در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» مطرح شد؛

انتقاد کشاورز رفسنجانی از گرایش جامعه به سمت مصرفی شدن

  • شناسه خبر: 113802
انتقاد کشاورز رفسنجانی از گرایش جامعه به سمت مصرفی شدن

بهروز آگاه با انتقاد از گرایش جامعه به سمت مصرفی شدن، از ترویج آداب و رسوم غلط و نبود توازن میان درآمد و هزینه در خانواده ها ابراز نارضایتی کرد.

خانه » اخبار ویژه » انتقاد کشاورز رفسنجانی از گرایش جامعه به سمت مصرفی شدن

به گزارش خانه خشتی، بهروز آگاه در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با بیان تعریفی از اقتصاد خانواده، به نبود توازن میان درآمد و هزینه در خانواده ها اشاره کرد و با ابراز تأسف از ترویج آداب و رسوم غلط و صرف هزینه های گزاف در سال های اخیر، گفت: زمانی که هزینه های به دست آمده از فروش پسته بالا و میزان برداشت ها زیاد بود، اقتصاد به درستی مدیریت نشد و فرهنگ های غلط گسترش یافت.

وی با انتقاد از گرایش جامعه به سمت مصرفی شدن، افزود: مردم جامعه با اقتصاد خانواده آشنا نیستند و چون قیمت واقعی هزینه هایی از قبیل برق، گاز و غیره را پرداخت نمی کنند، نباید از آن ها انتظار صرفه جویی داشت.

این کشاورز رفسنجانی مهم ترین دغدغه خانواده ها در بخش اقتصادی را تأمین امکانات رفاهی برای فرزندانشان عنوان کرد و گفت: وقتی بچه ها در سختی بزرگ نشوند و خرید وسایلی از قبیل تلفن همراه و آی پد توسط خانواده ها دغدغه شود، آنان در آینده نمی توانند مقاوم باشند و دوام بیاورند.

آگاه با ابراز گلایه از عدم مسئولیت پذیری افراد جامعه و کوتاهی آنان در نپذیرفتن برخی مشاغل کارگری، اظهار کرد: کسانی که کارشان را به درستی انجام نمی دهند، با بروز هر کمبودی آن را به حضور اتباع بیگانه نسبت می دهند.

وی ضمن ارائه راهکارهایی برای مدیریت اقتصاد در خانواده و جامعه، افزود: بایستی به اصل خودمان بازگردیم و صفاتی چون درستی و پاکی، سختکوشی، قناعت و صرفه جویی را در خود پرورش دهیم.

بهروز آگاه با اشاره به رابطه مستقیم میان اقتصاد خانواده و امید شهروندی، تصریح کرد: افرادی که همیشه ناراحت و ناامیدند و توقع دارند جامعه چیزی به آن ها اضافه کند، نتوانسته اند زندگی شان را مدیریت کنند و برعکس افراد قانع، سختکوش  صرفه جو روحیه بهتری داشته، سختکوش ترند و در فعالیت های اجتماعی حضور فعال دارند.

این کشاورز رفسنجانی خواستار قطع وابستگی مردم به دولت شد و تأکید کرد: شهروندی که دلسوز مملکت است، منتظر نمی ماند تا دولت برایش کاری کند؛ کسی که به فکر تأثیر خود بر جامعه باشد، نگاهش به دولت نیست.

برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» کاری مشترک از شهرداری رفسنجان و رادیو رفسنجان، هر هفته روزهای دوشنبه به صورت مستقیم از رادیو شهری رفسنجان پخش می شود.

برچسب ها:
اقتصاد امید شهروندی خانواده رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان