در نشست کارآفرینان و صنعتگران رفسنجان با نماینده مردم در مجلس مطرح شد:

افزایش ۱۰۰ درصدی بهای انرژی / با این وضعیت امیدی به ادامه اشتغال نیست / مسئولین توجه کنند

  • شناسه خبر: 114795
افزایش ۱۰۰ درصدی بهای انرژی / با این وضعیت امیدی به ادامه اشتغال نیست / مسئولین توجه کنند

رئیس انجمن کارآفرینان رفسنجان گفت: مالیاتها افزایش یافته است ، انرژی باید بر اساس سالی که ۱۲ درصد افزایش پیدا کند ۱۰۰ درصدی افزایش پیدا کرده است .سختگیریها زیاد شده است با این وضعیت و شرایط امیدی به ادامه اشتغال نیست مگر مسئولین درست به مسائل توجه کنند .

خانه » اقتصادی » افزایش ۱۰۰ درصدی بهای انرژی / با این وضعیت امیدی به ادامه اشتغال نیست / مسئولین توجه کنند

به گزارش خانه خشتی ، جمعی از اعضای انجمن کارافرینان و صاحبان صنایع و مشاغل بزرگ رفسنجان با حضور حریری رئیس اداره صنعت و معدن در نشستی با مهندس محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات در حوزه کارافرینی پرداختند .
سعید علیپور مقدم رئیس هیات مدیره انجمن کارافرینان رفسنجان در این نشست به بیان اینکه در حوزه کارآفرینی با چه امید کارافرین باقی بمانیم اظهار داشت :دو گانگی که در رابطه با کارافرینی وجود دارد و شورای اسلامی در سنوات گذشته شاهدش بودیم هدف این است بحث کارافرینی را چگونه می توان استارتش را زد و چه جوری ادامه دهیم و چقدر می توانیم امیدوار باشیم .
وی افزود :وقتی سرمایه گذار می گوید ۱۰ تا ۲۰ میلیارد پول دارم و دلم میخواهد کاری برای مردم انجام شود ولی ایا در کنارش ۲۰ درصد تضمین است ؟


علیپور بیان داشت :ما برای سرمایه  گذار جوابی نداریم برای اینکه در سال ۸۱ دوستان ،سه تا مجموعه بزرگ در رفسنجان به نام کاشی الماس ،برلیان و اروند چرخ و پسته اریا زده شد ولی تا به امروز کار خاصی انجام  نشده اگرهم بوده کاری در حد کمی بوده که تفسیر دارد از ان روز تا به امروز ما شاهد مشکلاتی چون ارزش افروده بودیم که ارزش افزوده ۹ درصد شده جایزه صادراتی لغو شده است مالیاتها افزایش یافته است .انرژی باید بر اساس سالی که ۱۲ درصد افزایش پیدا کند ۱۰۰ درصدی افزایش پیدا کرده است .سختگیریها زیاد شده است با این وضعیت و شرایط امیدی به ادامه اشتغال نیست مگر مسئولین درست به مسائل توجه کنند .
سعید علیپور مقدم تصریح کرد :ما تحریم شدیم قبول داریم باید مقابله کرد بحثی نیست ایمان داریم ولی در کنار این بحث هم از داخل جامعه توسط بعضی مسئولین هم تحریم شده ایم .از جمله قطعی گاز ،برق و اب و…می باشد .
وی افزود : ما ده جلسه پیش استاندار رفتیم ولی جواب ندادند .کلا اشکالاتی در قوانین هست که باید قوانین کارشناس شود مثلا محیط زیست در سال ۹۱ گزارشی از الماس تهیه کرده که یک سری الودگیهایی دارید دو ماه بعد بازدید کردند توسط افرادی که کارشناس نبودند .از ان روز تا به امروز یک میلیارد تومان هزینه کردیم محیط را درست کنیم دستگاه ها را تجهیز کنیم ولی همین یکی دوماه پیش جریمه ۴۰۰ میلیون تومانی برای ما امد .


سعید علیپور مقدم تصریح کرد :تمام سخنان رهبری در رابطه با برخورد با کارفرما داریم اگر این موانع رفع نشوند هم دارایی ، تامین اجتماعی ، اداره گاز واداره کار و…با توجه به این مسائل امیدی نیست که برای اشتغال و ادامه کارافرینی اقدامی صورت گیرد .
سعید علیپور مقدم گفت :در قانون اداره کار قوانینی وجود دارد که بر کارفرما اجحاف می شود .پیشنهاد می دهیم صندوق کارآفرینی ایجاد شود که ما صندوقهای حمایتی در بحث کشاورزی است که ۴۹ درصد دولت و ۵۱ درصد بخش خصوصی اگر بتوانیم ازماده  ۱۸۰ یا ماده ۱۲ بشود صندوقی برای حوزه صنعت و کارافرینی در شهر راه اندازی شود بهتر بود.
رئیس انجمن کارافرینان رفسنجان بیان داشت : طرح بوستان کارافرینی داریم که با شهرداری هماهنگ کردیم این بوستان نمادهایی از کارافرینی هستند که در ان بحث های اموزشی و سمینارهایی در این رابطه برگزار شود .
وی افزود : طرح دهکده سلامت برای حفظ خانواده و بالابردن انگیزه سرمایه گذار است که در دست اقدام داریم  که با شهرداری موافقت گردیده است و یک سری مجوزه ها و همکاری از طرف مسئولین لازم است و همچنین سرویس دهی به واحدهای صنعتی و میهمانان سرمایه گذار در این طرح صورت می گیرد .
سعید علیپور مقدم با بیان اینکه بحث مس و نگاه مس به رفسنجان مهم است گفت :بحث تغییر الگوی بهره برداری از منابع اب و خاک هم وجود دارد .بحث تغییر الگوی کشت و باغات پسته است که باید در نظر گرفته شود یا تغییر کاربری داده شود  .
وی افزود : کمیته بررسی منابع ابی و شهری است که این کمیته ها در انجمن فعال شدند یک اکیپ برای انجام این کار می خواهیم به دلیل کمبود و اعتبارات هنوز انجام نشده است .مهمترین چیز اطلاعات و منابع اطلاعاتی است که ما باید برایشان برنامه ریزی کنیم.
وی بیان داشت : کمیته اموزش کارگری و کارفرما و بحث کمیته راهبری کارافرینی داریم که نکات بحرانی را مشخص می کند وهمچنین نگاه ویژه به منطقه اقتصادی داشته باشیم هنوز به ما امکانات اب ، برق و سند زمین ندادند.

برچسب ها:
اشتغال انجم کارآفرینان رفسنجان بهای انرژی کارآفرینی مسئولین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بیکار

    یه فکری به حال ما جوونهای بیکار بردارین همش حرف و گلایه چی ازش درمیاد به غیر بیشتر شدن بیکارا
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان