کاهش ۲۰ درصدی حوادث در واحدهای صنعتی / مجتمع مس سرچشمه جزو ۱۰ واحد نمونه کشوری از نظر ایمنی است

  • شناسه خبر: 114976
کاهش ۲۰ درصدی حوادث در واحدهای صنعتی / مجتمع مس سرچشمه جزو ۱۰ واحد نمونه کشوری از نظر ایمنی است

بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: با اجرای مدل خودبازرسی امسال شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث در استان بوده ایم.

خانه » آخرین اخبار » کاهش ۲۰ درصدی حوادث در واحدهای صنعتی / مجتمع مس سرچشمه جزو ۱۰ واحد نمونه کشوری از نظر ایمنی است

به گزارش خانه خشتی ، امامی پور بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان صبح امروز در حاشیه بازدید کارگروه ایمنی و بهداشت این اداره از معدن مس سرچشمه  با بیان اینکه امسال شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث در استان بودیم اظهار داشت : در بخش ساختمان به طور کل حوادث بیشتر است و در معادن معمولا حساسیت ها بیشتر است، در نتیجه افراد ایمنی بیشتری را رعایت می کنند؛ اما در بحث حوادث ساختمانی اینگونه نیست و در شش ماه اول سال ۹۵ ،۴۷.۵ درصد حوادث در استان به حوادث ساختمانی اختصاص یافته است .

وی افزود :در حوادث دیگر که در صنعت بوده حوادثی که شدتش بالاتر است مربوط به کارهای ساختمانی است  در نتیجه در بخش ساختمان صنایع و معادن باید بیشتر احتیاط شود.

امامی پور تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی ۵۰ درصد از حوادث در کل کشور مربوط به سقوط از ارتفاع ، ۲۵ درصد اصبت جسم سخت و ۱۲ درصد برق گرفتگی می باشد یعنی ۸۷ درصد حوادث مربوط به این سه خطر است و تمرکز بر روی آنها حوادث را کم خواهد کرد.

وی بیان داشت : آمار حوادث در فصل زمستان جهش پیدا می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان خاطر نشان کرد: مجتمع مس جزو واحدهایی است که بیشترین فعالیت را در زمینه ایمنی داشته و جزو ۱۰ واحد نمونه کشوری بوده است.

امامی پور تصریح کرد : در روشهای اموزشی مدل خودبازرسی ،حوادث ناشی کار به دشت کاهش می یابد ، در این مدل تمام کارفرمایان که میخواهند پیمانکار دولتی یا بخش خصوصی بشوند باید کل اعضای هیات مدیره و کارفرما در کلاس اموزش ایمنی حضور داشته باشند ، اگر مدیران اطلاعات ایمنیشان بیشتر باشد مشکلات ناشی از حوادث کم می شود .

وی افزود :بعد از اموزش مقدماتی اموزش ۸ ساعته که کل کاگران که برای پیمانکاران کار می کنند باید این دوره رابگذرانند، این خود فرهنگ اموزش ایمنی است .

امامی پور بیان داشت :خوشبختانه در کل کشور حوادث ناشی از کار با این روش ۲۰ درصد کاهش یافته است در بخش ساختمان ما به شدت وارد شدیم .یک کارگروهی به نام ایمنی صنعت و ساختمان ایجاد کردیم .در این کارگروه بازپرس شعبه دادگاه ، یک نفر از نظام ، شهردداری و اداره بازرسی و اداره کار راه و شهرسازی  وجود دارند که ضمن بازدید از واحدها اگر واحدی مشکل داشته باشد ان را تعطیل می کنند .

وی افزود :بیشتر امار حوادث مربوط به سقوط از پرتگاه است ما بیشتر تمرکز را به این موضوع قرار دادیم .نصب گاردریل ۶۰ درصد امار فوتی را کاهش داده است .این نشان می دهد اگر در ایمنی وارد شویم میتوانیم خیلی کارها انجام دهیم .

وی بیان داشت :باید فرهنگ عمومی ایمنی را بالاببریم چراکه پیشگیری قبل از واقعه موثر است .

برچسب ها:
اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوادث مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان