امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

نابغه هایی که جرمشان فقط فقر است باید حمایت شوند

  • شناسه خبر: 115144
نابغه هایی که جرمشان فقط فقر است باید حمایت شوند

امام جمعه رفسنجان گفت : شخصیت های برجسته بی بضاعت در گرو حمایت خیرین هستند ، چه بسا افراد نابغه هایی در مدارس دولتی هستند که جرمشان فقط فقر است باید به سراغ این افراد رفت، نخبه ها نابغه ها را شناسایی و حمایت کنیم .

خانه » علم و فن آوری » نابغه هایی که جرمشان فقط فقر است باید حمایت شوند

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در اولین جلسه تشکیل انجمن مددرسان کودکان توانای بی بضاعت در رفسنجان اظهار داشت :بزرگان و خیرینی در امر خیر وجود دارند ،با توجه به کثرت مجموعه های خیریه حتی برای دانشجویان ،جهیزیه و درمان و .. خیریه وجود دارد که با توجه به بضاعتی که دارند کارهای خیری انجام می شود .

وی افزود :در خصوص دانش اموزان ما خیریه ای نداشتیم و در این خصوص نیاز هم است که فکری برای دانش اموزان بی بضاعت شود که دانش اموزان از همان کودکی  با احساس حقارت رشد نکنند .

امام جمعه بیان داشت :اگر نیروی کارامد تربیت شود واقعا ارزشمنداست و می تواند در کشور در هر زمینه ای شاخص باشد .

رمضانی پور تصریح کرد :شخصیت های برجسته بی بضاعت در گرو حمایت خیرین هستند ، چه بسا افراد نابغه هایی در مدارس دولتی هستند که جرمشان فقط فقر است باید به سراغ این افراد رفت . نخبه ها نابغه ها را شناسایی و حمایت کنیم .

وی افزود :اگر کسی میخواهد کاری را برای کسی انجام دهد به تمام و کمال  انجام دهد .

امام جمعه به روایتی از امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت :امام حسین (ع) به طور مستوفی به نیازمندان کمک می کردند در واقع بهزیستی و کمیته به اندازه بضاعت کمک می کنند ولی اگر مجموعه ای راه بیافتد حتی ده دانش اموز را به طور کامل پوشش بدهد خیلی بهتر از این است که ۵۰۰ دانش اموز را به صورت نیمه پوشش دهد ما باید از امامان معصوم یاد بگیریم .

وی بیان داشت :اگر خیریه ها تنظیم شوند که هر کدام بخشی از مشکلات شهر را در بر گیرند می تواند کارایی داشته باشد انشالله ضعفهای موجود شهر را به طور کامل پوشش و حل نماییم .

امام جمعه تصریح کرد :در زمانهای قدیم خیرین تمام مشکلات نیازمندان را برطرف می کردند ولی الان جمعیت زیاد شده سطح توقعات و زندگی مردم بالا رفته است .لذا در زمان قدیم بضاعتها انجام می شد دوردستها هم می رفتند ولی الان نزدیکها را هم نمی توانیم پوشش دهیم .

وی بیان داشت :اگر سامانه ای راه اندازی شود که نیازمندان از کجا حمایت می شوند مشکلات حل می شود .

امام جمعه افزود :باید نگاه مثبت خیرین تداوم داشته باشد چرا که در اسلام به  انفاق ، صدقه و احسان و عمل نیک سفارش شده است، انشالله قدم مثبتی در ایجاد خیریه برای دانش اموزان بی بضاعت برداشته شود و سال تحصیلی اینده را با پوشش دانش اموزان بی بضاعت شروع کنیم .

 

برچسب ها:
جرم حمایت فقر نابغه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان