مدیرعامل مس منطقه کرمان عنوان کرد:

صنعت مس کرمان صنعت منحصر به فرد کشور است

  • شناسه خبر: 114210
صنعت مس کرمان صنعت منحصر به فرد کشور است

مدیرعامل مس منطقه کرمان گفت :عمده صنایع مس ایران در استان کرمان می باشد .عمده کنسانتره در منطقه کرمان است .وجود این صنعت نعمت خدادادی است که بتواند از طرف این صنعت صنایع پایین دستی که مس کاتد تولید می شود

خانه » اقتصادی » صنعت مس کرمان صنعت منحصر به فرد کشور است

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد حسنی مدیرعامل مس منطقه کرمان در همایش صنعت دانشگاه ،صنعت و کارآفرینی که صبح امروز در دانشگاه آزاد رفسنجان آغاز بکار کرد، اظهار داشت : کشور ایران از نظر خلق ثروت و ارزش شاخص هایی دارد ، تولید ناخالص ملی هر کشور شاخص ترین تولید است .
وی افزود :تولید ناخالص ملی کشور ما هم به تناسب جمعیتش یک درصد تولید ناخالصی کل دنیا است .صد هزار میلیارد دلار کل ثروتی است که در دنیا خلق می شود هزار میلیارد ان سقف ایران است .
حسنی بیان داشت :ما با این عدد نباید راضی باشیم علت این است این موضوع بخش زیادی ناشی از ثروت خدادادی و طبیعی است .بخش زیادش حاصل تلاش و اندیشه و نواوری و خلق دانش فنی ما نیست .اگر این نعمت خدادادی را نداشتیم اگر به همین اندازه ثروت خلق می کردیم در این دنیا یک درصدی نبودیم.
وی افزود :سی و اندی که از انقلاب می گذرد در صنایع و دانشگاه ها حرکت های خوبی شده است در حوزه کار آفرینی و شرکتهای دانش بنیان .مخصوصا در دهه اخیر توفیقات زیادی بدست امده ولی هنوز در ابتدای راه هستیم .
مدیر عامل منطقه مس کرمان تصریح کرد :اقتصاد کشورهای دیگر وابسته به دانش ها می باشند ولی در ایران این شاخص خیلی ساده و پایین است و بخش زیادش به خاطر فروش نفت و خدمات عمومی و تولیدات خام است و بخش تکنولوژی صنایع پیشرفته سهم ما نسبت به قدمت کشور مان و فارغ التحصیلان تناسب کافی و لازم را نداردولی در مسیر رشد هستیم .
وی افزود :رویکرد ما از آموزشی و پژوهشی به سمت کارافرینی سوق داده شده است .امیدواریم در چند سال اینده رتبه ما بهبود پیدا کند .ما به طور طبیعی به این نیاز رسیدیم شروع کردیم  به تولید اگر ما مانع ایجاد نکنیم جلوی نسل مستعد، خودشان راه خودشان را پیدا می کنند .انتظار از دستگاه های دولتی و مراکز همه این است راه را تسهیل نمایند .در ساختار قانونی اشکالاتی است .موانعی است، از دستگاه های حاکمیت انتظار می رود موانع را رفع کنند .
حسنی بیان داشت :۳۰درصد جزو کسب و کارهای کوچک می باشد سهم صنعت ما در تولید ناخالصی ملی ۴۰ درصد است ۲۵ درصد بخش کشاورزی و ۳۵ درصد بخش خدمات می باشد بخش صنعت عدد مناسبی نیست .متوسط این درصد برای کشورهای پیشرفته بالای پنجاه درصد است .
وی افزود :شاخص ما در سال ۲۰۱۳ صدو پنجاه هفت بود رتبه خیلی پایینی بوده ولی در چندین سال اخیر با توجه به اقداماتی که شده است رتبه به ۱۱۹ در سال ۲۰۱۵ رسیده است .
حسنی بیان داشت :در نظام اموزشی ما روحیه کار افرینی دیده نمی شوداخیرا دانشگاه ها به فکر افتاده اند ولی در دوره اموزش دوازده ساله در سیستم اموزشی نیاز به کارافرینی داریم.


وی افزود :امیدواریم با تمهیدات دولت و کارافرینی عدد شاخص صنعت به جایگاه خودش برسد .
وی با بیان اینکه صنعت مس کرمان صنعت منحصر به فرد کشور است گفت :عمده صنایع مس ایران در استان کرمان می باشد .عمده کنسانتره در منطقه کرمان است .وجود این صنعت نعمت خدادادی است که بتواند از طرف این صنعت صنایع پایین دستی که مس کاتد تولید می شود ما مجبور نباشیم به صورت خام صادر کنیم .و بتوانیم محصولات جنبی مس را تولید کنیم .
وی افزود :پتانسیل هایی در صنعت مس وجود دارد که نیازمند کار افرینان و پژوهشگران هستیم چراکه بخشی از نیازهای صنعت را ما مجبوریم از سایر استان ها تهیه کنیم .اینها همه فرصت کارافرینی می باشد .
مدیرمنطقه مس کرمان بیان داشت :ما امروز عرض می کنیم به دور از اغراق و تبلیغ مس منطقه کرمان به عنوان مسئولیت اجتماعی و شهروندی پذیرای کارافرینان و محققین می باشد تا با حمایت از انها بتوانیم تولیدات را در این منطقه انجام دهند تا هم زمینه اشتغال و هم چرخه اقتصادی رونق پیدا کند .
وی بیان داشت :در حوزه فنی مهندسی ،اب ،انرژی
هم نیازمند حمایت کارافرینان هستیم اب یکی از مسائل مهم صنعت است که جای کار کردن بسیار دارد .بالا بردن بهره وری انرژی و اب مسائلی است که هیچ پتانسلی بالاتر و مهمتر از اینها وجود ندارد.

برچسب ها:
صنعت مس مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان