قدرت‌های غربی شأن خود را پس از اجلاس تهران شناختند

  • شناسه خبر: 11381
قدرت‌های غربی شأن خود را پس از اجلاس تهران شناختند

خانه خشتی:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت‌های غربی پس از حضور حداکثری اعضا در اجلاس تهران شأن و جایگاه خود را شناختند. خانه خشتی به نقل از فارس،علی لاریجانی امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: برگزاری این […]

خانه » آخرین اخبار » قدرت‌های غربی شأن خود را پس از اجلاس تهران شناختند

خانه خشتی:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت‌های غربی پس از حضور حداکثری اعضا در اجلاس تهران شأن و جایگاه خود را شناختند.

خانه خشتی به نقل از فارس،علی لاریجانی امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: برگزاری این نشست ظرفیت فعال جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.

وی افزود: کشورهای غیر متعهد باید از فرصت به دست آمده استفاده کنند و وارد بعد عملیاتی شوند ضمن اینکه کشورهای غربی نیز شأن و جایگاه خود را شناختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ۱۲۰ کشور در نشست تهران گفت: این حضور گسترده پاسخگوی همه ادعاهای کشورهای غربی بود و یک حرکت موفق سیاسی و دیپلماتیک برای ایران محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر مدیریت سه ساله جمهوری اسلامی بر جنش عدم تعهد تصریح کرد: اثر این اجلاس در بیانیه نهایی آن مشهود بود و این جنبش با توجه به تنوع سلایق و کشورها، ظرفیت بازی‌گیری خوبی برای حل و فصل مناقشات بین کشورها دارد.

لاریجانی ادامه داد: در صورت استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد و برنامه ریزی صحیح، به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک زیادی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با ایده اصلاح ساختار سازمان ملل که در سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید واقع شده بود، گفت: اقبال به این مسئله زیاد بوده اما امید برای اصلاح کم است و دلیل عمده آن نیز مزاحمت قدرت‌های بزرگی است که در سازمان ملل نقش دارند.

وی افزود: مسئله انرژی هسته‌ای ایران نیز همین ویژگی را دارد زیرا با توجه به مواضع خوب بیان شده در این اجلاس، گروه‌های تندرو بین المللی کار خود را کرده و به ماجراجویی می‌پردازند اما این فرهنگ و صدا باید مرتب مطرح شود تا زمینه اصلاح فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به اعتراض‌های صورت گرفته پس از اجلاس نم در ایران توسط رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها خاطرنشان کرد: اجلاس تهران با حضور حداکثری اعضا پیام‌های زیادی برای این دولت‌ها داشت و برای آنها بسیار سنگین بود به همین دلیل جیغ کشیدن‌های امروز حداقل کاری است که آنها انجام می‌دهند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان