فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

با محوریت مردم و مسجد اقتصاد را فعال کنیم

  • شناسه خبر: 116047
با محوریت مردم و مسجد اقتصاد را فعال کنیم

فرماندار رفسنجان گفت :مساجد ما بزرگ و پیشرفت کردند ولی این مساجد کارایی ندارند فقط موقع اذان نماز خوانده می شود ، می توان با محوریت مردم و مسجد اقتصاد را فعال کنیم و این کار شدنی است .

خانه » اقتصادی » با محوریت مردم و مسجد اقتصاد را فعال کنیم

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در مراسم تجلیل از احیاگران ابادی در روستای علم آباد رفسنجان اظهار داشت :ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها منشا و مبدا توسعه در هر جامعه می باشد .

وی افزود :از سوابق تاریخی این روستا این است که ۱۵۰ سال پیش روستا علم اباد مرکز رفسنجان بوده است بعد از وقوع سیل این مرکزیت به بهرام اباد منتقل شد قلعه بسیار محکمی داشته در جریان محاصره اقامحمدخان در برابر حمله انها شش روز مقاومت کرده است .

فرماندار به انگیزه طرح احیاگران ابادی اشاره کرد و گفت:این منطقه ،منطقه مهم بوده است و امروز هم همینطور است . امسال با توجه به اقتصاد مقاومتی توجه مردم و دولت به اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی معطوف می شود .

وی افزود :اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود باید تلاش کرد از منابع و ذخایر معنویمان استفاده شود برترین این نیروها ،نیروهای مردمی می باشد و برترین ذخیره هستند و بعد از ان منابع طبیعی و خدادادی که در هر منطقه وجود دارد .

فرماندار تصریح کرد :سرمایه های که درسالهای گذشته با تلاش مردم به وجود امده است از دیگر منابع هستند .اقتصاد باید مردمی شود اگر بخواهد مشکلش حل شود اگر متکی به دولت باشد این کار امکان پذیر نیست باید همه به کمک هم و اتحاد مشکلات را حل کنیم .

وی بیان داشت :انقلاب ، جنگ و مشکلات بعد از جنگ با اتحاد حل شد امروز هم مشکلات اقتصادی با اتحاد مردم حل خواهد شد ، رفسنجان ما در طول تاریخ حیات، ادمهای بزرگ و کارهای بزرگی خلق کرده است .

فرماندار افزود :گذشتگان ما با تلاش در منطقه کویری بزرگترین جنگل مصنوعی باغ پسته را ایجاد کردند ، خودشان ارتزاق کردند و بیشتر از خودشان از این نعمت بهره مند شدند .

وی بیان داشت :امکانات بالا در این شهر با کمک مردم ایجاد شده است از سال ۷۸ -۷۹ خشکسالی شروع شده است یعنی ۱۶ سال گرفتار خشکسالی شدیم و تولید محصول کاهش یافته است .

ملانوری بیان داشت :امروز برای حوزه اشتغال باید دنبال راه های دیگر گشت ، ان چیزی که ما از علما یاد گرفتیم این است که خداوند نمی خواهد سرنوشت قومی نابود شود ، بنابراین باید تلاش کنیم سرنوشت رفسنجان نابود نشود .

وی خاطرنشان کرد :امروز باید دنبال راه های جدید باشیم ، نابودی رفسنجان را باید از ذهن خارج کرد چون خداوند کریم است ، بهترین نسخه حل مشکلات، اقتصاد مقاومتی است ، عمل را در چنین مراکزی می بینید که یک نفر در یک روستا یا بخش یک مرکز راه اندازی و برای تعدادی اشتغال ایجاد می کند .

فرماندار افزود :هر کسی با اجرای ایده در  اقتصاد مقاومتی شرکت کند همه چیز از روستا شروع می شود تولید و اشتغال و درامد در روستاها ایجاد می شود .روستاها با امکانات باید تلاش کنیم انها ماندگار شوند .

وی به انگیزه طرح ابادگران روستا اشاره کرد و گفت :کسانی که کار شاخصی انجام دادند این طرح به دنبال این است که از این افراد تجلیل نماید .مطالعه در خصوص اینکه در این روستاها چه کارهایی میشه انجام داد از دیگر انگیزه های این طرح می باشد .بحثهای حمایتی را در نظر می گیریم .

حمید ملانوری بیان داشت :تولید و پروش مرغ و رشته اشی ،پرورش مرغ سردابی و بزر پاکستانی ،مرغ بومی قارچ و نهال گیاهان دارویی و میوه خشکبار و…از جمله مشاغلی است که در این روستا امکان تولید وجود دارد .این طرحها مطالعه شده است کسانی که علاقمند هستند از طریق وام از انها حمایت خواهد شد .

وی افزود :ما پایگاه این طرح را در مساجد قرار دادیم چون زمانیکه اسلام شکل گرفت غرض از احداث مساجد سجده و عبادت نبود در زمان صدر اسلام با وجود پیامبر (ص) کلیه امور در مساجد شکل می گرفت .

فرماندار رفسنجان گفت :مساجد ما بزرگ و پیشرفت کردند ولی این مساجد کارایی ندارند فقط موقع اذان نماز خوانده می شود .یک شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها که ترکیبی از موثرترین ان روستا است راه اندازی می کنیم ، با محوریت مردم و مسجد اقتصاد را فعال کنیم این کار شدنی است .

وی افزود :همت و تلاش و اراده می خواهد که از زمین و اب و خاک رفسنجان پول دراورد .تلاش برای اباد کردن روستا با همت خود باید صورت گیرد . همه باید پای کار بیایند و دنبال منجی نباشیم .مشکل اقتصاد و اشتغال در گرو تلاش است .

فرماندار بیان داشت : اجرایی شدن طرحها در این روستا با صدور مجوز و وام به علاقمندان کمک خواهد شد .

برچسب ها:
احیاگران آبادی اقتصاد اقتصاد رفسنجان فرمانداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان