چهره های معروفی که از اینستاگرام خداحافظی کردند+عکس

  • شناسه خبر: 114413
چهره های معروفی که از اینستاگرام خداحافظی کردند+عکس

داغ شدن بازار شایعه، توهین و هتک حرمت به شخصیت ها و اعتقادات، شکسته شدن حریم های شخصی، دور شدن از زندگی واقعی و سوء استفاده های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، از جمله پیامدهای بعضاً جبران ناپذیر اینستاگرام است، شاید به علت همین فضای مسموم و آلوده بود که بسیاری از هنرمندان و ورزشکارانی که عمدتاً از دنبال کنندگانی زیادی برخوردار بودند، تصمیم گرفتند از این فضا خداحافظی کنند.

خانه » اجتماعی » چهره های معروفی که از اینستاگرام خداحافظی کردند+عکس
به گزارش خانه خشتی به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اوایل ورود اینستاگرام به ایران، اکثریت مردم و مسئولین با نگاهی امیدوارانه و سرشار از ذوق زدگی به این محصول می‌نگریستند و می‌پنداشتند که در فضای باز اطلاعاتی، می توان تعاملات و ارتباطات را به نحو احسنت پیش برد.

اما با گذشت مدت زمانی کوتاه و گسترش این محصول در میان مردم و هنرمندان، پشت پرده و زوایای پنهانی این نرم افزار بر زندگی مردم هویدا شد.

داغ شدن بازار شایعه، توهین و هتک حرمت به شخصیت ها و اعتقادات، شکسته شدن حریم های شخصی، دور شدن از زندگی واقعی و  سوء استفاده های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، از جمله پیامدهای بعضاً جبران ناپذیر اینستاگرام است.

شاید به علت همین فضای مسموم و آلوده بود که بسیاری از هنرمندان و ورزشکارانی که عمدتاً از دنبال کنندگانی زیادی برخوردار بودند، تصمیم گرفتند از این فضا خداحافظی کنند.

در ادامه  پست های برخی از چهره هایی که با اینستاگرام خداحافظی کردند را مشاهده می‌کنیم:

*پرستو صالحی با انتشار عکس زیر ازدنیای اینستاگرام خداحافظی کرد و نوشت:ازدست عزیزان گله ای نیست گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست!!! رفقای جانم فکر کنم یه کم خسته ام نیاز دارم برم یه گوشه بشینم ببینم توزندگیم چندچندم؟! چه برگردم چه نه بدونین بی دلیل، بی درخواست دوستون داشتم، دارم و خواهم داشت هر شکلی باشین رفقا یا حق.
پرستو صالحی ۹۵/۱/۲۵

*خداحافظی سردار آزمون(ورزشکار) با دنیای اینستاگرام

*خداحافظی پریناز ایزد تبار(بازیگر) از اینستاگرام

*خداحافظی زهرا عاملی(مجری) از اینستاگرام

این آخرین پست من در اینستاگرامه
من زهرا عاملی در کمال صحت عقلانی بدین وسیله در اعتراض به موج فحاشی های اخیر در فضای مجازی و روحیه ی بیمارگونه ی جمع کثیری از کاربران این فضا این محیط را برای همیشه ترک کرده و این صفحه را به فروش می گذارم
مبلغ فروش این صفحه در جهت پول ودیعه ی منزل دهقان فداکار جدید ، مرد با شرف روستایی، آقای صبری که جان صد و بیست خانوار را نجات داد و این روزها محتاج سقفی برای زندگیست ، خرج خواهد شد
باشد که این حرکت شروعی شود برای همبستگی هنرمندانی که شرافت را بر هوس دیده شدن ترجیح می دهند و در مقابل این بیماری اجتماعی می ایستند و فرهنگ سازی مثبت انجام می دهند….
اینستاگرام برای من حداقل در این روزهای آخر چیزی جز ناامیدی از وجود عشق در دل مردمم نداشت باشد که با این حرکت لااقل بتوانم به خانواده ی مرد با شرافتی چون آقای صبری نشان بدهم هنوز هم می شود عاشق شد…..
من شاعرم و بدون عشق توانایی زیستن ندارم …این مرگ مجازی تقدیم به زندگی دوباره ی کاربرانی که تنهاییشان اجازه ی ترک این محیط را به آنها نمی دهد
به امید امکان دوباره ی محبت
زهرا عاملی
اردیبهشت ۹۵

*خداحافظی کامبیز دیر باز از اینستاگرام: با سپاس از شما عزیزانی که فرهنگ ایران‌زمین را سربلند نگه داشتید و به نشانه اعتراض به افرادی که حرمت شما را نادیده گرفتند، این صفحه فعلا سفید خواهد ماند.» وی پس از توهین هایی که برخی کاربران پس از حضورش در برنامه تلویزیونی به وی کردند، این نوشته را قرار داد و پست های خود را حذف کرد

دیرباز چندی پیش در مصاحبه با جام جم اظهار داشت
فکر می‌کردم اینستاگرام یک پل ارتباطی است. پس از فراگیر شدن اینستاگرام، به نظر می‌رسید هر فرد یک مجله اختصاصی به سردبیری خود دارد و مطالب مورد علاقه‌اش را در آن نشر می‌دهد. از این زاویه نگاه می‌کردم که افراد می‌توانند براحتی و به شکل مستقیم نظرات‌شان را بنویسند و دیگران از آن مطلع شوند. باید فرهنگ استفاده از چنین شبکه‌هایی وجود داشته باشد. وقتی افرادی فرهنگ استفاده از یک ابزار را ندارند (نمی‌دانم نام‌شان را چه می‌توان گذاشت) براحتی هرچه از دهان‌شان بیرون می‌آید، نثار دیگران می‌کنند. نه این‌که تحمل چنین رفتارهایی را نداشته باشم بلکه اصلا معنی ندارد که شرایط و بستری مهیا کنم تا فردی اجازه این قبیل رفتارها را داشته باشد؛ بنابراین به محض نوشته شدن نظرات نامناسب، صفحه‌ام را غیرفعال کردم.اگر احساس کنم بستر فراهم است و این فرهنگ جاافتاده که دو طرف محترمانه و مودبانه با یکدیگر برخورد کنند، باز می‌گردم. کاملا محترمانه با مخاطبم صحبت می‌کردم و همین انتظار را از آنها داشتم، همانند رفتار در زندگی عادی که در صورت بی‌احترامی فردی یا با او قطع رابطه یا سعی به ارشادش می‌کنیم. از آنجا که توانایی ارشاد تعداد زیادی از افراد را نداشتم، ترجیح دادم این پل ارتباطی را قطع کنم، اما اگر فرهنگ استفاده از این شبکه جا بیفتد و بسترش فراهم شود، دوباره شروع به کار خواهم کرد.

*خداحافظی سجاد افشاریان با اینستاگرام

دوستان جون دل سلام وُ خداحافظ،من فکر مى کنم واقعا خیلى از ماها فرهنگ استفاده از فضاهاى مجازى رو نداریم که این نه در شان من هست نه در شان دوستان ، سرتون سبز و دلتون خوش ، ایشالا بعد از تموم شدن برنامه خندوانه بر مى گردم، تا در آرامش فقط و فقط به عنوان سجاد افشاریان شعرهامو بنویسم ؛باهاتون حرف بزنم و از معاشرت با هم کِیف کنیم.

* خداحافظی مصطفی زمانی از اینستاگرام: تصویر زبان اشاره است،به طرق مختلف سعی کردم در این مدت در حد توان در خدمتتان باشم،اما نتوانستم ارتباط مورد علاقه ام رو باشما برقرار کنم،دلم میخواد به همتون بگم ثانیه ای هم هست بذارید واسه زندگی خودتون نه من،چه تعریف چه انتقاد وچه …،اما متاسفانه به زبان تصویر قادر به انجام این کار نشدم،همتون رو به خدای بزرگ میسپارم ودر پایان نقل قولی میکنم از یک دوست المانی.
پرسیدم چرا شما سوپراستار کم دارین؟
جواب:ما خیلی دیر گول میخوریم
دیر گول بخوریم،خداحافظ تا اطلاع ثانوی

 *خداحافظی لادن طباطبایی از اینستاگرام

خداحافظی آزاده نامداری از اینستاگرام:

*خداحافظی محسن چاوشی از اینستاگرام:

هر چند برخی از هنرمندان بعد از خداحافظی دوباره به اینستاگرام بازگشت داشتند، اما نکته ای که هنرمندان در متن های خداحافظی خود به آن اشاره کردند، این بود که این فضا به شدت دچار مسمویت است و ماندن در آن جز اسیب سودی دیگر نخواهد داشت.

جالب آن است با وجود افزایش قربانیان شبکه های به اصطلاح اجتماعی، کماکان برخی از مسئولین به علت منفعت های حزبی، سیاسی و اقتصادی خود، هیچ برخورد و تدبیری برای این معضل بزرگ نیندیشیدند.

امید است تا دیگر هنرمندان، ورزشکاران و چهره های فرهنگی هنری و سیاسی، با خروج از اینستاگرام و برخی از شبکه های ضد اجتماعی که ساختار شکل گیری آن مناسب با فرهنگ ها ملی و دینی ما نیست، قدمی در جهت افزایش بینش فرهنگ سازی مردم بردارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اینستاگرام چهره های معروف خداحافظی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان