رهبران برجسته ائتلاف ۱۴فوریه بحرین اعلام کرد که ملت و جوانان بحرینی تحت امر ولی امر مسلمین امام سید علی خامنه ای آماده جهاد و جانفشانی هستند. خانه خشتی به نقل از فارس، شیخ «صادق کاظم الجمری» از رهبران ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره […]

خانه » آخرین اخبار » شیخ «صادق کاظم الجمری»:ملت بحرین آماده جانفشانی تحت امر آیت‌الله خامنه‌ای است

خانه خشتی: یکی از رهبران برجسته ائتلاف ۱۴فوریه بحرین اعلام کرد که ملت و جوانان بحرینی تحت امر ولی امر مسلمین امام سید علی خامنه ای آماده جهاد و جانفشانی هستند.

خانه خشتی به نقل از فارس، شیخ «صادق کاظم الجمری» از رهبران ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امام خمینی از ۳ دهه قبل مفهوم بیداری اسلامی را مطرح کرده است، تاکید کرد که انقلاب ایران در کشورهای اسلامی از تونس و مصر گرفته تا یمن و لیبی یک انقلاب اسلامی نیرومند و قوی بر پا کرد.

وی بر تداوم راه انقلاب و نظامی برآمده از رای مردم تاکید کرد و گفت: ما به حضور در میدان شهدا اصرار داریم و حاضریم که کشته و زخمی بدهیم تا این بت دیکتاتوری بحرین و بت های آل خلیفه را سرنگون کرده و نظامی سیاسی اکثریت گرا و حکومتی ملی که در برگیرنده همه طیف های سیاسی از جمله شیعه و سنی باشد را در این کشور تأسیس کنیم.

کاظم الجمری با محکوم کردن تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که ملت و جوانان انقلابی بحرین در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و همگی تحت امر ولی مسلمین امام سید علی خامنه ای آماده جهاد و جانفشانی هستند.

مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

فارس: چنانچه بخواهید بیداری ملت ‌های عربی و قیامشان علیه دیکتاتور را توصیف کنید،‌ چه می گویید؟

الجمری: این بیداری اسلامی ادامه بیداری اسلامی است که امام خمینی(ره) در ۳۳ سال پیش آن را منفجر کرد. بیداری اسلامی و عربی کنونی به انقلاب اسلامی ایران بستگی دارد که اولین فریادش و جنبشش را آغازگر قرن، مصلح و رهبر بیداری اسلامی امام روح الله الموسوی خمینی آغاز کرده و بعد از آن منتخب و نائب بر حق امام زمان (عج) آیت الله العظمی امام خامنه ای که هم اکنون فرمان انقلاب و بیداری اسلامی واقعی که اصلاحات آمریکایی – انگلیسی – اسرائیلی را قبول ندارند، در دست اوست. در حقیقت انقلاب ایران در کشورهای اسلامی از تونس و مصر گرفته تا یمن و لیبی یک انقلاب اسلامی نیرومند و قوی بر پا کرد.

در اینجا ذکر این نکته ضروری به نظر می‌سد که نقشه خاورمیانه جدید توسط آمریکا طرح ریزی شده و از آن طریق می خواهد برنامه ها و سیاست‌‌هایش را با کمک دیکتاتورهای دست نشانده خود در منطقه بویژه از طریق حمایت و پشتیبانی از سران عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به پیش ببرد و با ساختن انقلاب های ساختگی در سوریه می خواهد نه فقط سوریه را بلکه به مقاومت ضربه زده و سپس سراغ لبنان و بعد ایران بروند که حتما شکست خواهند خورد. ظهور انقلاب در یمن و مصر به پاس هوشیاری و داشتن چشم اندازهای سیاسی تمدن اسلامی از اندیشه های امام خمینی(ره) و انقلاب عظیمش الهام گرفته است.

فارس: نظر شما به عنوان نمادی از انقلابیون بحرین در خصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران چیست؟

الجمری: تهدیدات اخیر آمریکا یا بهتر است بگویم تهدیدات آمریکایی – صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در حقیقت ترفندی جهت گریز از فشارهای سیاسی و اقتصادی داخلی است. زیرا جنبش وال استریت که در حقیقت تداوم جنبش بیداری جهانی است و بعد از بیداری اسلامی به قلب آمریکا رسیده است ؛ چیزی نیست جز یک بیداری و هوشیاری که بعد از ۲۰۰ سال در آمریکا بوجود آمده است. در ۲۰۰ سال پیش کنگره ملی امریکا نسبت به حضور گروهی یهودی صهیونیست در آمریکا هشدار داد که به امریکا آمده اند و هدف تسلط و سیطره بر آن را سرلوحه اهداف خود قرار داده‌اند.این یهودیان آزاد رها شده و کسی جلوی پیشروی آنها را نگرفت تا اینکه بر اقتصاد داخلی و خارجی آمریکا از طریق سرمایه داری اقتصادی تسلط یافتند. این بیداری جهانی که در آمریکا و دیگر کشورهای جهان اتفاق افتاده، کاخ سفید را بر آن داشت که این بحران را به دیگر کشورها صادر کند. هنگامی که توطئه ای را که می خواستند با آن ایران و عربستان را باهم درگیر کنند با شکست روبرو شد، با دو سناریوی دیگر آمده که اولی سازمان انرژی اتمی می باشد که با گزارش هایی کاملا ساختگی و بی اساس برنامه هسته ای ایران را خطرناک جلوه کنند. این در حالی است که مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ایران بر کسی پوشیده نیست. و دومی تحریک رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران است که با پاسخی بسیار قاطعانه توسط فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ارتش مواجه شد. همچنین پاسخی قاطع و کوبنده از سوی ولی امر مسلمین و رهبر انقلاب اسلامی آیت الله العظمی امام خامنه ای روبرو شد که این امر باعث شد که کاخ سفید، شخص اوباما رئیس جمهور آمریکا و وزارت خارجه و دفاع آمریکا از مواضع خود علیه ایران عقب نشینی کنند. زیرا دریافتند که حمله کاملا احمقانه ای را که اسرائیل و آمریکا سعی در عملی کردن آن دارند باعث می شود که با مقاومت و توانایی های ارتش و سپاه پاسداران و همچنین ملت ایران مواجه خواهند شد. و در حقیقت آنها کاملا و آشکارا ترسیدند چون فهمیدند که تنها از ایران با مقاومت و ایستادگی مواجه نخواهند بود بلکه همچنین با مقاومت هایی از لبنان، فلسطین و حتی بسیاری از گروه ها از درون کشورهای اسلامی و اعلام جهاد توسط علما مواجه خواهند شد.

فارس: مواضع شما بعنوان یکی از رهبران ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه در قبال این تهدید چیست؟

الجمری: ما تهدیدات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم می کنیم. همچنین اظهارات اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر افزایش تحریم های سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و فعالیت های هسته ای صلح آمیز را کاملا رد و محکوم می کنیم. و تمام ملت و جوانان انقلابی بحرین در کنار کشور جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و همگی تحت امر ولی مسلمین امام سید علی خامنه ای آماده جهاد و جانفشانی هستند. ما به حضور در میدان شهدا اصرار داریم و حاضریم که کشته و زخمی بدهیم تا این بت دیکتاتوری بحرین و بت های آل خلیفه را سرنگون کرده و نظامی سیاسی اکثریت گرا و حکومتی ملی که در برگیرنده همه طیف های سیاسی از جمله شیعه و سنی باشد را در این کشور تأسیس کنیم. نظام آینده بحرین باید به دور از حاکمیت پلیسی و تروریسم سیاسی و به دور از امریکا و انگلیس و غرب و .. باشد. معتقدم که صبح بحرین (رهایی از نظام دیکتاتوری) نزدیک است و نور را به برکت جنبش بیداری اسلامی در بحرین خواهیم دید.

فارس: همان طور که از فرمایشات جنابعالی نتیجه گیری می کنیم یعنی اینکه اگر خدای نکرده حمله ای نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد آیا مردم انقلاب بحرین، آمادگی انجام عملیات علیه منافع آمریکا در خلیج فارس را خواهند داشت؟

الجمری: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در اصل یک عمق استراتژیک برای جهان عرب و ملت‌های مسلمان است و هر زیانی را که به منافع این کشور که به مثابه ام‌القری اسلام است؛ وارد شود در حقیقت تهدیدی برای اسلام و کشورهای اسلامی بحساب می آید. ما بعنوان ملت بحرین ارتباط بسیار نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داریم. و چون این کشور بعنوان خط مقدم اول مقاومت اسلامی و در کنار حزب الله و همه جناح های فلسطینی ایستاده لذا ما باید در کنار این انقلاب باشیم و از آن حمایت و دفاع بکنیم و اگر آمریکا و اسرائیل جرأت آن را داشته باشند که علیه جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی کنند ، ملت و جوانان انقلابی بحرین علیه منافع آمریکا در بحرین بصورت قاطع خواهند ایستاد. و همچنین همه مسلمانان، کشورهای اسلامی، مقاومت اسلامی در فلسطین و حزب الله در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهند بود. ما مطمئن هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ وقت علیه جمهوری اسلامی حمله‌ای را آغاز نمی کنند و این سخنان اخیر چیزی جز تهدیدات سیاسی برای کسب دست آوردهای سیاسی بیش نیستند و در حقیقت فشاری است بر ایران تا آن را به میز مذاکره نشانده تا امتیازات و چشم پوشی هایی از مسائلی در خلیج فارس، عراق، افغانستان و لبنان را به آمریکا و غرب بدهد. جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بزرگ اسلامی در ایران که در اصل بزرگ تر از انقلاب کبیر فرانسه می باشد بعد از آغاز بهار انقلاب های عربی و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی ایران آن را استقبال، راهنمایی و ارشاد کرد تا کشور امریکا، غرب و همچنین عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفع خود صادر نکنند. از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنها ایستادگی کرده و به رهبری حکیمانه رهبر انقلاب، کنفرانس بیداری اسلامی در تهران تشکیل داد به همین خاطر از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا مورد حملات و اتهامات سهمگینی قرار گرفت. بویژه آنکه برگزاری کنفرانس فلسطین که با حضور جناح ها و گروه‌های فلسطینی و لبنانی و شخصیت های بزرگ جهان در تهران ترس ، رعب و وحشت را در رژیم صهیونیستی موجب شد. مواضع استراتژیک مقام معظم رهبری ایران تاکید کرد که از بحر تا نهر متعلق به فلسطین و اسرائیل باید از بین برود. و ان شاء الله این گونه خواهد شد.

سرنوشت موضوع گفت‌وگوهای به اصطلاح ملی در بحرین به کجا رسید؟

الجمری: با رهنمودهای سعودی‌ها و همپیمانان غربی‌ آنها به سلمان بن حمد آل خلیفه مبنی بر لزوم برگزاری گفت‌وگو هایی با مخالفان نظام منامه، گفت‌وگوهایی مخفیانه با برخی محافل و رهبرانشان در پشت درهای بسته صورت گرفت. در پشت پرده دیدارهایی مخفی با افرادی از نظام و سفارت های آمریکا و انگلیس برگزار شد. برخی از مسئولان رژیم سفرهایی به آمریکا و انگلیس داشتند. آنها معامله ها و توطئه چینی هایی داشتند که ما مخالفان انقلابی آن را مزدور معرفی کنند ولی با وجود مذاکراتی که با رهبران انقلابی داشتند به هدفشان برای متوقف کردن جوانان و ملت انقلابی از آتش افروزی و سرنگونی نظام دست نیافتند.

نکته که برای آن متاسف هستیم اعتراف به قانونی بودن نظام دیکتاتوری شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه و افرادی که به قتل و خونریزی و جنایت مهارت پیدا کرده‌اند و در رأس همه آنها ناصر بن حمد آل خلیفه و همچنین نخست وزیر، وزیر دفاع، وزیر کشور، رئیس امنیت ملی و افراد زیادی از نظام و خاندان خلیفه ؛‌ توسط برخی جریان‌های سیاسی بحرین است. اوضاع این

جریان‌های سیاسی باعث ناراحتی انقلابیون شده است. البته تنها آل خلیفه و سعودى‌ها به جنایت علیه ملت بحرین نمی‌پردازند بلکه مزدوران دیگری از هند، پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس ، یمن، اردن و فدائیان صدام نیز به سرکوب تظاهرات کنندگان می‌پردازند ولی به یاری خداوند انقلابمان علی رغم تمام این عوامل هنوز زنده و ادامه دارد و همگان

بدانند که حرکت ملت بحرین و عزم آنها برای سرنگونی رژیم آل خلیفه تا تحقق کامل اهدافش به پیش خواهد رفت. رژیم خلیفه راهی جز سرنگونی ندارد.

فارس: و در پایان مایل هستم نظر جنابعالی را درباره تحولات سوریه بپرسم؟

الجمری: برخی کشورهای غربی و عربی بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند ایران را هدف قرار دهند و نقشه خود را با سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه آغاز کنند. تا بدینوسیله با سقوط نظام سوریه بتوانند معادلات سیاسی، استراتژی و نظامی منطقه را در کنار عرب‌های ارتجاعی و سازشکار تغییر دهند که آمریکا، اسرائیل و غرب بتوانند بر ایران فشار بیاورند و آن را به میز مذاکره بنشانند یا آن را مورد حمله قرار دهند. اما باید بدانید که خداوند تبارک و تعالی در کنار این انقلاب خواهد بود و رهبری حکیمانه انقلاب آیت الله العظمی امام خامنه ای را حفظ خواهد کرد و ان شاء الله جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر ، مقتدرتر و نیرومندتر از همیشه در مقابل همه این تهدیدات خواهد ایستاد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان