زلزله ای بدتر از زلزله بم در رفسنجان

  • شناسه خبر: 115215
زلزله ای بدتر از زلزله بم در رفسنجان

فرماندار رفسنجان از وضعیت بحرانی این شهرستان در زمینه آب ، کشاورزی و اقتصاد به عنوان زلزله ای بدتر از زلزله بم یاد کرد.

خانه » اقتصادی » زلزله ای بدتر از زلزله بم در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، نشست جمعی از نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی با رییس کمیسیون صنایع و معادن، رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل و رییس هیأت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسؤولان کشوری، استان و محلی روز گذشته در سالن آمفی تئاتر فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

در ادامه جلسه بررسی مشکلات کارآفرینان با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز برگزار گردید.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در این جلسه به چالش جدی در حوزه کشاورزی شهرستان به واسطه بحران آب اشاره کرد و اظهار داشت :درامد ما در حوزه کشاورزی است رفسنجان در کنار بحث کشاورزی در مسیر راه های تزانزیتی قرار دارد و جاذبه ها گردشگری و معادن و واحدهای صنعتی خوبی را داراست .

وی افزود :کاشی و سرامیک الماس کویر و فخار بزرگترین کارخانجات هستند و دیگر بخشهای مختلف واحدهایی راه اندازی شده است .به دلیل اینکه عمده درامد مردم به کشاورزی بوده و دچار بحران شدیم توجه به بحث معادن در این سالها به طور ویژه جدی شده است .

فرماندار بیان  داشت :با توجه به مشکلات اخیر کشور باید زمینه برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری فراهم شود .ایجاد انگیزه و اعتماد ،کاری بود که ما انجام دادیم ولی وقتی سرمایه گذار به بخش صنعت وارد می شود گرفتاری و قوانین دست پا گیر انها می شود و انها دلزده می شوند .

وی افزود :واحدهای صنعتی نیمه فعال ماندند یارانه صنعت در این سالها پرداخت نشده است ،مشکلاتی از قبیل بدهی اب و برق و گاز در این واحدهای صنعتی مشاهده می شود که ما بیشترین وقت را پیگیر این مشکلات هستیم .

فرماندار بیان داشت :وزارت صنعت و معدن باید به شهرستان رفسنجان که اقتصادش دچار بحران است توجه کند زلزله ای بدتر از زلزله بم رفسنجان را فرا گرفته است .

وی افزود :رفسنجان را باید شهرستانی بحرانی تلقی کرد اسیب های اجتماعی مردم را اسیر کرده با توجه به زیرساختهایی که در منطقه است باید از کشاورزی گذر کرد  وزرات صنعت باید جای وزارت جهاد کشاورزی را بگیرد و به مردم کمک کند .

در ادامه ایرانمش کارافرین نمونه و یکی از صنعتگران قطعات خودرو گفت :با وجود خشکسالی و بهره وری کم هم اقتصاد مقاومتی نسخه معجزه ماست هم توجه ویژه به صنعت در این امر موثر است .

وی افزود :مشکلات بانکها ،عدم نداشتن صنعتی که در ان ۲۵ درصد سود باشد ،از جمله مشکلات است که کمبود نقدینگی باید تسهیل شود و وامهای ویژه ای اختصاص یابد و   تمام موسسات بحرانی را پوشش دهد .

ایرامنش بیان داشت : سود تسهیلات بانکی زیاد است .حذف جایزه صادراتی ،قطعی اب و برق و گاز واحدهای صنعتی، پرداخت ارزش افزوده از دیگر مشکلات هستند .باید در این زمینه تسهیلاتی صورت گیرد .

در ادامه این بحث صنعتگران بخش های دیگر  واحدهای صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار رسیدگی به مشکلات انها در این حوزه شدند .

 

 

 

 

برچسب ها:
زلزله زلزله بم زلزله در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد از قم

    تیتیر واقعا مضخرفی زدید چون من نامزدم در رفسنجان زندگی میکنه خودم قم دانشجو هستم همیشه هم خبر های شهر عشقم یعنی رفسنجان رو دنبال میکنم وقتی تیتر خبر رو دیدم واقعا شوکه شدم قلبم درد گرفت قبل از گذاشتن تیتر هایی به مثال بالا فکر کنید.خیلی ترسیدم اگر واقعا انتقاد پذیر هستید نظر بنده رو پخش کنید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان