سرلشکر جعفری:شرایطی که برای توسعه اسلام و انقلاب پیش آمده بی‌نظیر است

  • شناسه خبر: 11367
سرلشکر جعفری:شرایطی که برای توسعه اسلام و انقلاب پیش آمده بی‌نظیر است

خانه خشتی:فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در تهدید کردن به دنبال اهداف و مقاصد خود است اما این اواخر حتی از بیان تهدیدات علیه کشورمان پرهیز می‌کند و می داند که نمی‌تواند اراده‌اش را به ایران تحمیل کند. خانه خشتی به نقل از فارس،سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح […]

خانه » آخرین اخبار » سرلشکر جعفری:شرایطی که برای توسعه اسلام و انقلاب پیش آمده بی‌نظیر است

خانه خشتی:فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در تهدید کردن به دنبال اهداف و مقاصد خود است اما این اواخر حتی از بیان تهدیدات علیه کشورمان پرهیز می‌کند و می داند که نمی‌تواند اراده‌اش را به ایران تحمیل کند.

خانه خشتی به نقل از فارس،سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هر تذکر مهمی که توسط مقام معظم رهبری به بخش‌های مختلف کشور و مسئولین داده می‌شود، حجت است،‌ گفت: پس از این حجت‌ها، وظیفه ما خطیرتر می‌شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات کشور ما که نگرانی مقام معظم رهبری نیز هست، تبدیل ایده به طرح اجرایی است و باید اقدامات جدی برای عملیاتی شدن ایده ها صورت بگیرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه باید از شعار دادن کاسته و به اقدامات عملی بپردازیم، به تبیین فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه حوزه و دانشگاه در موقعیت کنونی جهان پرداخت و اظهار داشت: اینکه جمهوری اسلامی دچار زایش فکری است و غرب این توانایی را ندارد، هویداست ولی دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما چه وظیفه‌ای در این باره دارند؟ ما باید تلاش کنیم که در این تحولات نقش داشته باشیم و بتوانیم خواسته‌های خود را متناسب با توان‌مان عملیاتی کنیم که این مسئولیت بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه ما امروز از تهدیدات دفاعی‌، امنیتی و نظامی عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: باید بدانیم که در چه شرایطی قرار داریم و موضوعات مهم برای نظام اسلامی را متوجه باشیم. اینکه جنگ اقتصادی، فرهنگی و یا جنگ سیاسی برای ما مهم است، به جنگ نرم بر می‌گردد و اینکه ما در این شرایط چه مشکلی داریم.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جنگ نرم، عدم احساس و لمس آن است، گفت: در جنگ نظامی که اوایل انقلاب تحمیل شد به جهت احساس همگانی، افراد در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و در کمتر از یک سال کسانی که حتی علوم نظامی را نمی‌دانستند صاحب نظر شدند و در کمتر از دو سال خرمشهر را آزاد کردند و چند سال هم برای انتقام گیری از دشمن و تامین امنیت پایدار مرزها جنگیدند.

وی یکی از بزرگترین دستاوردهای جنگ را جمع بندی استکبار از عدم مقابله از طریق زور و جنگ با ایران دانست و گفت: هر روز که می‌گذرد دشمن بیشتر به این نتیجه می‌رسد که نمی‌تواند اراده‌اش را به ایران تحمیل کند. البته تهدید نظامی می‌کنند و آن هم برای این است که به اهداف و مقاصد دیگرشان برسند. اما جرات اینکه بخواهند تهدیداتشان را عملیاتی کنند، ندارند و حتی این اواخر از بیان ‌آن هم پرهیز می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این قدرت به جهت لمس تهدید و احساس تکلیف نیروهای توانمند صورت گرفت، اظهار داشت: در جنگ نرم نیروهای دانشگاهی و حوزوی و همچنین صاحبان فکر و اندیشه وظیفه دارند و باید با حالت جنگی به موضوع نگاه کنند و در این عرصه قلم بزنند.

سردار جعفری یکی از تفاوت‌های اصلی جنگ نرم و جنگ سخت را تفاوت دستوری این دو جنگ دانست و افزود: در جنگ سخت همه دستورات مشخص است و از بالا به یگان‌ها ابلاغ می‌شود ولی در جنگ نرم هر عنصر رزمنده یا فرمانده با حسی که نسبت به تهدید می‌گیرد با توانمندی خودش باید اقدامات لازم را انجام دهد. ما به جهت اینکه به روند قبلی عادت داریم و در سیستم چارچوب مند عمل کرده‌ایم با این آفت مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه نبرد جنگ نرم باید اتکای زیادی به توانمندی فردی داشته باشیم بخصوص اینکه اساتید دانشگاه‌ها، فرماندهان جنگ نرمند و باید مطالبات رهبری را عملیاتی کنند و بر اساس توانمندی خویش عمل کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران یکی از آفت‌های کنونی کشور را عدم پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: ‌این مشکل در همه بخش‌های کشور وجود دارد. اگر بخواهیم ایده‌ها را عملیاتی کنیم باید بسیار تلاش کنیم ما باید به موانع و مشکلات نگاه جدی داشته باشیم و بتوانیم اقدامات در خوری صورت دهیم.

جعفری با بیان اینکه فاصله ما با آنچه که باید می‌بودیم بسیار زیاد است و باید این فاصله با تحمل فشارها و مجاهدت افراد کم شود،‌ گفت: این وظیفه بسیج است که در جبهه‌ها، ‌ادارات و همه صحنه‌ها خصوصا دانشگاه‌ها این مجاهدت‌ها را صورت دهد.

وی به پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و گفت: مطالبات رهبری بیشتر درباره شتاب حرکت است. انقلاب ما شتاب خوبی پیدا کرده ولی این شتاب از منظر سکاندار انقلاب قابل قبول نیست.

سردار جعفری در ادامه به شرایط خاص کشورمان به لحاظ پیشرفت‌های علمی و فناورانه و برد دین در این مقطع اشاره کرد و اظهار داشت: در هیچ مقطع زمانی ما نمی‌توانستیم مانند شرایط کنونی پاسخگوی نیاز شدید بشر به قوانین اسلامی و آموزه‌های دینی باشیم. اما فرصتی که انقلاب برای یاری دین خدا در اختیار ما قرار داده، بی‌نظیر است. شاید بشود این فرصت را با یاری امام حسین (ع) در واقعه عاشورا به لحاظ محتوایی قیاس کرد.

وی ادامه داد: شاید در نوع یاری تفاوت وجود داشته باشد اما نفس عمل همان است. امروز شرایطی برای اسلام و انقلاب و توسعه این دو به دست آمده که استثنایی است و ما نمی‌توانیم در این باره حرکت معمولی و عادی داشته باشیم. بنابراین باید خودمان را برای تحقق این امر مجاب کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگ بین اسلام و کفر است، تصریح کرد: در این جنگ سلاح ما قلم، زبان و انتقال آن به دیگران است. بنابراین باید اولا تلاش کنیم حق را خوب بفهمیم و بعد با تحمل سختی‌ها آن را به دیگران انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما شعار طرفداری از انقلاب را می‌دهیم و معتقدیم بسیج پرچمدار دفاع از انقلاب است، گفت: اگر بخواهیم وظیفه اصلی امروز خود را بدانیم، بهترین تعبیر مرحله بندی مقام معظم رهبری است که فرمودند ما در مرحله سوم از پنج مرحله اصلی هستیم.

جعفری با بیان اینکه مرحله اول پیروزی انقلاب، مرحله دوم استقرار نظام جمهوری اسلامی و مرحله سوم اسلامی شدن مجموعه دستگاه‌ها، مرحله چهارم اسلامی شدن جامعه و مرحله پنجم جامعه جهانی اسلام که سخت‌ترین مرحله است، اظهار داشت: نقش اساسی فرماندهان جنگ نرم در ساختن انسان‌ها برای اداره جامعه اسلامی در این شرایط بسیار مهم است. ما باید اقداماتی غیر از این انجام دهیم چون متاسفانه در اواسط انقلاب اسلامی اقداماتی انجام شده که با جهت‌گیری‌های انقلابی هماهنگ نبوده و در همه دستگاه‌ها نیز این موضوع وجود داشته حتی آدرس‌های غلط به نیروهای نظامی، اطلاعاتی و حتی بخش‌هایی از نیروهای بسیج آمده است.

وی با بیان اینکه باید به نگاه تحولی و نقشی که در هر مقطع انقلاب اسلامی باید ایفا کنیم، توجه داشته باشیم، گفت: حفظ روحیه انقلابی و ایفای نقش آن برای انقلاب ساده نیست و این ویژگی است که هر بسیجی در هر مقامی که داشته باشد، در آن پیشتازی خواهد کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان