رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب مطرح کرد :

جابه جایی زباله با امنیت کامل صورت می گیرد/ما در خصوص حمل و تولید زباله های عفونی نظارت بیشتری داریم

  • شناسه خبر: 113768
جابه جایی زباله با امنیت کامل صورت می گیرد/ما در خصوص حمل و تولید زباله های عفونی نظارت بیشتری داریم

دکتر علی مظفری گفت :در شهرستان رفسنجان با محدودیت حضور شرکتهای خدماتی واعتبارات صرف اقتصادی ندارد که جابه جایی زباله صورت نگیرد ولی جابه جایی زباله با امنیت کامل صورت می گیرد .ما در خصوص حمل و تولید زباله های عفونی نظارت بیشتری داریم.

خانه » رفسنجان » جابه جایی زباله با امنیت کامل صورت می گیرد/ما در خصوص حمل و تولید زباله های عفونی نظارت بیشتری داریم

به گزارش خانه خشتی ؛دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص زباله های عفونی اظهار داشت :با توجه به اینکه ما خودمان بحث پیشگیری را داریم و اساس کار ما براساس پیشگیری است .وضعیت زباله عفونی در چند سال گذشته تا حدودی نابسامان بوده است .

وی افزود :از سال گذشته در بیمارستان علی ابن ابیطالب با توجه به اینکه قبلا  زباله ها در کوره سوخته می شدند براینکه هم کوره را از بین ببریم و جایگزینش کنیم محل همان کوره بازسازی کردیم و قریب ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد زباله های عفونی را از غیر عفونی جدا کردیم و جایگاه مخصوصی برای انها ایجاد کردیم .

دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب صبح امروز در جمع خبرنگاران

دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب صبح امروز در جمع خبرنگاران

دکتر مظفری با بیان اینکه بخش خصوصی در کارها ما مشارکت فعال داشته است تصریح کرد :با مشارکت بخش خصوصی دو دستگاه اتو کلاو نصب کردیم که نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .و قبلا هم دو دستگاه امحا زباله داشتیم  به ارزش ۲۰۰ میلیون که قبلا به همین شکل زباله ها جمع اوری می شده است .

وی بیان داشت :زباله های عفونی در داخل کیسه های زرد بسته بندی می شود از بخش خدمات به قسمت امحاء زباله انتقال داده می شود و به زباله های معمولی تبدیل می شود .

دکتر مظفری تصریح کرد :از زمانیکه این دستگاه های جدید ایجاد شده است این دستگاه ها در درجه ای که دارند ۱۰۰ درصد زباله های عفونی غیر عفونی می شوند و همراه زباله های معمولی دفن می شوند .

وی بیان داشت :در حال حاضر این دو دستگاه کار می کنند این دستگاه دقیقا همان دستگاه با همان برندی است که در بیمارستان امام خمینی تهران وجود دارد .ما کل شهرستان اعم از بیمارستان مرادی و کلیه درمانگاههای سطح شهر را پوشش می دهیم.

وی افزود :بطور متوسط در بیمارستان علی ابن ابیطالب روزانه ۲۵۰ کیلو زباله های عفونی تولید می شود و نزدیک ۳۰۰ کلیو زباله های عفونی از مراکز دیگر تولید می شود قریب ۵۵۰ کیلوزباله عفونی داریم و زباله های معمولی ۳۵۰ کیلو در بیمارستان تولید می شود .

وی افزود :خوشبختانه هیچ مشکلی در خصوص زباله ها نداریم زباله های غیرعفونی توسط شهرداری از بیمارستان خارج می شود .

وی در خصوص دفن زباله های گفت :کارشناسان بهداشت محیط روزانه زباله ها را چک می کنند در عمق ۴ متر دفن می کنند .و اینکه می گویند اینها به شکل غیر بهداشتی است چنین چیزی صحت ندارد ما به طور اصولی و بهداشت انها را دفن می کنیم .به مردم اطمینان میدهیم که هیچ جای نگرانی نیست .

دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب صبح امروز در جمع خبرنگاران

دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب صبح امروز در جمع خبرنگاران

دکتر مظفری در خصوص اینکه همه مرا کز درمانی با شرکت پیمانکار قرارداد دارند گفت :ما دقیقا نمی دانیم ان پیمانکار با تمام مراکز قرارداد دارد یا نه .این را می دانم که ان پیمانکار از نظر حجم، این امادگی را دارد همه مطب ها و مراکز را پوشش دهد .ولی در خصوص اینکه همه مطب ها و مراکز با این پیمانکار همکاری دارند یا نه باید با خود پیمانکار صحبت شود و قراردادها را در اختیار رسانه ها قرار دهند .هم از  طریق مطبوعات وهم از طریق معاونت درمان حداقل ان مراکزی با این پیمانکار قرارداد ندارند با انها همکاری کنند .

وی بیان داشت :در شهرستان رفسنجان با محدودیت حضور شرکتهای خدماتی واعتبارات صرف اقتصادی ندارد که جابه جایی زباله صورت نگیرد ولی جابه جایی زباله با امنیت کامل صورت می گیرد .ما در خصوص  حمل و تولید زباله های عفونی  نظارت بیشتری داریم.

برچسب ها:
امحا زباله بیمارستان امام خمینی تهران بیمارستان علی ابن ابیطالب بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان دستگاه اتو کلا دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب زباله زباله های عفونی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان