جنبش غیرمتعهد، نردبان آمال ایران

  • شناسه خبر: 11567
جنبش غیرمتعهد، نردبان آمال ایران

به گزارش “خانه خشتی”:  با گشت و گذار کوتاهی در سایت ها، شبکه های اجتماعی، شبکه های ماهواره ای و … چه داخل و چه خارج، اخبار اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، در ایران دیده می شود. امروزه در جهان، غرب یک ابرقدرت رسانه ایست و هر آنچه می خواهد می تواند در رسانه های […]

خانه » آخرین اخبار » جنبش غیرمتعهد، نردبان آمال ایران

به گزارش “خانه خشتی”:

 با گشت و گذار کوتاهی در سایت ها، شبکه های اجتماعی، شبکه های ماهواره ای و … چه داخل و چه خارج، اخبار اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، در ایران دیده می شود.

امروزه در جهان، غرب یک ابرقدرت رسانه ایست و هر آنچه می خواهد می تواند در رسانه های جهان مطرح و یا ترد کند از همین رو اکثر رسانه ها از طرح اخبار موفق آمیز جمهوری اسلامی ایران اجتناب می کنند، اما انکار اخبار اجلاس عدم تعهد در ایران، این موفقیت بین المللی، امکان پذیر نبود؛ هر چند انتشار اخبار آن با برخی شبهه ها و ترفند های رسانه ای در جهت کمرنگ کردن و یا به حاشیه کشاندن آن همراه بود.
همچنین ضرر های اقتصادی به وجود آمده، چه از جهت تعطیلی چند روزه مراکز و نهادهای دولتی و غیر دولتی و چه از لحاظ تامین امنیت و اساکن هفت هزار میهمان خارجی،مهمترین موضوع پرداختن رسانه های ضد انقلاب، طی این چند روزه بوده غافل از این که، انعقاد یکی از قراردادهای بین المللی که در حاشیه این اجلاس بسته می شود، این خسارت های اقتصادی را جبران خواهد کرد.

اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد

تحریم جمهوری اسلامی ایران، موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد. مردم، تحریم هایی که بلوک غرب، علیه ایران اتخاذ کرده است را، به راحتی لمس می کنند. این تحریم ها منجر به ضعف دولت و بالا گرفتن اعتراضات مردم در داخل کشور و در خارج کشور کنار گذاشته شدن ایران در محاسبات بین المللی را همراه داشت. برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در ایران با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد و روسای جمهور و نمایندگانی از ۱۳۷ کشور مختلف ، خط بطلانی بر سیاست برنامه ریزی شده این تحریم ها بود.
در این اجلاس با ارائه گزارش های کامل از تمام ابعاد فعالیت های هسته ای ایران و حتی حضور در سایت هسته ای نطنز، صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران ثابت و مهمترین پیش فرض تحریم ایران که داشتن بمب هسته ای است را آشکار می کند.

تصویر اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد

از مهمترین دستاورد این اجلاس را می توان به در اختیار داشتن مدیریت سه ساله این اجلاس توسط ایران اشاره کرد. اوضاع بحرانی جهان، چه در کشورهای خاورمیانه و چه در کشورهای غربی و اروپایی فرصتی ست برای مدیریت این تحولات و نزدیک کردن آنها به اهداف مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است چنانچه که این آخر رکود نیست، آغاز آخر رکود هم نیست، بلکه برای ما پایان آغاز رکود است.
پیش بینی می شود، همان طور که سیاست کشورهای عضو، در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران در جهت داشتن صلح پایدار جهانی و مبارزه با سلاح و تروریست است؛ با مدیریت ایران، اقتصاد این کشورها نیز به یک اقتصاد واحد جهانی برای مدیریت جهان و خارج کردن این اقتصاد از چنگال سرمایه داران غربی تبدیل شود.

اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد

بازتاب رسانه ای این اجلاس، بسیار گسترده بوده و در عین حال رسانه‌های  رژیم صهیونیستی هنوز از شوک برگزاری اجلاس غیر متعهدها با حضور مقامات و شخصیت‌های مهم بین‌المللی خارج نشده اند. برخی در این رژیم بنیامین نتانیاهو را در این رابطه زیر سوال برده‌اند.
در اکثر این گزارش ها برگزاری اجلاس سران غیرمتعد ها را پیروزی ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل عنوان کردند و گفته اند سیاست‌های محدود کردن ایران از طریق تحریم‌ها و مکانیسم‌های اقتصادی کارایی نداشت است. تحریم‌ها در جهان پرمنفذ، بسیار ناکارآمد هستند. و همچنین در ادامه، از بی تاثیری تحریم ها در محدود کردن برنامه هسته ای ایران سخن به میان آورده اند.

بازتاب خبری اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد

برچسب ها:
آمال ایران جنبش غیرمتعهد، نردبان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان