ورزش قهرمانی به داشتن جامعه ای سالم، سرزنده و بانشاط کمک می کند

  • شناسه خبر: 115155
ورزش قهرمانی به داشتن جامعه ای سالم، سرزنده و بانشاط کمک می کند

فاطمه رحمانیان در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان به ارتباط مستقیم میان ورزش قهرمانی و امید شهروندی اشاره کرد و گفت: ورزش قهرمانی به داشتن جامعه ای سالم، سرزنده و بانشاط کمک می کند.

خانه » اجتماعی » ورزش قهرمانی به داشتن جامعه ای سالم، سرزنده و بانشاط کمک می کند

به گزارش خانه خشتی، فاطمه رحمانیان با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» به اهمیت جایگاه ورزش قهرمانی در رفسنجان پرداخت و آن را از ارکان مهم توسعه ورزش هر شهر، استان و کشور دانست و افزود: توسعه  ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت ها در رقابت های المپیک است.

وی افزود: موفقیت بین المللی برای ورزشکاران یک کشور در رقابت های بین المللی به طور کلی تقویت کننده اعتبار آن کشور است.

این مربی ورزشی در ادامه ورزش قهرمانی در رفسنجان را در سطح استان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: رفسنجان در اکثر رشته های ورزشی در استان و در برخی رشته های ورزشی در کشور دارای مقام و عنوان قهرمانی است و در معدود رشته هایی قهرمان ملی پوش و بین المللی داریم.

رحمانیان حمایت مالی و برخوردار بودن از سیستم ارتباطی خوب را از جمله مواردی دانست که در کسب قهرمانی در ورزش حرفه ای مؤثر است و تصریح کرد: تشریح وظایف مربی، ورزشکار، سرپرست و …، استعدادیابی، توسعه سیستم نظارتی برای کشف استعدادها، حمایت شغلی از ورزشکاران، شرکت در رقابت های بین المللی، تحقیقات علمی در ارتباط با جمع آوری اطلاعات علمی در حوزه های ورزشی مانند شناسایی و توسعه ورزش، توسعه استعداد، پزشکی، تغذیه، روان شناسی، فیزیولوژی و بیومکانیک از دیگر موارد تأثیرگذار در کسب قهرمانی در ورزش حرفه ای می باشد.

وی با بیان اهمیت ورزش برای سلامتی جامعه، از نبود حامی مالی و بی توجهی خیرین به بحث ورزش ابراز نارضایتی کرد و گفت: تمام خیرین حاضرند مدرسه ساز و مسجدساز باشند اما برای ورزش هیچ یک حاضر نیستند کمک کنند.

فاطمه رحمانیان نبود بنیه مالی مناسب برای تشویق ورزشکاران و ایجاد انگیزه در آنان را از مشکلات ورزش قهرمانی در رفسنجان برشمرد و ادامه داد: با اینکه رفسنجان از لحاظ داشتن پسته و کارخانه شهر پیشرفته ای است، اما هیچکدام حامی مالی ورزشی نیستند.

این مربی ورزشی با اشاره به ارتباط مستقیم ورزش قهرمانی و امید شهروندی، اظهار کرد: ورزش قهرمانی به داشتن جامعه ای سالم، سرزنده و بانشاط کمک می کند و باعث ایجاد انگیزه در میان مردم می شود؛ از طرفی جوانان شهر از قهرمانان الگوبرداری می کنند.

وی با اشاره به وجود قهرمانان ورزشی آسیایی، ملی و استانی در میان خانم ها و آقایان رفسنجانی، خاطر نشان کرد: رفسنجان شهری قهرمان پرور است و رفسنجانی ها در رشته کاراته طی چندین سال اخیر خوش درخشیده اند و تنها ملی پوشی که تاکنون در این رشته داشته ایم، خانم رضازاده بوده است.

برچسب ها:
رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان فاطمه رحمانیان قهرمانی ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان