مسئول ایمنی و بهداشت کار مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد:

۷۰۰ نیرو در معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه در حال کار هستند

  • شناسه خبر: 114974
۷۰۰ نیرو در معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه در حال کار هستند

مسئول ایمنی و بهداشت کار مجتمع مس سرچشمه گفت: بیش از ۱۰ هزار نیرو در بخش های مختلف مجموعه مس سرچشمه در حال کار هستند که ۷۰۰ نفر این نیروها در بخش امور معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه در حال کار می باشند.

خانه » اجتماعی » ۷۰۰ نیرو در معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه در حال کار هستند

به گزارش خانه خشتی ، حسین صالح آبادی صبح امروز در جمع اعضای کارگروه بازرسی ایمنی و بهداشت معادن استان کرمان که به منظور بازدید از معدن مس سرچشمه در این محل حضور یافته بودند با بیان اینکه در سالهای ۹۴ و ۹۵ کاهش حوادث شدی-د را شاهد بودیم اظهار داشت: ددر سالهای ۹۲ و ۹۳ سه حادثه منجر به فوت در این مجموعه رخ داد و ریشه ان برمیگرد به تزریق ۴ هزار و ۵۰۰ نیرز در بازده زمانی کوتاه بدون آماده سازی زیر ساختهای مورد نیاز در بحث ایمنی بود.

وی افزود: اگر نیرویی بخواهد وارد مجموعه شود بایستی ۷ ساعت آموزش عمومی و ۵ ساعت آموزش تخصصی ایمنی را ببیند تا وارد عرصه صنعت شود.

این مسئول به اجرای برنامه فشرده آموزش ایمنی عمومی در سال ۹۴ در مجموعه مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: چهار ماه اول سال ۹۴ طی این برنامه ۷۰۰ نفر اموزش تخصصی دیده اند و ظرفیت آموزش تا سال ۹۴ به ۵ برابر رسید.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ از گروه اولیه در مشاغل خاص و پرخطر فردی وجود ندارد که آموزش ایمنی عمومی و تخصصی خود را نگذرانده باشد اما در بخش پشتیبانی و اداری ۵۰۰ نفر آموزش تخصصی خود را نگذرانده اند.

این مسئول تاکید کرد: مجموعه هایی همچون اداره کار و بهداشت نهادهای قانونی هستند که می توانند پشتیبان ما در مجموعه باشند.

وی به خوردگی ها برخی زیر ساختهای مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: به دلیلی نگرانی در این موضوع با مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی تهران قراردادی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان منعقد گردیده است تا تجهیزات مجموعه ارزیابی ریسک شود.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: مسئولیت ایمنی  و بهداشت مجموعه مس سرچشمه بر عهده ماست و ما خط مقدم این مهم هستیم.

صالح آبادی از بحث ایمنی در بیماریها ناشی از کار ابراز نارضایتی کرد و گفت: در بحث ایمنی بیماری شغلی در کشور ما ضعیف تر از حادثه عمل شده است هرچند اقدامات مهمی صورت گرفته است اما بایستی از سوی نهادهای قانونی جدی تر دنبال شود.

مسئول ایمنی و بهداشت کار مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تاکنون هیچ حادثه منجر به فوت نه در شرکت و نه پیمانکاران نداشتیم.

وی نیروی انسانی و فرسودگی تجهیزات را دو مشکل عمده این واحد دانست و گفت: بیش از ۱۰ هزار نیرو در بخش های مختلف مجموعه مس سرچشمه در حال کار هستند که ۷۰۰ نفر این نیروها در بخش امور معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه در حال کار می باشند.

همچنین محمود شریفی کارشناس مسئول اداره کار شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار به اجرای مدل خودبازرسی از سوی اداره کار در مجتمع مس اشاره کرد و گفت: تمامی شرکت های پیمانکاری این مجتمع دارای گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی هستند.

وی افزود: با اجرای این مدل بازرسی ها از سوی اداره کار کمتر و امار حوادث نیز کاهش یافته است.

شریفی گفت: دوره های ارزیابی ریسک و شناسایی خطر طی این مدل در مجتمع مس سرچشمه با موفقیت اجرا شد.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه مستندات قانونی ایمنی کار از سوی شرکت به اداره کار گواهی تایید صلاحیت مجدد اعطا خواهد شد و در غیر اینصورت منجر به لغو فعالیت آن شرکت می شود.

شریفی خاطر نشان کرد: مجدل خود بازرسی در مجتمع مس سرچشمه به خوبی اجرا شد و نتیجه ان این بود که امسال تنها یک مورد حادثه خطرناک آنهم بدون فوتی را شاهد بوده ایم.

برچسب ها:
معدن معدن شرکت ملی صنایع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان