همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 113831
همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها  و فرصت ها در رفسنجان برگزار می شود

همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها صبح پنج شنبه ۲ دی ماه در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج ) با حضور استاندار، مدیر آب منطقه ای استان ، کارشناسان بخش آب و کشاورزی ، مسئولین شهرستان و باغداران برگزار خواهد شد.

خانه » اقتصادی » همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ، با توجه به بحران و ذخیره منابع آب چاه موتورها به مدت یک ماه خاموش شد تا به ذخیره آب در سفره های زیر زمینی کمک شود که باتوجه به خاموشی چاه موتورها در سال گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.

فرماندار رفسنجان امروز صبح در شورای آب گفت: یکی از مباحث مهم در این همایش ؛ هماهنگی بین مردم، باغداران و کارشناسان نظارتی و دولتی و دانشگاه ها است که با کمک هم از این شرایط بحرانی عبور کنیم که حداقل ورودی و خروجی آب برابر شود و برداشت آب بیش از ورودی آب به سفره های زمینی نباشد.
مهندس ملانوری افزود: هدف از برگزاری این همایش، نشست تخصصی بین کارشناسان و بهره برداران آب در زمینه مطالعه، برداشت، کیفیت آب و میزان مصرف و همچنین سودآوری آب است.

همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها  و فرصت ها در رفسنجان

جلسه هماهنگی برگزاری همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها در رفسنجان

وی خاطر نشان کرد: در این همایش این فرصت ایجاد می شود که  کارشناسان حوزه آب و کشاورزی و محققان دانشگاهی مطالعات و تحقیقات خود را در اختیار نماینده گان کشاورزان و بهره برداران قرار دهند تا هماهنگی ها در این زمینه بیشتر انجام شود و برداشت آب در شهرستان مدیریت شود.
ملانوری کشت جایگزین را هم از راهکارهای عبور از بحران آب دانست و افزود: بایستی آب مدیریت شود و با توجه به بحران فعلی می توان کشت زعفران و داروهای گیاهی را به عنوان جایگزین کشت پسته در مناطق مستعد انجام داد.
وی در پایان تصریح کرد: همچنین سیستم آبیاری نوین هم یکی از روش های جایگزین روش های سنتی است که می توان هدر رفت آب را به حداقل رساند و بایستی کشاورزان را تشویق کرد تا به این سمت بروند.

برچسب ها:
آب همایش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان