جزئیاتی از جلسه سری سران امنیتی رژیم‌صهیونیستی درباره ایران

  • شناسه خبر: 11457
جزئیاتی از جلسه سری سران امنیتی رژیم‌صهیونیستی درباره ایران

خانه خشتی:کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی شب گذشته در جلسه‌ای ۱۰ ساعته به بررسی موضوع برنامه هسته‌ای ایران و چالش‌های پیش‌روی رژیم‌صهیونیستی پرداخت. خانه خشتی به نقل از فارس،کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی (متشکل از سران دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل) شب گذشته با موضوع برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از منابع […]

خانه » آخرین اخبار » جزئیاتی از جلسه سری سران امنیتی رژیم‌صهیونیستی درباره ایران

خانه خشتی:کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی شب گذشته در جلسه‌ای ۱۰ ساعته به بررسی موضوع برنامه هسته‌ای ایران و چالش‌های پیش‌روی رژیم‌صهیونیستی پرداخت.

خانه خشتی به نقل از فارس،کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی (متشکل از سران دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل) شب گذشته با موضوع برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از منابع خود، جزئیاتی از این جلسه را منتشر کرده است.

هیچ تصمیم عملیاتی اتخاذ نشده است

به نوشته این روزنامه، یکی از مقامات حاضر در این جلسه گفته است که اطلاعات ارائه شده در جلسه کابینه «بسیار پریشان‌کننده بود، اما خیلی دلهره‌آور نبود».

این منبع آگاه همچنین گفته است که در این جلسه هیچ تصمیم عملیاتی گرفته نشده است.

اعضای کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی شب گذشته دچار اختلافاتی نیز بوده‌اند. یدیعوت آحارانوت گزارش داده است که اعضای کابینه در جمع‌بندی وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و اینکه برنامه هسته‌ای ایران چه زمانی به مرحله مصونیت می‌رسد، دچار اختلاف نظر هستند.

این روزنامه همچنین مدعی شده است که ایرانی‌ها بسیار پرتلاش برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهند و همزمان تلاش می‌کنند تا ردی نیز از این فعالیت‌ها باقی نماند.

مقام اسرائیلی حاضر در این جلسه به یدیعوت آحارانوت گفته است که ایرانیان همچنان بی‌وقفه به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهند و سرعت آن را کاهش نداده‌اند.

غرب برخی تحریم‌ها را از بیم افزایش قیمت نفت عملیاتی نکرده است

سران اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی در این جلسه لیستی از تحریم‌هایی را که غرب از واهمه افزایش قیمت نفت و همچنین مخالفت‌های چین، هنوز آنها را علیه ایران اعمال نکرده، ارائه کرده‌اند.

در این جلسه همچنین مطرح شده است که لازم است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود تا بلکه بتوان به دستاوردی رسید.

کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی متشکل از ۱۴ عضو است که چندین تن از وزرای کابینه اسرائیل و همچنین سران امنیتی این رژیم در آن حضور دارند.

جلسه‌ای ۱۰ ساعته که حتی مشاوران وزرا هم حق حضور در آن را نداشته‌اند

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» هم دیگر روزنامه‌ای است که جزئیاتی از این جلسه منتشر کرده است. به نوشته جروزالم‌پست این جلسه ۱۰ ساعت به طول انجامیده و هدف از آن بررسی گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل و ارزیابی وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تهدیدات پیش‌روی اسرائیل بوده است.

گفته شده که علاوه بر موضوع ایران، وضعیت سوریه و همچنین آینده روابط با مصر نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بوده است.

این جلسه به حدی محرمانه و اطلاعاتی بوده است که حتی مشاوران و معاونان وزرا نیز حق شرکت در آن را نداشته‌اند.

تبیین خط قرمز برای ایران

وزیران حاضر در این جلسه، گزارش اطلاعاتی موساد (آژانس اطلاعات خارجی اسرائیل)، شین‌بت (آژانس اطلاعات داخلی اسرائیل) و اطلاعات نظامی را شنیده و این گزارشات را مورد بحث قرار داده‌اند.

کابینه رژیم‌صهیونیستی یک هیئت ۸ نفره از وزرا هم دارد که به کابینه داخلی موسوم است که این کابینه می‌تواند به نخست‌وزیر این رژیم مشاوره دهد. اما گفته شده که تصمیم نهایی برای انجام حملات نظامی باید در جلسه کابینه امنیتی گرفته و قطعی شود.

به نوشته جروزالم‌پست، تبیین خط قرمزی که اسرائیل مایل است آمریکا آن را برای ایران ترسیم کند، یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است.

در حالی که تاکنون «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هیچ‌گاه علنا نگفته است که این خط قرمز چیست، اما «اوزی آراد» رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید که این خط قرمز می‌تواند غنی‌سازی بالاتر از ۲۰ درصد باشد. به گفته وی این خط قرمز به عنوان مرزی خواهد بود که می‌تواند به آغاز حمله نظامی منجر شود.

آراد همچنین گفته است که راه‌اندازی تاسیسات جدید غنی‌سازی اورانیوم نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به عنوان خط قرمزی برای ایران تعیین شود.

نتانیاهو که مدت‌هاست چه از داخل اسرائیل و چه از جانب کشورهای خارجی برای پایان دادن به مواضع جنگ‌طلبانه تحت فشار شدید قرار دارد، به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، در چند روز گذشته با مطرح کردن بحث تعیین خط قرمز برای ایران، عملا از مواضع چند ماهه گذشته خود عقب‌نشینی کرده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان