فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

دانشگاه برای توسعه فرهنگی ، رونق کسب و کار و ترویج اخلاق به میدان آید

  • شناسه خبر: 116214
دانشگاه برای توسعه فرهنگی ، رونق کسب و کار و ترویج اخلاق به میدان آید

فرماندار رفسنجان گفت: با زیرساختها و امکانات اموزشی در شهرستان دو توقع وجود دارد که باید دانشگاه ها به کمک بیایند یکی بحث توسعه فرهنگ عمومی و ترویج اخلاق در جامعه می باشد .

خانه » اجتماعی » دانشگاه برای توسعه فرهنگی ، رونق کسب و کار و ترویج اخلاق به میدان آید

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در نشست تخصصی طرح ضیافت اندیشه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار داشت : رفسنجان به واسطه خدمات انقلابی و مشارکت جدی مردم ، شهرستان دانشگاهی است با ۱۱واحد دانشگاهی و ۲۵ هزار دانشجو و با اعضای هیات علمی، شهرستان را به شهرستانی دانشگاهی مبدل کرده است و رشته های خوبی تدریس می شود اموزشگاه و مراکز تحقیقاتی خوبی در این شهرستان وجود دارد که بزرگترین نعمت محسوب می شوند .

فرماندار بیان داشت : با زیرساختها و امکانات اموزشی در شهرستان دو توقع وجود دارد که باید دانشگاه ها به کمک بیایند یکی بحث توسعه فرهنگ عمومی و ترویج اخلاق در جامعه می باشد .

وی افزود :امروز از بی اخلاقیها و بی توجهی به فرهنگ اصیل اسلامی و ملی ایرانی رنج می بریم .جامعه ای که به شدت در حال رشد است و عصر ارتباطات و رفت و امدهای داخلی و خارجی باعث ورود یک سری خرده فرهنگ ها در هر جامعه می شود .

فرماندار از شهرستان به عنوان قم ثانی یاد کرد و گفت :به خاطر حضور جدی مردم  در محافل فرهنگی و بین المللی تحت تاثیر قرار می گیریم واخلاق باید به ان توجه ویژه شود .

وی بیان داشت :باید رشد فرهنگی و اخلاقی را مد نظر داشت .ورود دانشگاهیان به فضای کسب کار و رونق فضای کسب کار از دیگر موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

ملانوری تصریح کرد :با توجه به  مشکلات معیشتی و اقتصادی سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم به این موضوع تاکید دارد و به دنبال اجرایی کردن سیاستها می باشد واین اقتصاد به دنبال این است که سیاستها باید دانش بنیان و دانش محور بشوند و ارتباط مجامع ملی و دانشگاه ها با حوزه اقتصاد و تولید باید بیشتر شود .

وی بیان داشت :با توجه به فضاهای خوب اموزشی که در رفسنجان وجود دارد توقع این است که راه های جدیدی برای کسب و کار و توسعه پیدا کند .

فرماندار خاطرنشان کرد:مردم در گذشته با تلاش و کوشش باغات پسته را بنیان گذاشتند بزرگترین جنگل مصنوعی پسته را تولید کردند وکمکهای زیادی برای زیرساختها کردند که به اقتصاد کشور کمک شد .

وی افزود :اما امروز اقتصاد شهرستان به شدت دچار بحران شده است به لحاظ بحرانی هستیم .درامدها کاهش یافته ولی منطقه ما دارای منابع و ذخایر خوبی برای رشد اقتصادی را دارا می باشد .

فرماندار بیان داشت :باید راه های جدیدی برای حوزه اشتغال ایجاد کرد و کار علمی و تخصصی و فنی و مطالعه لازم است .

وی افزود :در توسعه بحث اخلاق و راه های جدید برای توسعه اقتصادی و معیشت دانشگاه باید به کمک بیاید .

فرماندار بیان داشت :سمت و جهت جامعه باید به سوی پیشرفت سوق داده شود و انرژی و وقت خود را صرف کارهای بیهوده نکنیم .

برچسب ها:
اخلاق توسعه دانشگاه فرهنگ کسب و کار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان