وینوگراد : آقای نتانیاهو دهانت را ببند ایران ما را موشک باران می کند

  • شناسه خبر: 11430
وینوگراد : آقای نتانیاهو دهانت را ببند ایران ما را موشک باران می کند

خانه خشتی:رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی و رئیس کمیته جنگ ۳۳ روزه، با انتقاد شدید از لفاظی های نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات تل آویو درباره حمله نظامی به ایران هشدار داد که روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «الیاهو وینوگراد» رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «ایهود باراک» […]

خانه » آخرین اخبار » وینوگراد : آقای نتانیاهو دهانت را ببند ایران ما را موشک باران می کند

خانه خشتی:رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی و رئیس کمیته جنگ ۳۳ روزه، با انتقاد شدید از لفاظی های نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات تل آویو درباره حمله نظامی به ایران هشدار داد که روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «الیاهو وینوگراد» رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به دلیل عنوان کردن اظهارات «غیرمسئولانه» مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

خانه خشتی به نقل از پایگاه خبری بصیرت،وینوگراد یکی از شخصیت های مشهور رژیم صهیونیستی به شمار می رود. وی در سال ۲۰۰۸ رئیس کمیته تحقیق رژیم صهیونیستی در مورد جنگ ۳۳ روزه با حزب الله بود. او در گزارشی که به «گزارش وینوگراد» معروف شد، از کابینه وقت رژیم به دلیل عدم آمادگی ارتش انتقاد کرده و رسما اعلام کرد که اسرائیل چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ لجستیکی از حزب الله لبنان شکست خورده است.

وی که دیروز با رادیو اسرائیل مصاحبه می کرد، گفت: به عقیده من کابینه کنونی اسرائیل به جمع بندی گزارش سال ۲۰۰۸ توجه نکرده و به همین دلیل هم اکنون «همه ما در مشکلی بزرگ گرفتار شده ایم».وینوگراد سپس انتقادات بی سابقه خود را این طور ادامه داد: «تمام سران مراکز امنیتی، از شین بت (اداره امنیت داخلی اسرائیل)، تا موساد، هم سران سابق و هم سران کنونی، همه می گویند که حمله نکنید. آیا فقط باراک و نتانیاهو باید تصمیم بگیرند؟ نتانیاهو گفته است که «من مسئولیت می پذیرم» و «اگر مشکلی باشد این خطای من بوده»، خوب این خیال مرا راحت می کند، اما آیا مشکل ما را نیز حل می کند؟»وی می افزاید: «اگر حمله کنیم، نه تنها ایران به مراکز استراتژیک اسرائیل حمله موشکی می کند، بلکه حزب الله نیز برای کمک به ایران فرصت می یابد، و همین طور حماس از غزه و صحرای سینا. خلاصه بگویم، باید منتظر بارانی از موشک ها باشیم که از هر طرف بر سر ما می بارد، که من نمی دانم جبهه داخلی چقدر برای این وضعیت آماده است. ما گزارش هایی از رسانه ها می بینیم که نشان می دهد جبهه داخلی فاصله زیادی تا آمادگی مطلوب دارد».

وینوگراد که به نظر می رسد به شدت از اظهارات جنگ طلبانه نتانیاهو عصبانی است، ادامه می دهد: «نتانیاهو از دست کسانی که زیاد حرف می زنند عصبانی است. اما خود او این کار را (زیاد حرف زدن) بهتر از هر کس دیگری بلد است. می خواهی کاری بکنی؟ خب، بنشین و خفه شو! پنهانی برای حمله کردن تصمیم بگیر و اگر تصمیم گرفتی، حمله کن! اما این طور که تو حرف میزنی، ایرانی ها قادر خواهند بود تا آماده شده و موشک های بیشتری را به سمت ما نشان روند».

به گزارش فارس، اندکی پس از انتشار این خبر، تایمز اسرائیل اقدام به حذف عبارت «نتانیاهو بنشین و خفه شو!» از نسخه اینترنتی خود کرد، غافل از این که دیگر رسانه های صهیونیستی از جمله یدیعوت آحارنوت، پیش از این، اقدام به انتشار این خبر کرده بودند.وینوگراد در ادامه هشدار می دهد که حمله به ایران می تواند آسیبی همیشگی به اسرائیل وارد کند و می افزاید: «شما در حال به خطر انداختن تمام اسرائیل هستید، تمام آنچه را که ساخته ایم، چه فیزیکی و چه اقتصادی».وی به صحبت های ایهود باراک که گفته بود: « در صورت حمله ایران، ۵۰۰ اسرائیلی کشته می شوند» نیز اشاره کرده و گفت: «شما فکر می کنید که می دانید؟ نمی دانم این ها بر چه اساسی هستند. این نهایت بی مسئولیتی است».در پایان این مصاحبه، رادیو اسرائیل هم اشاره کرده است که وینوگراد نیز با صحبت های خود به صف طویلی از مقامات کنونی و سابق اسرائیل پیوست که علنا مخالفت صریح خود با اظهارات جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو را عنوان کرده اند.پس از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در این اجلاس، بخصوص آن بخش از صحبت های ایشان که به موضوع فلسطین و جنایت های صهیونیست ها اختصاص داشت، موجب بوجود آمدن موج جدیدی از نفرت میان مقامات شرکت کننده در اجلاس علیه سردمداران صهیونیست شد.خشم صهیونیست ها از این موضوع به حدی بود که نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با توهین به شرکت کنندگان در این اجلاس مدعی شد که حضور سران و مقامات ۱۲۰ کشور در اجلاس تهران نشان داد که خیلی ها در جامعه بین الملل هنوز چیزی نیاموخته اند.

پایگاه خبری «عاروتص شوع» هم به نقل از «دان مریدور» وزیر اطلاعات اسرائیل گزارش داد: تل آویو تاکنون موفق به توقف برنامه هسته ای ایران نشده است و این نشان می دهد که تحریم ها هیچ تأثیری بر روند این برنامه نداشته است.مریدور با اذعان به اینکه اسرائیل موفق به توقف برنامه هسته ای ایران نشده، افزود: اما فشارها ادامه دارد. تحریم ها آنچه قرار بود را انجام نداده اند، اما مانع موج پیشرفت (سریع) ایران شدند.وی گزارش ها درباره تنش در روابط آمریکا و اسرائیل را کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد: دیدگاه اسرائیل درباره اوضاع خیلی متفاوت از دیدگاه آمریکا نیست و ما صرفاً زمانی وارد جنگ می شویم که راه دیگری وجود نداشته باشد.سخنان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خطاب به سران صهیونیستی گفت: اگر اسرائیل به ایران حمله کند ما مایل به همدستی نیستیم بنابراین آنها منتظر حمایت و کمک ما نباشند.در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم از تشدید اختلافات میان اسرائیل و ایالات متحده در خصوص حمله به مراکز هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش العالم، این روزنامه در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، نوشت: به دنبال انتقاد نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از باراک اوباما، «مشاجره لفظی» شدیدی میان دانیل شابیرو، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، و نتانیاهو در گرفته است.این روزنامه خاطرنشان کرد که در جریان دیدار هفته گذشته مایکل راجرز، رئیس کمیسیون اطلاعات و امنیت کنگره آمریکا، با نتانیاهو (که سفیر آمریکا در تل آویو نیز در آن حضور داشت)، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتقاد از مواضع اوباما تصریح کرد: «اوباما و مشاورانش به جای فشار جدی و مؤثر بر ایران، ما را تحت فشار قرار می دهند که به مراکز هسته ای ایران حمله نکنیم.»این گزارش می افزاید: سفیر آمریکا در تل آویو به اظهارات نتانیاهو واکنش نشان می دهد و به او می گوید که ادب را رعایت کند و حد خود را نگه دارد.شیفر در ادامه تأکید می کند، هنگامی که نتانیاهو اظهارات اوباما مبنی بر این که ایالات متحده آمریکا خود را ملزم می داند که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود را به سخره می گیرد و می گوید که همه گزینه ها بر روی میز است، جر و بحث های سفیر آمریکا و نخست وزیر اسرائیل به اوج خود می رسد و هر کدام دیگری را به اتهام های مختلف متهم می کند و اظهارات شدیداللحنی علیه هم می زنند.

علاوه بر این هفته نامه تایم به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد: در پی افزایش تنش میان آمریکا و اسرائیل بر سر موضوع حمله به ایران، واشنگتن حضور نیروها و سیستم های دفاع موشکی خود در مانور مشترک نظامی میان آمریکا و اسرائیل را به طور چشمگیری کاهش داده است.«یدیعوت آحارونوت»، در این باره نوشت: مقامات امنیتی اسرائیل کوشیدند تصمیم پنتاگون برای کاهش حضور خود در مانور نظامی مشترک با اسرائیل را کم اهمیت جلوه دهند، اما برخی مقامات کابینه این رژیم، تصمیم واشنگتن در این باره را به تنش فزاینده میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دولت اوباما مربوط دانستند.یک عضو ارشد کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل در این باره به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: تصمیم واشنگتن برای کاهش حضور در مانور مشترک با اسرائیل پاسخ دولت اوباما به ضیافت شام نتانیاهو به افتخار میت رامنی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. اما یک مقام دیگر اظهار داشت: تصمیم پنتاگون بازدارندگی را تقویت نمی کند و باعث آسودگی خاطر ایرانی ها می شود.یکی دیگر از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: «بدون در نظر گرفتن این مانور نظامی، ارتباط میان اسرائیل و آمریکا دچار تنش شده است.» اما یکی دیگر از وزرای اسرائیلی مدعی شد، روابط تل آویو و واشنگتن هرگز بهتر از این نبوده است!از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز مدعی شد: ایران جدیت کافی از سوی جامعه بین المللی مشاهده نمی کند تا در نتیجه آن برنامه هسته ای اش را متوقف کند.

به گزارش النشره نتانیاهو که در آغاز جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی صحبت می کرد، با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: ۱۲۰ کشور جهان در تهران گردهم آمدند و به اظهارات ضد اسرائیلی رهبر ایران گوش فرا دادند، هیچ کسی هم محل برگزاری نشست را ترک نکرد که با توجه به گزارش اخیر آژانس این نشان دهنده خطرناک شدن وضعیت است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان