من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه.

  • شناسه خبر: 11508
من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه.

قابل توجه رسانه ها ! با توجه به گذشت بیش از بیست روز از تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با بکار گیری کلمه «غرب آسیا» به جای لفظ «خاورمیانه»، رسانه های خودی همچنان در خواب غفلت بسر می برند. من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور […]

خانه » آخرین اخبار » من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه.
قابل توجه رسانه ها !
با توجه به گذشت بیش از بیست روز از تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با بکار گیری کلمه «غرب آسیا» به جای لفظ «خاورمیانه»، رسانه های خودی همچنان در خواب غفلت بسر می برند.

من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا. نزدیک به کجا؟ به اروپا. یعنى مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائى که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیکتر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفى است که خود اروپائى‌ها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم. آسیا یک قاره‌اى است؛ شرقى دارد، غربى دارد، وسطى دارد؛ ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه‌ى ما اسمش منطقه‌ى غرب آسیاست، نه منطقه‌ى خاورمیانه.

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها   ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی” به نقل از  سپاه انصارالحسین(ع) همدان، مقام معظم  رهبری  در دیدار اساتید دانشگاه ها تاکید داشتند که بجای لفظ «خاورمیانه» از «غرب آسیا»  استفاده شود، که با گذشت بیش از بیست روز از توصیه ایشان خبرگزاری ها همچنان از لفظ «خاورمیانه» استفاده می کنند. در زیر نمونه ای از این پایگاه های اطلاع رسانی آورده شده است.
برچسب ها:
من اصرار دارم اين منطقه را «غرب آسيا» بگويم، نه خاورميانه.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان