محمد حسني مديرمس منطقه كرمان:

بهره برداری از توسعه ذوب مس سرچشمه تا پایان سال

  • شناسه خبر: 115239
بهره برداری از توسعه ذوب مس سرچشمه تا پایان سال

محمد حسنی مدیرمس منطقه کرمان گفت: توسعه ذوب مس سرچشمه که از مهمترین پروژه های تاریخ مس کشور است تغییر تکنولوژی کوره ریورب به فلش می باشد که تجهیزات متعدد و گسترده ای دارد و با تلاش زیاد همکاران ما و مدیریت مجموعه تا آخر امسال پیش گرم کوره شروع خواهد شد

خانه » اقتصادی » بهره برداری از توسعه ذوب مس سرچشمه تا پایان سال

به گزارش خانه خشتی ، مدیر مس منطقه کرمان در نشستی که با رییس هیئت مدیره شرکت مس ، نمایندگان مجلس و کارکنان مس منطقه کرمان در سالن آمفی تئاتر فجر مجتمع مس سرچشمه داشت گفت: توسعه ذوب مس سرچشمه که از مهمترین پروژه های تاریخ مس کشور است تغییر تکنولوژی کوره ریورب به فلش می باشد که تجهیزات متعدد و گسترده ای دارد و با تلاش زیاد همکاران ما و مدیریت مجموعه تا آخر امسال پیش گرم کوره شروع خواهد شد و هم افزایش ظرفیت ذوب و هم کاهش قیمت تمام شده را در بر خواهد داشت که ۱۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۲۰۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی داشته است.
وی افزود: در بخش معدن از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۱ میلیون تن سنگ سولفور از سرچشمه استخراج کردیم که تا آخر امسال به برنامه می رسیم و مجموع سنگ سولفور استخراجی ما در منطقه کرمان ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.
حسنی در  ادامه گفت: در مس محتوای کنسانتره به عنوان عامل کلیدی پایش تولید ما است تا آخر سال تعهد دادیم نزدیک به ۲۸۰ هزار تن مس محتوا به صورت کنسانتره و کاتد تولید کنیم خوشبختانه نزدیک برنامه است و در مس منطقه کرمان  مجموع مس محتوای کارخانجات تغلیظ ما ۱۵۸ هزار تن است که از برنامه بالاتر می باشد.
مدیر مس منطقه کرمان  درباره مصارف انرژی در مس منطقه کرمان گفت: مصرف آب تازه به ازای هر تن مس محتوا ۱۳۷ مترمکعب است، برق ۶ مگاوات ساعت، گاز ۱۳۰۰ نرمال مترمکعب و گازوئیل و مازوت نیز به ترتیب ۱۳۲ و ۳۲۹ لیتر بر تن مس محتوا است.
حسنی با بیان این مطلب که در سرچشمه و میدوک بحران آب داریم و اگر ظرفیت تغلیظ و معدن هم به ما اجازه دهد که تولید را افزایش دهیم به خاطر کسری آب این اجازه را نداریم، یادآور شد: از دشت خاتون آباد سالانه۲۱/ ۹ میلیون مترمکعب آب برداشت می کنیم که از مجوزمان هم کمتر است، آبهای سطحی هم که برداشت می شود حدود ۱۰ میلیون مترمکعب است مجموعاً حدود ۳۲ میلیون مترمکعب آب تازه در سرچشمه مصرف می شود و خاطرنشان کرد در زمینه آب بیشترین مصرف سهم کشاورزی است که امیدواریم با تحول در سیستم کشاورزی از هدر رفت آب جلوگیری نماییم.
حسنی خاطرنشان کرد: انتقال آب از خلیج فارس به سرچشمه اگر انجام شود مشکل آب برای توسعه دره زار و چاه فیروزه مرتفع خواهد شد و در غیر این صورت با مشکلات جدی در تامین آب مواجه می شویم.
وی بیان داشت: در سال جاری مجموع هزینه هایی که در مس منطقه کرمان شده است بالای ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
مدیر مس منطقه کرمان در ادامه با بیان اینکه ۱۵۶۰۰ نفر در مس منطقه کرمان مشغول به کار هستند، ادامه داد: از این تعداد ۴ درصد زیر دیپلم، ۶۳ درصد دیپلم، ۱۱ درصد فوق دیپلم و ۲۲ درصد لیسانس و بالاتر هستند که ۳۴ درصد از آنها نیروهای شرکتی، ۲۲ درصد تغییر وضعیتی، ۴۴ درصد پیمانکاری می باشند.
حسنی هرم نیروی انسانی مس منطقه کرمان را نامتعادل خواند و گفت: در سطح فوق دیپلم یا تکنیسین که نیاز اصلی شرکت است این هرم به شدت ضعیف است که باید با آموزش و مدیریت سرمایه انسانی این مدل را اصلاح کنیم.

برچسب ها:
توسعه ذوب مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان