قائم مقام وزرات صنعت ومعدن تجارت مطرح کرد :

در شش ماه اول سال برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است

  • شناسه خبر: 115165
در شش ماه اول سال برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است

قائم مقام وزرات صنعت ومعدن تجارت گفت :با مجموعه این شرایط ،رشد معدن ۹ و دو دهم امارش است در اشتغال هم صنعت مثبت هست در شش ماه اول سال برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است .این روند امروز جاری است امیدواریم با همت نمایندگان این پروژه ها را افتتاح نماییم .

خانه » اقتصادی » در شش ماه اول سال برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است

به گزارش خانه خشتی ، دکتر رحمانی قائم مقام وزارت صنعت و معدن نشست جمعی از نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی با رییس کمیسیون صنایع و معادن و رییس هیأت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت :بنده به نوبه خود از کارگران در حوزه مس تشکر می کنم  این صنعت یک استراتژیک برای کشور است و کار سختی است ، جنس کارما با جاهای دیگر متفاوت است نه فقط ذوب بلکه کل کار معدن کار سختی است البته کار معنوی هم است .

وی افزود :ما سعی بر این داریم ونیتمان این است که تصمیمات درست در جهت حفظ منافع شرکت و مصالح کشور و نظام اخذ کنیم .

وی بیان داشت :سیاست وزرات صنعت و معدن و تجارت بنا بر تاکید شخص اقای وزیر در حوزه مس این است که اولا زنجیره مس در کشور به طور کامل فعال شود این هم در ماموریتهای اقتصاد مقاومتی امده است و هم اینکه به جد به دنبال این هستیم که مس به عنوان یک صنعت مهم در کل کشور باشد .

وی افزود :ما پتانسیل و ظرفیت خدادادی خوبی داریم اکتشافاتی که تا به امروز صورت گرفته است بیشتر از ۳.۵ درصد است .باید زنجیره مس را فعال و کامل کنیم .یعنی استان کرمان الان باید شهرک تخصصی مس را می داشت در این زمینه از هر گونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد .

دکتر رحمانی تصریح کرد :از تولیدی که داریم ۱۲۰ هزار تن ان را داخل مصرف می کنیم منتها کیفیت مصرف بحث دیگر است ما باید ارزش افروده ایجاد کنیم .و این یعنی ایجاد شغل و درامد و توسعه است .

وی افزود :ما تا جائیکه بتوانیم در حوزه مس مطابق با منافع شرکت تصمیم بگیریم . صندوق بازنشستگان مس مشکلاتی داشت واقعا نگران بودیم و این دغدغه را داریم کارهایی که شروع شده من خودم شخصا امیدوار هستم وضعیت بهتر خواهد بود با کارهایی که دوستان مد نظر دارند .

دکتر رحمانی گفت :قیمت ها در حدی بالا  امده که دستمان باز باشد و توجیه بیشتری داشته باشیم پیش بینی هستیم با همین منوال خواهند ماند نه خیلی بالا، فعلا دورنما نشان نمی دهد که مثل سابق باشد ولی مثل ایام چند سال اخیر هم نباشد .

وی بیان داشت :تولید امر مقدسی است برنامه هایی که تدوین کردیم برای توسعه صنعت ،طرحهای جدید از طریق بانک از تسهیلات استفاده کنند .خود فرمانداران و استانداران نقش کلیدی دارند این طرح را حمایت کردند .

دکتر رحمانی تصریح کرد :اگر واحدی است می تواند تولید کند نباید به خاطر سرمایه در گردش و مشکلات با مانعی برخورد کند .حتی این تسهیلات و منابع در حوزه استان سعی شود در مزیت های استان تخصیص داده شود .

وی خاطرنشان کرد :باید از فعالان حمایت شود ما ۵۴۰۰ واحد نیمه تمام داریم باید به بهره برداری برسد همین ۳۳ طرح ما سه تاش در استان کرمان است لذا انتظار ما این است که دوستان از این فرصت استفاده کنند و وظیفه ما این است به جد حمایت کنیم .

دکتر رحمانی گفت : سه میلیون واحد صنفی با ما کار می کنند و سیاست گذاری انها با ماست، حدود صد هزار واحد صنعتی و معدنی که در هیچ کدام سهام دار به معنی منافع مادی داشته باشد نداریم ولی خودمان را مثل انها شریک می دانیم .

وی به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت :با مجموعه این شرایط ،رشد معدن ۹ و دو دهم امارش است در اشتغال هم صنعت مثبت هست در شش ماه اول سال برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است .این روند امروز جاری است امیدواریم با همت نمایندگان این پروژه ها را افتتاح نماییم .

دکتر رحمانی افزود :ما باید به مردم اعلام کنیم که در چه حوزه هایی به چه رشته هایی نیازمندیم و در این زمینه سرمایه گذاری شود  و مطمنا ما اینجا مهاجر پذیر می شویم .

برچسب ها:
اشتغال
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان