فرماندار مطرح کرد :

وجود خیرین و مشارکت مردم یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رفسنجان است

  • شناسه خبر: 113995
وجود خیرین و مشارکت مردم یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رفسنجان است

فرماندار رفسنجان : مردم ما در منطقه کویری بزرگترین جنگل دست کاشت پسته را ایجاد کردند و این کار کار سختی است و این نشانه سخت کوش بودن مردم اینجاست .مردم همراه با تلاش و درامدها از کار خیر دریغ نکردند .وجود خیرین و مشارکت مردم یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رفسنجان است .

خانه » اجتماعی » وجود خیرین و مشارکت مردم یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی ؛ اولین همایش مهرریزان کوثر خیریه کوثر رفسنجان با حضور سید جواد هاشمی ،داریوش ارجمند ،محمدرضا طالقانی و مسئولان شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار گردید .

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در این همایش اظهار داشت : شهرستان رفسنجان جدای از ویژگیهای منحصر به فردی که دارد هم از جایگاه استراتژیک و هم وجود نخبگان ،هم در دوران مقدس با سه گردان خط شکن و ۹۴۰ شهید ،حضور شخصیتهای تربیت یافته بزرگی چون مرحوم حجت الاسلام هاشمیان  و علمای بزرگی چون مرحوم پور محمدی رفسنجان را مهم جلوه داده است .

وی افزود :افراد موثر و کارافرین در مجامع بین المللی هم از جمله کسانی هستند که تاثیرات مثبتی در حوزه های مختلف ایجاد کردند الان هم از موثرین هستند و مردم اینجا هم جدا از حضورشان در مباحث اجتماعی و وجود کشاورزان نمونه در منطقه ای تولیدکننده پسته در طول این سالها کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرده اند .

فرماندار تصریح کرد :پسته بعد از نفت دومین کالای صادراتی کشور است که مردم اینجا در تولید ان نقش مهمی دارند که البته در این حوزه با بحران اب روبرو هستیم ولی مردم ما بهترین ارقام و متنوع ترین پسته را تولید کرده اند و نام پسته با رفسنجان عجین است و امسال هم ثبت ملی شده است .

وی بیان داشت : مردم ما در منطقه کویری بزرگترین جنگل دست کاشت پسته را ایجاد کردند و این کار کار سختی است و این نشانه سخت کوش بودن مردم اینجاست .مردم همراه با تلاش و درامدها از کار خیر دریغ نکردند .وجود خیرین و مشارکت مردم یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رفسنجان است .

ملانوری افزود :کل بیمارستانها و بیش از ۵۰ % واحدهای اموزشی مراکز بهداشتی درمانی کتابخانه ها و … زیرساختها و جاده ها خیرین حضور فعالی دارند در کنار این زیرساختها بحث کمک به سلامت ، مباحث اجتماعی ،فرهنگی ، ازدواج و درمان مردم،خیرین این شهرستان زبانزد هستند .

فرماندار تصریح کرد :در سال ۱۳۳۲ مرحوم مرادی اموال خود را وقف می کند که درمانگاه مرادی به نام ایشان است ۶۳ سال پیش پزشکی هسته ای را ایشان در وقف نامه اش می نویسد .در حالیکه اولین بیمارستان هسته ای کشور در سال ۹۴ کلنگ زده شد .

وی بیان داشت :خیرین در کنار فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی دید بلندی داشتند مرحوم حاج باقر نزدیک ۲۰۰ سال پیش موقوفه ای خاص برای اولاد دارد .مه فرزندان ان مرحوم در زمان نیازمندی از وقف بزرگی که جدشان کرده است بهرمند می شوند .اینا فکر بلندی بوده که مردم و خیرین ما داشته اند .

ملانوری گفت :مردم در کنار این فعالیتهای اقتصادی و زیرساختها و اموزش متوجه شدند اگر بخواهد شهرستان توسعه پیدا کند باید امنیت خوب وجود داشته باشد در سال جاری خیرین در بحث امنیت ورود پیدا کرده اند، خیر بزرگوار اقای ابراهیمی در هفته دولت باعث کلنگ زنی ساختمان فرماندهی انتظامی با زیربنای دو هزار متر مربع شده است .

وی افزود :خیرینی چون حسینی فجار و رحیمی املاکشان در حوزه امنیت وبهداشت وقف کرده اند .اولین ورود خیرین در حوزه امنیت کشور در رفسنجان اتفاق افتاده است .خیرین امنیت را در کنار خود می بییند .

ملانوری بیان داشت : خیریه کوثر رفسنجان با ورود به مباحث اجتماعی و اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فعالیتهای ارزنده ای ارائه داده است باید از همه خیرین که پشتوانه ی موسسه هستند تشکر کنم .

برچسب ها:
پسته خیرین خیریه کوثر رفسنجان همایش مهرریزان کوثر خیریه کوثر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان