توسعه فرهنگ کار موجب ارتقاء امید شهروندی و توسعه اقتصاد شهری می شود

  • شناسه خبر: 114387
توسعه فرهنگ کار موجب ارتقاء امید شهروندی و توسعه اقتصاد شهری می شود

مشاور شهردار رفسنجان توسعه فرهنگ کار را موجب ارتقاء امید شهروندی و توسعه اقتصاد شهری بیان کرد و گفت: کلیه رسانه ها و افراد تأثیرگذار بایستی جمع شوند و فرهنگ کار را تبلیغ کنند.

خانه » اخبار ویژه » توسعه فرهنگ کار موجب ارتقاء امید شهروندی و توسعه اقتصاد شهری می شود

به گزارش خانه خشتی، دکتر شهرام مقصود در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اشاره به مفهوم اقتصاد شهری و ارتباط آن با امید شهروندی، گفت: اقتصاد شهری در مفهوم عام به درک عمومی مردم از اقتصاد در یک شهر گفته می شود و در مفهوم خاص به مجموعه عملیاتی که بر مبنای بودجه شهرداری و فعالیت بخش های خصوصی و نیمه عمومی انجام می گیرد، اقتصاد شهری می گویند.

وی به مفهوم اقتصاد شهری از دیدگاه علمی نیز اشاره کرد و افزود: از دیدگاه علمی اقتصاد شهری به مجموعه فعالیت های اقتصادی و زیرساختی گفته می شود که بر وضعیت کسب و کار، معیشت، رفاه و اقتصاد جامعه تأثیر می گذارد.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به تأثیر مستقیم نگرش مردم، کسب و کار و زیرساخت ها بر یکدیگر، ادامه داد: میان مفهوم عام و خاص اقتصاد شهری ارتباطی تنگاتنگ و جدانشدنی وجود دارد و این دو موجب هم افزایی و تقویت یکدیگر می شوند.

وی اقتصاد شهری را از مهم ترین عوامل مؤثر در ایجاد امید شهروندی دانست و گفت: هر چه اقتصاد شهری فعال تر و پیشرفته تر باشد و توسعه بیشتری پیدا کند، امید به زندگی در شهر وجود داشته و شهروندان امیدوارترند.

مقصود با تقسیم بندی وضعیت اقتصادی رفسنجان به بحث کسب و کار و عملیات مدیریت شهری، اظهار کرد: تک محصولی بودن شهر ما بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: تک محصولی بودن در حالی که امیدی را در همه شهروندان ایجاد کرده، باعث دوره ای شدن اقتصاد شهر گردیده است؛ اگر وضعیت بازار پسته راکد باشد، کل فعالیت های اقتصادی شهر راکد می شود و اگر وضعیت بازار پسته فعال باشد، کل فعالیت های اقتصادی شهر رونق می گیرد.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به ویژگی های اقتصادی شهر و ارتباط آن با فرهنگ کار، افزود: هر چند عملیات مدیریت شهری متوقف نشده و روز به روز در حال توسعه است، اما به دلیل توجه مردم بر دیدگاه عام، این امر تقویت کننده امید شهروندی نیست.

شهرام مقصود با اشاره به راهکارهای عمومی پیشنهاد شده در بحث تئوری های اقتصادی برای ارتقاء امید شهروندان با محوریت اقتصاد شهری، تصریح کرد: فرهنگ توسعه کسب و کار و اقتصاد در شهر رفسنجان ضعیف است؛ علیرغم وجود زیرساخت هایی چون برق، گاز، جاده و شبکه های ارتباطی، صدا و سیما و رادیو، آنچه که موجب رونق شهر نمی شود، بحث فرهنگی است.

وی با تأکید بر تقویت فرهنگ کار در جامعه، تقویت اقتصاد شهری را منوط به انجام کار فرهنگی دانست و افزود: کلیه رسانه ها و افراد تأثیرگذار بایستی جمع شوند و فرهنگ کار را تبلیغ کنند.

مشاور شهردار رفسنجان توسعه فرهنگ کار را موجب ارتقاء امید شهروندی و توسعه اقتصاد شهری بیان کرد و گفت: زیرساخت های خوبی داریم اما بایستی هدفمندتر باشد و به توسعه زیرساخت هایی که نداریم یا کمبود داریم، بپردازیم.

برچسب ها:
اقتصاد امید رادیو رفسنجان شهر شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان فرهنگ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان