پلاسکوی دیگر در انتظار بازار قدیم رفسنجان / وضعیت بازار حاد است

  • شناسه خبر: 116097
پلاسکوی دیگر در انتظار بازار قدیم رفسنجان / وضعیت بازار حاد است

با توجه به وضعیت بحرانی بازار رفسنجان و وضعیت نامناسب برق این بنای تاریخی انتظار حوادثی ناگوار برای آن می رود.

خانه » آخرین اخبار » پلاسکوی دیگر در انتظار بازار قدیم رفسنجان / وضعیت بازار حاد است

به گزارش خانه خشتی ، جلسه مدیریت بحران شهرستان رفسنجان که با موضوع بررسی وضعیت شهرستان در حوزه بناهایی که برای آنها اتفاقی همچون پلاسکوی تهران مصور است و برنامه ریزی اقدامات لازم برای پیشگیری صبح امروز در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ساختمان های متعددی از سوی ارگانها ی مختلف حاضر در این جلسه مطرح شد که از جنبه هایی مختلف در بحث ایمنی نیاز به اصلاح دارند .

یکی از این موارد بنای تاریخی بازار رفسنجان بود که دارای قدمتی ۲۵۰ ساله است.

پور محمدی شهردار رفسنجان در این جلسه با بیان اینکه تنها دلیل آتش سوزی در بازار اتصال برق بوده است، نحوه کابلهای برق دورن مغازه های بازار را یکی از مشکلات برشمرد و گفت: مقدمات کابل کشی اصلی بازار انجام شده است مشکل برق درون مغازه ها است که مربوط به چندین سال قبل است و اگر اتفاقی بیافتد کل مغازه نابود می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه شماره ۶ اتش نشانی برای کوتاه کردن زمان حضور عوامل اتش نشانی در محل بازار احداث شده اما در عین حال وضعیت بازار مشکل ساز است.

پورمحمدی گفت: مغازه دار با هزینه اندک برای کابل کشی مناسب می تواند ایمنی مغازه خود را بالا ببرد.

جلالی مسئول اتاق اصناف رفسنجان نیز مسئه بازار این شهر را حاد عنوان کرد و گفت: یکی از موارد موثر در پیشگیری از وقوع یک موضوع همچون پلاسکو در ابعاد کوچکتر در این مکان فرهنگ سازی در میان مغازه دار هاست.

وی پیشنهاد داد  مغازه دار هایی که به دنبال بیمه کردن مغازه ی خود هستند می توان در صورت تغییر و دست کاری در بنای مغازه بیمه به آنها تعلق نگیرد.

جلالی گفت: این موضع از انجا حاد است که در صورت وقوع حادثه حجم بزرگی را درگیر خواهد کرد.

نماینده نظام مهندسی نیز در این جلسه اظهار داشت: ساختمان ها قدیمی همچون بازار رفسنجان هزینه فوق العاده ای برای استحکام سازی سازه ها در مقابل زلزله و دیگر مسائل طبیعی در بر دارد که مقرون به صرفه نیست.

حسینی مسئول میراث فرهنگی رفسنجان نیز بیان داشت: نزدیک به ۵۰ درصد مغازه دار اقدام به تراشیدن دیوارها و از بین بردن شانه های قوی مغازه ها نموده اند که وضعیت بحرانی برای این بنای تاریخی بوجود اورده است.

ملانروی فرماندار رفسنجان نیز این مسئله را به دیگر اماکن عمومی در سطح شهر همچون پاساژ تعمیم داد و بیان داشت: در راستای پیشگیری از مشاهده چنین مواردی در سطح شهر یک هیات مرکب از نمایندگان شهرداری در دو بخش فنی و آتش نشانی، میراث فرهنگی، برق، آب ، گاز، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و اتاق اصناف  از اماکن عمومی شهرستان از جمله پاساژها و بازار، حسینیه و مساجد بازدید داشته و جوانب ایمنی انها بررسی خواهد شد و بازار الویت اصلی این کارگروه خواهد بود.

برچسب ها:
بازار قدیم رفسنجان پلاسکو حاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان