نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تاکید کرد:

گردش مالی مجتمع مس در خود منطقه باشد / به سرمایه های نیروی انسانی بیشتر توجه شود

  • شناسه خبر: 115207
گردش مالی مجتمع مس در خود منطقه باشد / به سرمایه های نیروی انسانی بیشتر توجه شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت : ما قصدمان این است که گردش مالی مس در خود منطقه باشد ، بانکهای ما همه بدهکار هستند کل کشور همین جور هست سه ساله محصولات پسته نزول پیدا کرده است، با این وضعیت هزینه های تولید و نبود تکنولوژِی هزینه های ما بالا رفته است .

خانه » اقتصادی » گردش مالی مجتمع مس در خود منطقه باشد / به سرمایه های نیروی انسانی بیشتر توجه شود

به گزارش خانه خشتی ، احمد انارکی محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست جمعی از نمایندگان شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی با کمیسیون صنایع و معادن و رحمانی قائم مقام وزیر صنعت ،معدن و تجارت در سالن امفی تائتر فجر مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت : از قبل کارهای غیر کارشناسی زیادی  در مس صورت گرفته است و اینها هزینه ور است و تا امروز دوباره سر خط اول برگشتیم و امیدواریم به جایی برسیم روز به روز بهتر شویم .

وی افزود :رفسنجان و انار دو شهرستانهایی هستند متاسفانه به دلیلی خشکسالیهای پی در پی و تغییر اقلیمی بحران شدید کم ابی را در این مناطق داریم .چاه های کشاورزی زیادی داریم که بسیاری از انها بعد از انقلاب کارشناسی شده نبود و امروز نتیجه ان را می بینیم امروزه حداقل بهره برداری از بیشترین مصرف اب داریم .

وی بیان داشت :ما اگر بخواهیم رقابت جهانی داشته باشیم باید به سمت بیشترین بهره برداری پیش برویم .امروز کل استان ۱۳ درصد ابیاری تحت فشار استفاده می کنیم که با این وضعیت بحرانی برای منطقه ما کم است .

محمدی انارکی گفت :بیش از ۷۰ درصد از مردم ما بیمه تامین اجتماعی هستند بخش زیادی از ان مس سرچشمه است ، متاسفانه ما کمترین خدمات را داریم .

وی افزود : نیروی هایی که انتخاب می شوند سرمایه های ما هستند ما به این سرمایه ها کمتر توجه کردیم ما انتظار داریم به این سرمایه ها بیشتر توجه شود .

محمدی انارکی تصریح کرد :ما قصدمان این است که گردش مالی پول مس در خود منطقه باشد .بانکهای ما همه بدهکار هستند کل کشور همین جور هست سه ساله محصولات پسته نزول پیدا کرده است، با این وضعیت هزینه های تولید و نبود تکنولوژِی هزینه های ما بالا رفته است .

وی افزود :اینکه بانکهای ما تنها گردش پول دارند در این منطقه ما ،می تواند بسیار کمک کند و منطقه ما و کشاورزی ما را نجات دهد .۱۳ و تا ۱۴ هزار جنس از اینجا خریداری می شود که ۴ هزار ان در استان خریداری می شود .

انارکی بیان داشت :ما می خواهیم ارتباطی بین دانشگاه و کارافرینان باشد باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی تر شود و بیشتر برای نخبگان هزینه کنیم .

وی افزود :از ظرفیتی دانشگاهی استفاده کنیم تقویت شدن انها به نفع منطقه می باشد اخیرا در مجلش ششم یک درصد از محل الایندگی هزینه های و ضررهایی که محل الایندگی می شود تصویب شده است اگر مشکلاتی بود از این محل پرداخت شود و نویدی برای مردم منطقه باشد .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :در بخش سرمایه گذاری معدن مس و صنعتگران را داریم متاسفانه وضعیت تولید وضعیتی خوبی نیست حمایتهای خوبی را وزارتخانه انجام داده است ولی به دلایل مختلف صنعتگران مشکل دارند .

وی بیان داشت :امسال ما ۳۱ درصد مالیات نسبت به سال گذشه افزایش یافته است ۲۱۰۰میلیارد تومان امسال و ۲۷۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال اینده واقعا نسبت به همسایه ها و استانهای مجاور رقم بالایی است .

وی از تلاشهای مرادعلیزاد مدیرمنطقه مس تشکر کرد و افزود :امیدورایم در منطقه از تک محصولی رها شویم در منطقه کار بزرگی انجام دهیم و با بودن مدیر منطقه در پایان دولت یک کارنامه و روزمه قوی داشته باشیم.

برچسب ها:
گردش مالی مجتمع مس نیروی انسانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان